Se 10 minuter gameplay från remaken av Resident Evil 2

Robot
Se 10 minuter gameplay från remaken av Resident Evil 2

Jo, zombier vill fortfarande bita din hals i Racoon City.

#capcom, #e3, #e3-2018, #resident-evil-2


Medlem

Blir ett köp som inbitet fan av RE, även om det inte är fixerad kamera.

Medlem

Om det ändå hade varit 3:an (Nemesis) som är min absoluta favorit från när jag var liten!

Medlem

Yes, yes, yes!

Medlem

1a och andra delen helt klart dom bästa i Resident Evil serien.

Medlem

Kul att de gör fler av dessa, spelade remaken av 1an på GameCube flera flera gånger.

Medlem

100% spikat köp för min del. Det ser fantastiskt ut.

Jag hoppas dock att dom inte går efter realism och mörker alldeles för mycket, vill gärna ha lite av den sköna "B-känslan" som man hade i RE1-3, även om den inte nödvändigtvis va medveten.

Medlem

@duchovny: Filmer och spel som inte är medvetna om att dom är B (t.ex. The Room) är oftast mer underhållande än filmer/spel som försöker vara "självmedvetet" B (sharknado etc *shudder*)

Ambassadör
Xbox

Ser bra ut!


signatur

Jump in.

Medlem

Någon som har koll på om det bara är till Playstation eller även låt säga Steam?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Leffe-Bengan:

Någon som har koll på om det bara är till Playstation eller även låt säga Steam?

Japp. Xbox och PC.


signatur

Jump in.

Medlem

@androsynth: Japp, jag håller med!

Därför tror jag det tyvärr är svårt att få till den känslan i spel nuförtiden när produktionsnivåerna är så extremt mycket högre än på 90-talet. Det blir inte många "Jill Sandwich"-lines i VO nuförtiden

Medlem

men shit vad jobbig kameravinkel... kändes som var alldeles för nära karaktären eller nått..

Medlem

Satan vad jag ser fram emot denna titel. Och jag är så glad att de inte använder den fasta kameravinkeln. Lirade aldrig RE2 till PSOne när det begav sig. Det blir absolut ett köp till Steam till premiären.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@duchovny: Yeah, det var inte lika höga krav back then heller. Det räckte med inspelade röster för att folk skulle bli impade. Sen kom Metal Gear Solid och höjde ribban för hur voice acting i spel skulle låta.

gnu
Medlem

Game of the show utan tvekan

Medlem

Äntligen! Har längtat varenda dag sedan dom annonserade det här Resident Evil 2 är utan tvekan den bästa delen i serien enligt mig, sooo Im happy


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ska definitivt bli kul att spela igenom detta grymma spel återigen.

Måste dock erkänna att jag blev besviken på kameravinkeln.
Hade i min naivtet hoppats på en klassisk remake a´la Gamecube RE1 med de klassiska kameravinklarna, inte ett nytt RE4.

Spännande hursomhelst. RE2 är enligt mig det bästa i serien, möjligtvis slaget av Code Veronica
(Dreamcast versionen så klart, inte X).

NuZ
Testpilot

@wallde: Håller helt med dig!
Lär bli som att (även om spelet är helt magiskt bra) plåga sig igenom Dead Space igen. Precis som många andra hoppades jag på ett nytt RE1 remake men detta blir nog bra även om 4an förstörde serien med all **** action


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar