Omröstning: vilken presskonferens vann E3?

Medlem

Microsoft lätt, jävligt bra presentation. Spel; så gjorde Last of us störst intryck dock. Och beyond Good and evil men det tar nog 3 år innan vi får spela det


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

För de som gillar spel i sin helhet tyckte jag Microsoft levererade mest variation med många tunga titlar. Sony hade starkast exklusiviteter, men som konferens var den sämre strukturerad.

Ubisofts konferens var också bra förutom den minst sagt udda dansuppvisningen i början och det migränartade Rabbidsuppträdandet. Bethesda led också av pacingproblem med påtvingade skämt, skryt och pinsamma musikuppträdande. Ingen var egentligen dålig, förutom EA då.

Medlem

Svårt att bestämma mig vilken som var bäst. Microsoft var trevlig med högt tempo och många nya spel. Sonys var lite segare men de spel som de visade upp kändes betydligt mer intressanta än något annat av det jag sett tidigare på E3 i år. Så i ren presentation vinner väl Microsoft men innehållsmässigt tycker jag Sony var bäst.

Skrivet av anon_81726:

Microsoft utan tvekan...oj vilken åktur det var!

Pinsamt med några Sony fanboys som upvotar bland det värsta skräp E3 har sett.. kändes som Killzone all over.
.

Det är inte riktigt lika pinsamt att rösta på Sony som det är att göra något fjantigt påhopp på de som inte tycker som dig. Knappast konstigt att folk anser Sony vara bäst med tanke på vilka spel de visade upp. Och tycker man det har man all rätt i världen att rösta på det utan att få höra sånt där trams.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Microsoft utan tvekan...oj vilken åktur det var!

Pinsamt med några Sony fanboys som upvotar bland det värsta skräp E3 har sett.. kändes som Killzone all over.
.

Jag är PC spelare o röstade Sony. Skulle hellre säga pinsamt med alla Xbox fanboys här, Microsoft hade ju inget att komma med iår heller...

Bästa valet jag gjort att returnera min Xbox One X.

Kvalitet framför kvantitet...

Medlem

Microsoft i helhet, Sony hade bäst (2) spel. Nintendo var sämst men har denna generation haft roligast spel. Bryr mig ej om EA, Ubisoft och Square


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd

Man kan ju undra vad Sony tänkte med när de hade en 20 minuter lång snackispaus för att sedan köra ett jävla bambusolo.

Medlem

Asså både MS och PCGS hade bra presentation men innehållet var ju i slutändan rätt fattigt. Last of us 2 satte en helt ny standard vad gäller i princip ALLT så på så sätt dominerade återigen Sony. Ubisofts show var också kunglig dock. Älskar att de är typ japangalna.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Microsoft utan tvekan. Trodde inte de skulle komma med något vettigt alls men det var riktigt kul att det var fokus på GAMES. Inte mycket snack, ingen cringe dans och musikproduktion. Bara massvis med GAMES.

Japp de visade spel som vi som inte äger någon Xbox kommer att kunna spela också, det var fint och se vad som är på g ut till plattformarna


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

@Pungvred: Ja de borde behållt den mysiga setupen de hade från start rakt igenom. Det var snyggt att de hade gjort om stället till hur det såg ut i Last Of Us 2 där när Ellie hängde vid baren.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

Ubi, men tätt följt av Betsheda. Sist på tronen, Nintendo. Nu när de har framgångar så vad fan håller de på med. Kom igen.

Medlem

Trots redan utannonserade spel så gjorde SONY en ok presentation.
Dock, Jäkligt kul att se gameplay från spelen! Det har varit efterlängtat.
Hoppades på att se något nytt spel från MS som verkligen skulle sticka ut likt SONY kvalitet, same same.


signatur

Banksy

Sony, stod mellan de, Microsoft och Betesda.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Microsoft hade bäst event, men Sony hade bäst spel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av SunShine:

Japp de visade spel som vi som inte äger någon Xbox kommer att kunna spela också, det var fint och se vad som är på g ut till plattformarna

För mig handlade inte om spelen utan hur dem presenterades.

Lite det vi röstar om, vem hade bäst presskonferens? För mig är det Microsoft då det var fokus på spel och inte massa annat såsigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av gnu:

Allvarligt? Vem röstade på Microsoft?

Typ alla
Kollade du ens på Microsofts E3 i år?

Men ja, Microsoft vann lätt i år. Hade de haft med AOE också hade det varit perfekt.

Medlem

Sony vann efter ha visat ett spel ju(TLoU2), sen fortsätter dom med att visa Ghost of Tsushima, Death Stranding, Control, Kingdom Hearts 3 och nya Spider-Man så fattar verkligen inte hur man kan säga att Microsoft vann

Medlem

MS för min del, om Fallout 76 hade varit ett "standard" fallout med möjligheten till coop så hade Bethesda fått min röst.

Medlem

Håller med övriga Microsoft lyckades verkligen göra en show som kändes riktigt trevlig att kolla på. De körde på rejält med spelvisande.

På spelsidan hade PC Gamer ett intressant utbud. Ubisoft hade min största förvåning över att Odyssey såg ut som ett trevligt lir! Alla hade några guldägg hit och dit annars.

Största besvikelsen, inget Stronghold Next och inget Age of Empires.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Fr0gg0.: Håller med om det!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

För mig handlade inte om spelen utan hur dem presenterades.

Lite det vi röstar om, vem hade bäst presskonferens? För mig är det Microsoft då det var fokus på spel och inte massa annat såsigt.

För mig handlar det om spelen. Jag äger ingen konsol för o göra pannkakor på den!

Ja de hade fokus på spel och det hade iofs de andra också.

