Fallout 76 har mikrotransaktioner, får modstöd senare

Robot
Fallout 76 har mikrotransaktioner, får modstöd senare

Finansierar gratis DLC-släpp och dedikerade servrar, säger Bethesda.

#bethesda, #e3-2018, #fallout-76


Medlem

"Allt som går att köpa går också att spela sig till" betyder ingenting längre. Ett grind-hinder om hundratals timmar innebär i praktiken att nej, du kan inte spela dig till det.

Medlem

och moddarna kommer endast kunna köpas via Creation Club?

Medlem

Samma stuk EA kommer köra med Battlefield 5.
Och samma stuk som Ubisoft kör med Rainbow Six Siege.
Games as a Service.

Fullprisade titlar med mikrotransaktioner är vad vi har kommit till nu och det är deprimerande.

När det kommer till Fallout 76 så kommer mikrotransaktionerna troligen bli inbakad i samma paket som "Mods", kommer troligen vara tillgängligt via samma tjänst = Creation Club.
Som kommer resultera med att inga Third Party / Externa Mods kommer att existera till spelet.
Bara för att allting annat kommer vara gratis, då kan dom inte låta folk att skaffa ny content på annat ställe, gratis.

Det återstår att se hur det kommer bli, men blir nog som jag tror.
Uppmuntra inte utvecklare att göra sånt här, mikrotransaktioner i fullpris titlar är cancer och borde försvinna.
Det utnyttjar bara konsumenten, och mjölkar och har sönder bra IPs.
De som jag har tagit upp är ett par bra exempel.

Nu måste jag gå och fixa till foliehatten lite, den vart tillknycklad när jag skrev det här :/


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Näh men nu hoppar jag nog av tåget...

Medlem

Eller också hade Bethesda kunnat lägga resurserna på TES6, Starfield eller riktiga Fallout istället för det här skräpet. Varför inte lämna över Fallout till en studio som sköter det bättre?

Medlem

japp börjar tvivla att jag kommer gilla detta fallout. Låter på honom i intervjun att PVP kommer alltid bara på.

Medlem
Skrivet av Busko:

japp börjar tvivla att jag kommer gilla detta fallout. Låter på honom i intervjun att PVP kommer alltid bara på.

Det är redan bekräftat att du inte kommer kunna stänga av det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

och där försvann suget

Medlem
Skrivet av werik:

och moddarna kommer endast kunna köpas via Creation Club?

Troligen, dom måste ju få in pengar på något sätt med tanke på att content updates och dlcs kommer vara gratis.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Å det här kunde dom inte tänka sig berätta under showcasen nä. Jävla grisar är vad dom är.

Medlem
Skrivet av Divion:

Å det här kunde dom inte tänka sig berätta under showcasen nä. Jävla grisar är vad dom är.

Det började med visningen på Xbox-showen där det inte framgick överhuvudtaget att det var ett onlinespel, sen har det bara blivit värre och värre. Jäkligt lågt av dem.

Inaktiv

Gamebryo/Creation Engine 2018 samt PvP i Fallout, tack men nej tack!

KoP
Medlem

Det rör sig ju bara om kosmetiska grejer, så no big deal.

Medlem

Kommer ihåg när han påpekade att Fallout 4 inte riktigt nådde dit de ville efter kritik.

Sen kommer detta.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Jag blir trött på folk som klagar oavsett vad det handlar om för mikrotransaktioner. Vad vi vet är att det är enbart kosmetiska saker och det går att spela sig till sakerna, även om det kanske innebär att man får lägga ner lite extra tid på spelet för att få dessa sakerna. Har du varken tid eller pengar så undrar jag fan vad du egentligen sysslar med... det brukar vara antingen det ena eller andra - men i värsta fall om det är så att det stämmer att du varken har det ena eller andra så misstänker jag att det bör väl inte påverka dig oavsett om du kan klä dig annorlunda? Då är du väl en av de som helt enkelt loggar in och spelar för att ha kul en kort period(då, åter igen, du inte har mycket tid tydligen) och skiter i största del till hur du ser ut eller dylikt?

