Calle och Emil testar Rage 2 på E3 2018

Robot
Calle och Emil testar Rage 2 på E3 2018

Quake-Calle och Elder Scrolls-Emil (?) skjuter elakingar i fejset med hagelbrakare.

#e3-2018, #rage-2


Ambassadör
Xbox

Tror att det blir ett perfekt "lira mellan tyngre spel för att rensa hjärnan"-spel! Ser röjigt som f-n ut.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Gillar det snabba gameplayet. Det känns som att Avalance verkligen lärt sig en del från Id i hur man gör ett snabbt och härligt FPS-spel.

Är inte helt såld på bilarna ännu då de var en av de tråkigare delarna i första spelet för min del, men förhoppningsvis är det något de arbetat mycket på för att få rätt.

Sistnämnda rädslan men också något som är spännande är den öppna världen och vad för typer av aktiviteter den fylls ut med.

Ska bli skitkul att få se mer! Jätte bra videos ni lägger ut med bra och vettigt snack om spelen ni testar. Fortsätt så


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

@uberpwnage2.0: Med tanke på Mad Max så tror jag inte att vi behöver vara oroliga vare sig för fordonsdelen eller open world-formatet!


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

@Mortaigne Det tänkte jag inte ens på (och har inte spelat det heller) men var det omtyckt? Jag kanske bara har lyckats vara runt ett gäng folk som inte tyckte om det spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Mortaigne Det tänkte jag inte ens på (och har inte spelat det heller) men var det omtyckt? Jag kanske bara har lyckats vara runt ett gäng folk som inte tyckte om det spelet.

Skulle säga att det fick mindre uppmärksamhet än det förtjänade, definitivt. Just fordonen och den öppna världen var riktigt bra, det som haltade lite var andra saker typ repetitiva uppdrag etc beroende på om man utforskade mycket eller blåste igenom main storyn enbart. En habil 4/5 enligt mig.


signatur

Jump in.

Redaktör

Det jag slogs av när jag körde var vapenljudet - det var verkligen våldsamt bra, typ Dice-klass. Gav känslan av vansinnigt tryck i bössorna. Film här (2:40 in): https://www.youtube.com/watch?v=ElUxRbCdlRE&feature=youtu.be&...


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: Jo det var skönt tryck i bössorna. Blev helt avtänd på Rage efter det släpptes och visade sig inte leva upp till hypen. Det här ser ändå ut som det kan bli rätt schyst och lite mer det man väntade sig från början.

Redaktör

@Sapiens: Jag körde lite Rage igen för några veckor sedan, kändes verkligen inte kul alls. Rage 2 vill ju mixa Avalanches lekiga röj med lite tightare, tyngre strider. Av det vi fick testa kan man inte säga om de kommer lyckas, men striderna känns rätt bra, så potentialen finns. Ska bli kul att testa open world-delarna och fordonen framöver.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Det jag slogs av när jag körde var vapenljudet - det var verkligen våldsamt bra, typ Dice-klass. Gav känslan av vansinnigt tryck i bössorna. Film här (2:40 in): https://www.youtube.com/watch?v=ElUxRbCdlRE&feature=youtu.be&...

Det gör så mycket när det är tyngd i vapen och ljud. Skall icke underskattas! Fränt.


signatur

Jump in.

Medlem

Fast det ser ju mer ut som en sämre korsning mellan Bulletstorm och DOOM.


signatur

autograph

1
Skriv svar