KingTrash Gaming summerar upp E3s konferenser på sitt egna lilla vis.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av Kakan94:

Sony vann efter ha visat ett spel ju(TLoU2), sen fortsätter dom med att visa Ghost of Tsushima, Death Stranding, Control, Kingdom Hearts 3 och nya Spider-Man så fattar verkligen inte hur man kan säga att Microsoft vann

För att det är en hemskans massa microsoft fanboys på denna sida som står med dom i vått och torrt! Microsoft behöver inte ens göra ett spel för att folk ska gilla dom.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av Star Lord:

Precis. Upplägget spelar ingen roll. Det är de exklusiva som räknas. Inga överaskningar där medans Sony hade riktiga megatons. Sony vann på knockout och var helt klart överlägset bäst.

Personligen så intresserar inte Sonys spel mig och därav är det svårt att säga att de är så överlägset bättre än Microsofts titlar då det beror helt på vad man gillar för typ av spel. Personligen känns det som att Sony kör mycket asiatisk-inspirerade spel (vilket inte är så konstigt) samt djupare RPG-spel med mycket dialoger men det tilltalar mig inte alls.

Även om Microsoft inte har så många exklusiva spel så är det ändå spel som man för det mesta tycker om och sedan är det bara ett plus att jag kan spela dem även på PC om jag vill så att man inte är låst till en konsol.

Microsoft gör mycket rätt nu när Phil har tagit över och det ska bli spännande att se vad som kommer att dyka upp de närmsta åren.

Medlem

Kul att så många gillade Microsoft, jag är en xbox360 fanboy som bytte till PS4'an denna generation och personligen såg jag inget intressant hos Microsoft som gjorde att jag vill tillbaka. Men det känns bra att de verkar vända till det bättre och att folk är nöjda, alla vinner på konkurrens

Medlem
Ubisoft vann (enligt mig)

Detta är sorgligt att se.

Där Microsoft och Sony har flest röster, eftersom det helt enkelt är de största företagen med de största/flesta spelen.

Vilket personer verkar ha och felaktigt utgått ifrån. Utan att bedöma själva presskonferenserna.

Där den bästa och mest balanserade/genomtänkta presskonferensen (enligt mig) kom från Ubisoft. Precis som förra året.

Och alla tycker vi olika och det är helt logiskt.

Men att Bethesda har 14 procent av rösterna är ju en katastrof och enbart löjeväckande. Vad såg ni som röstat, som jag inte såg?

Bethesdas presskonferens var ett enda stort haveri och oerhört frustrerande.

Där de tvingade fram applåder, efter varje påstående och uttalande. Samtidigt som de skröt om deras vunna priser och höga betyg för deras spel. Varför? Bra spelar talar för sig själv.

Så Betheshda! Skärpning! Annars behöver ni inte vara på E3.

Då årets presskonferens från deras sida, var den mest frustrerande och intetsägande jag sett någonsin.

Och tack Ubisoft, för att ni återigen visade alla andra hur de ska göras.


signatur

I chose... Rapture

Inaktiv

@Mackandal: Personligen tyckte jag bara att den var långdragen, kändes som att de stod och stampade på samma spel men kom liksom ingenstans så stängde av typ halvvägs igenom för jag orkade inte koncentrera mig genom det hela.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Personligen tyckte jag bara att den var långdragen, kändes som att de stod och stampade på samma spel men kom liksom ingenstans så stängde av typ halvvägs igenom för jag orkade inte koncentrera mig genom det hela.

Då gjorde du helt rätt


signatur

I chose... Rapture

Medlem

Detta känns väldigt jobbigt att skriva, men av alla spelen som presenterades under samtliga presskonferenser så är jag ganska så säker på vilket som kommer dra in mest kosing.
och jag mår verkligen dåligt av detta men....

C&C

nu måste jag kräkas lite.

Inaktiv
the_o

@Sparvfink: Problemet är väl snarare när folk tror att alla bara vill spela singleplayerspel .... De spelar man 1 gång om ens det. Att säga att Såny på nåt sätt "vann" är lika meningslöst som dumt. De visade 5 spel.... MS har en betydligt mer divers spelportfolio med spel som tilltalar flera olika grupper. Deras presskonferens gjorde precis vad man förväntar sig och hoppas av en dylik. De presenterade kommande spel och hade en del överraskningar. De snackade inte en massa gojja eller slowmo visade våld för att de inte hade nåt annat å fylla ut med.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

@Sparvfink: Problemet är väl snarare när folk tror att alla bara vill spela singleplayerspel .... De spelar man 1 gång om ens det. Att säga att Såny på nåt sätt "vann" är lika meningslöst som dumt. De visade 5 spel.... MS har en betydligt mer divers spelportfolio med spel som tilltalar flera olika grupper. Deras presskonferens gjorde precis vad man förväntar sig och hoppas av en dylik. De presenterade kommande spel och hade en del överraskningar. De snackade inte en massa gojja eller slowmo visade våld för att de inte hade nåt annat å fylla ut med.

Förstår verkligen inte hur du får det till ett problem? Och vadå alla tror? De som uppskattar de spelen och röstade på det gjorde väl det för att de gillar spelen och därmed fann Sonys mest intressant. Det enda problemet här är ju att du inte kan acceptera att folk inte tycker som dig. Det finns inget facit på vilken som faktiskt var bäst utan det helt upp till var och en att bedöma, det är väl lite det som är poängen med att ha en omröstningen om det.

Och nej man spelar inte alla singleplayerspel en gång, du kanske gör men det finns ett antal miljoner människor som inte spelar som dig. Tro det eller ej.

Medlem

Microsoft försöker och försöker och köper upp nya studios, sen kommer Sony och kör skiten ur dem som vanligt med sina exklusiva spel.

123
Skriv svar