Klart – The Last of Us 2 får multiplayer

Robot
Klart – The Last of Us 2 får multiplayer

En ursäkt att ta paus från obehaget i singleplayer.

#e3-2018, #multiplayer, #naughty-dog, #ps4, #the-last-of-us-part-2


Medlem

Capture the flag

KoP
Medlem

Inte förvånande, då det förra spelet hade mp.

Medlem

Och gå över till det antagligen brutalare mp läget? Tyckte det var så i ettan iaf.

Medlem

Vad var det för mp i ettan? Nån vanlig deathmatch grej eller?

Medlem

@Govein: TD med ilte olika varianter. Det var riktigt roligt. med delar från SP delen som crafting och fokus på att vara lite mer försiktig och bra sammarbete/sammanhållning gav ofta bra effekt. Det var länge sedan jag spelade det men man har ett antal poäng som man bygger upp sin karaktär med (kan ändras mellan matcher) olika vapen/färdigheter kostar olika mycket poäng. Inget extremt avancerat men tyvärr var det lite tendenser till p2w då man kunde köpa dlc med lite "bättre" vapen etc. <- Detta var enda jag tyckte var dåligt med första TLOU.

Edit. Minns inte om det fanns vanlig deathmatch också men tror det, jag körde uteslutande TD dock.

Medlem

Tycker nog branschen börjar bli lite ”mätt” på det, men jag hade nog viljat se ett battle royale läge...

Tror faktiskt att ett battle royale spel hade kunnat bli kul med strider som är lite mer brutala och ”desperata” som man kunde se i första last of us: vapen med mycket låg ammunition, improviserade närstridsvapen, glasflaskor och tegelstenar...

Liksom ett gamemode där var skott har betydligt mer värde än i exempelvis PUGB som på ett sätt är ganska generöst med bra vapen och ammunition. Ni som spelat första Last of us kan säkert föreställa er vad jag tänker.

Medlem

Bra, hade väldigt kul i factions och gick till och med tillbaka till det i Remastered versionen både en och två gånger.

Medlem

@TheConsul: Låter ju rätt skoj Har ps4 nu och tänkte lira TLOU2

Medlem

Skulle vara kul om det blev local coop tycker jag. Är lite dåligt med sådana spel till ps4

1
Skriv svar