Fortnite-konton som använts på PS4 funkar inte på Switch

Robot
Fortnite-konton som använts på PS4 funkar inte på Switch
Medlem

Men går det att knyta ett konto till Switch och sedan lira med det på PS4?

Redaktör

@omgponies: Enligt uppgift nej.


signatur
NuZ
Testpilot

Spelar på både switch, pc och xbox nu. Synd att sony är så hårda för grabbens kompisar har inte switch eller pc. Nu får jag iaf ha xboxet för mig själv


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det här är inte förvånande alls. Jag förutsatte att loggin inte funkar mellan olika platformar. Men hade varit trevligt om det var som Netflix. Men aldrig något man kan se som självklart.

KoP
Medlem

Sony är ju inte så sugna på att vara gränsöverskridande och "sjyssta" emot spelarna, så inte förvånad. :/

Medlem

Så detta betyder att jag måste skapa ett helt nytt mail konto?


signatur

God is dead

Medlem

@Alienshade: Grejen är att det fungerar precis "som netflix" på alla andra platformar förutom ps4. Kunde logga in på samma konto som jag spelat pc versionen på via min switch. Hade jag nu försökt logga in på samma konto via ps4 så hade jag inte ens kunnat logga in på samma konto via switchen igen. Det hade då spärrats till ps4 versionen.

Ambassadör
Xbox

Uselt av Sony.

Men det är klart, "we have to think of the children"!


signatur

Jump in.

Medlem

Tur att man inte är 10 år gammal längre och bryr sig.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

Förstår inte varför Sony agerar på detta viset helt plötsligt.

Minns ju i gamla goa Final Fantasy XI Online så var det cross play Ps2 - PC - Xbox360

I Final Fantasy XIV så är det ju ps3/ps4 - PC

Och kanske har fel men kör inte Street Fighter V PS4 - PC crossplay? Skullgirls också kanske?

Visserligen har jag inte förstått charmen i Fortnite så för mig gör det ingen skillnad..

Releasehästryttare
Medlem

@Mortaigne: Det är väl tur att Sony skyddar oss mot alla hemska Nintendo spelare som svår och skriker. Man har ju "aldrig" stött på några ps spelare som är fula i munnen🤣

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Tur att man inte är 10 år gammal längre och bryr sig.

Tur att någon kan vara tuff och vuxen, en riktig förebild.

Medlem

Jag blir hela tiden utslängd på Fortnite på min Switch. Logout Occurred.
Jag kan logga in men efter några sekunder loggas jag it och den säger att min internet connection has been lost.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag blir hela tiden utslängd på Fortnite på min Switch. Logout Occurred.
Jag kan logga in men efter några sekunder loggas jag it och den säger att min internet connection has been lost.

Jag kunde inte söka efter en match, kan gå in i nintendos eshop osv men spelet vill inte funka

1
Skriv svar