Jag kan definitivt förstå att folk klagade över mikrotransaktioner i stil av hur Battlefront 2 hade det innan, men varför klaga över alla former av mikrotransaktioner oavsett orsak till att de finns? Om ni får gratis DLC och så att servrarna kan hållas uppe så är det väl en rätt rimlig anledning till att ha några kosmetiska mikrotransaktioner(som ÄNDÅ går att fås genom att spela för de som har tid och viljan)? Eller duger det inte? Ska det vara köp och inget mer snack om saken? Om jag ska vara lite fördomsfull så säger något mig att nästa klagomål är att €59,99 på det är för dyrt och det ska vara €19,99 och allt i framtiden ska vara gratis också. (Jag tar i...)

Inte mycket passar sig för folk verkar det som, även om det egentligen inte är en så värst stor grej så ska det nog fan förstoras så det blir det - helst i förväg.

Ursäktar för mitt eget klagande men det blir oerhört trött på att jämt och ständigt se folk gnälla. Jag vet inte om det är särskilt här på FZ men det är här jag märker av det som starkast ibland. (Jag försöker inte komma till någon poäng med den kommentaren, bara ett påpekande att jag är trött - precis som ni är på mikrotransaktioner, tydligen.)

Medlem

det är såhär mikrotransaktioner ska fungera imo.
för hjälpa finansiera utan påverka gameplay känns sunt

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag blir trött på folk som klagar oavsett vad det handlar om för mikrotransaktioner. Vad vi vet är att det är enbart kosmetiska saker och det går att spela sig till sakerna, även om det kanske innebär att man får lägga ner lite extra tid på spelet för att få dessa sakerna. Har du varken tid eller pengar så undrar jag fan vad du egentligen sysslar med... det brukar vara antingen det ena eller andra - men i värsta fall om det är så att det stämmer att du varken har det ena eller andra så misstänker jag att det bör väl inte påverka dig oavsett om du kan klä dig annorlunda? Då är du väl en av de som helt enkelt loggar in och spelar för att ha kul en kort period(då, åter igen, du inte har mycket tid tydligen) och skiter i största del till hur du ser ut eller dylikt?

Jag kan definitivt förstå att folk klagade över mikrotransaktioner i stil av hur Battlefront 2 hade det innan, men varför klaga över alla former av mikrotransaktioner oavsett orsak till att de finns? Om ni får gratis DLC och så att servrarna kan hållas uppe så är det väl en rätt rimlig anledning till att ha några kosmetiska mikrotransaktioner(som ÄNDÅ går att fås genom att spela för de som har tid och viljan)? Eller duger det inte? Ska det vara köp och inget mer snack om saken? Om jag ska vara lite fördomsfull så säger något mig att nästa klagomål är att €59,99 på det är för dyrt och det ska vara €19,99 och allt i framtiden ska vara gratis också. (Jag tar i...)

Inte mycket passar sig för folk verkar det som, även om det egentligen inte är en så värst stor grej så ska det nog fan förstoras så det blir det - helst i förväg.

Ursäktar för mitt eget klagande men det blir oerhört trött på att jämt och ständigt se folk gnälla. Jag vet inte om det är särskilt här på FZ men det är här jag märker av det som starkast ibland. (Jag försöker inte komma till någon poäng med den kommentaren, bara ett påpekande att jag är trött - precis som ni är på mikrotransaktioner, tydligen.)

Det är klart som fan man ska klaga. Vad ska en sur gubbe som jag (som avskyr multiplayerspel, onlinespel och andra människor) annars göra på sin fritid?

Medlem

Sicken sjunkbomb. Hypen för 76 har gått upp och ner för att nu slutligen hamna på minus. Ack ja. Får hoppas på nästa TES.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

vi få se jag litar inte på nåt företag som säger mikrotransaktioner ska vara si eller så det är canser så väntar på ett släp och är det game play förstörande morment så rösta jag med plonkan och hoppa fallout

Ambassadör
Xbox

Vart ju avtänd så fort det visade sig vara online, efter det har de bombat på med fler och fler negativa grejer så nu är det inte ens på "kanske plocka upp på rea"-listan längre.


signatur

Jump in.

Medlem

Ni som försvarar mikrotransaktioner i fullpris spel är ett stort problem. "men det är ju bara kosmetiskt" säger ni, men nu är det ju så att rpg är en genre där spelare vill ha möjligheten att ändra utseendet på sina karaktärer. Att begränsa den möjligheten är fruktansvärt dåligt för oss som spelare och för genren i helhet. "man kan ju spela sig till föremålen så det är inga problem" är ett dåligt argument eftersom detta rent hypotetiskt kan innebära att man antingen måste spela 1000 timmar eller välja att betala 10kr för att få något speciellt föremål. "måste ju finansiera gratis dlc på något sätt" rätt enkelt för bethesda att inte ge gratis innehåll och istället sälja dlcn. Aldrig sett någon gnälla över att dlc/expansioner kostar pengar. Folk klagar när det är spel som Battlefield eftersom nya banor har en tendens att splittra spelarna. I spel som fallout 76 är detta inget problem som kan existera.

Mikrotransaktioner är något som enbart kan försvaras i free to play spel.

NuZ
Testpilot

Förhoppningsvis funkar cheat engine iaf om externa moddar inte funkar!?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hoppas verkligen inte att det som såg ut som gameplay faktiskt var gameplay från det riktiga spelet. Då kommer det spelet att dö ut riktigt jävla fort.

Medlem

Att lova ha stöd för både mikrotransaktioner och modstöd är som att försöka få harmoni mellan en orm och en mungor.

Medlem

Sluta alla ni som försvarar det här med att det bara är kosmetiskt och allt som man kan köpa kan man spela sig till. Då är det ju så att du betalar för att slippa grinda till 30 timmar för att få råd med en outfit tex. Kanske bara skulle ta en timme utan microtransaktioner. Denna form av att betala för att tjäna in saker direkt utan att vänta är ok i ett f2p men skillnaden är att detta är ett spel som kommer att kosta från 600 kr. Dlc är en annan sak. Det förstår jag eftersom det är mervärde till spelet man har köpt. Detta måste få ett slut NU!

Medlem

Jag ser fan bara fram emot detta mer och mer. Ser det lite som en avstickare i fallout serien, för det kommer garanterat ett fallout 5 sen nån gång. Så jag tror jag kommer lira skiten ur detta! Som vanligt kommer jag inte köpa ingame grejjer.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Ni som försvarar mikrotransaktioner i fullpris spel är ett stort problem. "men det är ju bara kosmetiskt" säger ni, men nu är det ju så att rpg är en genre där spelare vill ha möjligheten att ändra utseendet på sina karaktärer. Att begränsa den möjligheten är fruktansvärt dåligt för oss som spelare och för genren i helhet. "man kan ju spela sig till föremålen så det är inga problem" är ett dåligt argument eftersom detta rent hypotetiskt kan innebära att man antingen måste spela 1000 timmar eller välja att betala 10kr för att få något speciellt föremål. "måste ju finansiera gratis dlc på något sätt" rätt enkelt för bethesda att inte ge gratis innehåll och istället sälja dlcn. Aldrig sett någon gnälla över att dlc/expansioner kostar pengar. Folk klagar när det är spel som Battlefield eftersom nya banor har en tendens att splittra spelarna. I spel som fallout 76 är detta inget problem som kan existera.

Mikrotransaktioner är något som enbart kan försvaras i free to play spel.

Jag har fått uppfattningen att detta inte riktigt är ett traditionellt RPG dock? Det finns quests men det har inte nämnts något om några riktiga beslut i den story som tydligen finns, hur nu den än ser ut, eller hur några quests är strukturerade överhuvudtaget. Vore det ett single player hade jag hållit med om att det är skevt att ta betalt för kosmetiska saker och ting, men detta är menat som en online-upplevelse med ett RPG-stuk, inte en renodlad RPG-upplevelse. (Eller så är det bara min tolkning.)

