Cyberpunk 2077 – allt vi vet så här långt

Robot
Cyberpunk 2077 – allt vi vet så här långt

Vi punktar ner alla kända fakta om CD Projekts FPS-rollspel.

#cd-projekt-red, #cdpr, #cyberpunk-2077, #e3-2018


Medlem

Alltså man blir juh inte mindre pepp efter man läst allt dettta.

Fragtjuv

Mycket intressant men ett par år bort antagligen. Skönt att jag har tre Witcher-spel att spela.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

När de visar gameplay för media, varför kan de inte åtminstone göra en kort gameplaytrailer för massan att få se? Så tråkigt.

Skribent

@Nioreh: kommer nog efter e3 är min gissning.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Citat:

-Cyberpunk 2077 är ett singelplayer-rollspel. Det kommer inte att finnas multiplayer i spelet vid release

-Storyn handlar inte om att rädda världen, utan fokus ligger på individer och personliga berättelser.

-Spelvärlden är designad, inget är procedurellt genererat.

Fy fan så bra.

Medlem

Hur skulle ni beskrivs striderna? Dör fienderna snabbt som i klassiska fps eller måste man peppra ett tag för att de ska dö? Stort fokus på bra aim, där HS tar extra skada?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

När de visar gameplay för media, varför kan de inte åtminstone göra en kort gameplaytrailer för massan att få se? Så tråkigt.

En gissning är att spelet är förmodligen inte optimerat och vill inte visa upp en sån version och/eller pga av att optimeringen inte är färdig blir dom kanske tvungna att sänka grafiken, något som dom heller inte vill att vi ska veta som CPD fick kritik för att dom gjorde med Witcher 3.

Ambassadör
Xbox

Det är ju som en checklista för att göra ett sinnessjukt bra spel!

Ska definitivt köra som en kvinnlig protagonist, V for Vanessa! Spelade nyss igenom hela Mass Effect trilogin med alla DLC med en Renegade female Shepard...Spelet lyfte enormt! Mer arga kvinns till folket!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

När de visar gameplay för media, varför kan de inte åtminstone göra en kort gameplaytrailer för massan att få se? Så tråkigt.

Har hört nå rykte att dom kommer visa gameplay på gamescom som kommer vara i augusti.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Whisp:

Hur skulle ni beskrivs striderna? Dör fienderna snabbt som i klassiska fps eller måste man peppra ett tag för att de ska dö? Stort fokus på bra aim, där HS tar extra skada?

De upplevdes som lite generiska, helt ärligt. Jocke kommer säkert avlida nu med träffar resulterade i små siffror för hur mycket skada man gjorde. Oklart om HS gav mer, inget jag noterade. Däremot hade minobossen som visades upp weak spots som behövde skjutas sönder först.

Fler frågor, vi försöker svara så gott vi kan!


signatur
Ambassadör
Xbox

@Carl Johansson-Sundelius: Fick ni se något av dag/natt/väder-cykeln?


signatur

Jump in.

Medlem

Blir säkert bra, men tror inte dom kommer toppa Witcher 3.

Var det "kul" att spela?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

@Carl Johansson-Sundelius: Fick ni se något av dag/natt/väder-cykeln?

Nope!


signatur
Medlem

Hur fungerar levelsystemet?
Står att det inte är någon levelscaling vilket är bra men blir man en bulletsponge när man är några levels över, eller handlar det mer om utrustning, vapen och uppgraderingarna?
Kan man ta ner höglevlade nissar även i början om man är skillad nog?

Medlem
Citat:

Både manliga och kvinnliga V har röster.

Vore ju lite roligt om exempelvis bara kvinnliga V hade röst. Manliga V kanske fick sig en redig smäll på käften som ung pojk och har sedan dess inte kunnat snacka ordentligt.

Citat:

Doctor Victor

Jag undrar om det är en referens till Victor von Doom - Doctor Doom - från Marvel. Han är ju en enda plåtburk så det skulle vara hyfsat passande, tematiskt sett.

Allt som allt så låter det ju väldigt spännande. Jag älskar cyberpunk och jag älskar CD Projekt RED, så jag har längtat efter det här ända sedan de utannonserade det för EONER sedan.

Avstängd

@Ercarret: Eftersom det är cyberpunk så hade han fixat en ny hightechkäft åt sig.

Medlem

@xtrem11: Han kanske köpte en budgetvariant som fick kortslutning?

Medlem

Ingen level scaling <3 Finns knappt nåt härligare i ett spel än att ge sig FAN på att man ska klara en skitsvår fiende i inledningsskedet, och man ägnar minutiöst planerande åt det hela.

Medlem

@Ercarret: eller en variant med kvinnlig röst!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd

@Ercarret: Ripper doc fixar den käften på noll tid

Ready player one.
Fattas bara VR till detta så blir det mååååånga timmar

Medlem

@Witchfinder: Jag håller med helt - så länge man belönas för det, bara. Jag kämpade av och till mot monster (och i bland hela uppdrag) med alldeles för hög level för mig när jag traskade runt i WItcher 3, men kändes inte att jag riktigt belönades för det, vilket var ganska synd.

Moderator | Testpilot

Snyggt jobbat med en så bra skriven och matig sammanfattning! Lite saker som sticker ut för mig:

"Cyberpunk 2077 är ett singelplayer-rollspel som spelas i förstapersonsvy."
- Personligen föredrar jag spel i förstapersonvy. Man tar in världen på ett helt annat sätt och jag föredrar att spela skjutspel ur denna vy också.

"Storyn handlar inte om att rädda världen, utan fokus ligger på individer och personliga berättelser."
- Låter jättebra. Utan tvekan att staden i sig själv är den mest intressanta berättelsen i hur den formar allas liv för de som bor där.

"Till skillnad från Witcher 3:s öppna, platta miljöer, är Night City byggt på vertikalen."
- Det här gillar jag då det inte känns som något man stött på förut. Förhoppningsvis är alla hus varierande nog så det inte blir segt och tråkigt att utforska dem. Tänker också mycket på Judge Redd filmen när jag läser det.

"Du väljer även en bakgrundshistoria till din huvudperson – den kommer att påverka storyn."
- Sådant här gillar jag. Sedan jag testade på en liknande idé i Dragon Age: Origins så har jag alltid hoppats på att fler ska ta samma sak och göra det bättre. Förhoppningsvis är det ett viktigt val som spelar rätt så stor roll och inte som i DA:O att det mest bara är för introduktionsuppdraget och sedan faller det av.

"Du väljer ingen klass i början av spelet. Rollen växer fram i takt med att du väljer vilka förmågor du ska satsa på, samt vilken hårdvara du installerar i kroppen."
- Att välja klass är kul, men låser dig också från start att spela en viss roll genom ett helt spel. Runescape och Final Fantasy 5, 11 och 14 är bara några få exempel där man kan byta fritt hur man vill och sådant gillar jag. Givet så är det inte exakt så det är i Cyberpunk, men att du kan mixa och matcha lite hur du vill under spelets gång istället för att välja allt i början tycker jag mycket om. Då kan man anpassa sig efter situationen och inte bli sur för att man "inte tog rogue så man kan låsa upp dörrar bättre" eller liknande.

"V kan med hjälp av implantat, tech eller droger få förmågor som att springa på väggar, göra snabba glidningar och rusha korta sträckor."
- Uppgraderingar som ger dig fler och olika sätt att spela på är alltid bra. Förhoppningen är ju att man har flera olika val och då också kanske inte kan ha allt samtidigt utan måste välja och vraka mellan olika implants och hitta vad som är bäst för olika situationer.

I helhet är jag taggad. Det låter som att det här kan bli ett kanon spel. Återstår bara att få se allt i action och hoppas att de lyckas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Frilansare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

De upplevdes som lite generiska, helt ärligt. Jocke kommer säkert avlida nu med träffar resulterade i små siffror för hur mycket skada man gjorde. Oklart om HS gav mer, inget jag noterade. Däremot hade minobossen som visades upp weak spots som behövde skjutas sönder först.

Fler frågor, vi försöker svara så gott vi kan!

I rättvisans namn dök det väl upp siffror när man träffade fienden i W3 också? Gick att stänga av i huden.

Frilansare
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Till skillnad från Witcher 3:s öppna, platta miljöer, är Night City byggt på vertikalen."
- Det här gillar jag då det inte känns som något man stött på förut. Förhoppningsvis är alla hus varierande nog så det inte blir segt och tråkigt att utforska dem. Tänker också mycket på Judge Redd filmen när jag läser det.

Får också starka Dredd-känslor. Som ett stort fan av Judge har jag länge väntat på en film eller ett spel som kan ge mig känslan från serierna. CP2077 kommer nog närmast hittills, att döma av det vi sett. Scenerna med tjejerna på gatan och snubben i rollatorn samt den efterföljande med folkliv i sector 0.4(?)/5 är så Mega City One.
Det vi sett av världen hittills är typ MC1, minus några våningar och Judges. Och Dredd är ju så cyberpunk, minus allt Cyber!

Ambassadör
Xbox

@Joakim Bennet: Hur hög är hypefaktorn på en skala nu då?


signatur

Jump in.

Frilansare
Skrivet av Mortaigne:

@Joakim Bennet: Hur hög är hypefaktorn på en skala nu då?

Rätt fet. Har till och med kommit över föstapersonsvyn!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Rätt fet. Har till och med kommit över föstapersonsvyn!

Förstapersonvy är inget man behöver komma över, det är något man omfamnar =). Ta tex två utav de bästa spel som någonsin gjorts; System Shock 2 och Deus Ex, båda cyberpunk rpg spel i förstaperson.

Avstängd

Man kan välja kön på huvudpersonen som heter V säger de. Tänk om questen är könsbaserade, den manlige V försöker fixa sin trasige penis medan den kvinnlige V försöker fixa brösten? Barnsligt? Sen kan det bli ännu djupare, baserad på vad man har valt för bakgrund, feminister, kommunister, trädkramare, PETA mm mm...

12
Skriv svar