Att hålla igång servrar är inte billigt, och att enbart sälja DLC är inte något jag tror hade fungerat i längden. DLCs kräver mer resurser att utveckla än kosmetiska saker som de i framtiden skulle kunna ha ett betydligt mindre team på. Ifall DLC kostade hade väl det möjligtvis också splittrat spelarbasen, beroende på vad det är de har planerat för DLC? Jag ser då hellre att DLC är gratis så alla hänger med i samma tempo men att istället ta betalt för kosmetiska saker som inte påverkar den upplevelsen.

Jag anser verkligen inte det ett problem. Vill du inte ha grejerna; Köp inte. Du kan inte ha på dig 70 olika hattar och rustningar i taget. Ja, det är lätt att säga och man hör det argumentet hela tiden men ser du en grej du tycker är hur jävla ball som helst; Ja då lär du väl inte gråta dig till sömns över att ha köpt det; ELLER spelat dig till det.

Är du i behov att bara äga allt för att äga allt; då spelar du väl hellre dig till det oavsett? Eller känner du ett sånt extremt behov av att lägga pengar på det för att du kan?

Sen var det i och för sig Bethesda som kanske kickstartade hela DLC grejen med sin horse-armor så du har kanske en poäng. Jag är inte orolig för det i just det här spelet men något företag lär väl ta och hitta något vis att gå över gränsen igen med det hela; därför vill jag hellre att Bethesda är försiktiga och noggranna med vad de gör, snarare än undviker det helt och hållet.

Mikrotransaktioner är här för att stanna; och detta är enligt mig rätt sätt att sköta det på. Jag gillar det.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag blir trött på folk som klagar oavsett vad det handlar om för mikrotransaktioner. Vad vi vet är att det är enbart kosmetiska saker och det går att spela sig till sakerna, även om det kanske innebär att man får lägga ner lite extra tid på spelet för att få dessa sakerna. Har du varken tid eller pengar så undrar jag fan vad du egentligen sysslar med... det brukar vara antingen det ena eller andra - men i värsta fall om det är så att det stämmer att du varken har det ena eller andra så misstänker jag att det bör väl inte påverka dig oavsett om du kan klä dig annorlunda? Då är du väl en av de som helt enkelt loggar in och spelar för att ha kul en kort period(då, åter igen, du inte har mycket tid tydligen) och skiter i största del till hur du ser ut eller dylikt?

Jag kan definitivt förstå att folk klagade över mikrotransaktioner i stil av hur Battlefront 2 hade det innan, men varför klaga över alla former av mikrotransaktioner oavsett orsak till att de finns? Om ni får gratis DLC och så att servrarna kan hållas uppe så är det väl en rätt rimlig anledning till att ha några kosmetiska mikrotransaktioner(som ÄNDÅ går att fås genom att spela för de som har tid och viljan)? Eller duger det inte? Ska det vara köp och inget mer snack om saken? Om jag ska vara lite fördomsfull så säger något mig att nästa klagomål är att €59,99 på det är för dyrt och det ska vara €19,99 och allt i framtiden ska vara gratis också. (Jag tar i...)

Inte mycket passar sig för folk verkar det som, även om det egentligen inte är en så värst stor grej så ska det nog fan förstoras så det blir det - helst i förväg.

Ursäktar för mitt eget klagande men det blir oerhört trött på att jämt och ständigt se folk gnälla. Jag vet inte om det är särskilt här på FZ men det är här jag märker av det som starkast ibland. (Jag försöker inte komma till någon poäng med den kommentaren, bara ett påpekande att jag är trött - precis som ni är på mikrotransaktioner, tydligen.)

Håller med dig till 100%

Medlem
Skrivet av cyprus:

Varför inte lämna över Fallout till en studio som sköter det bättre?

Det gjorde dom med New Vegas men då fick spelet lida tack vare overkliga release datum.

12
Skriv svar