Fallout 76 har mikrotransaktioner, får modstöd senare

Medlem

Ni som klagar över att det skulle ta lång tid att spela till sig de köpbara föremålen, varför klaga över något som ni antingen:

- ändå inte skulle ha gjort

eller

- skulle tycka var kul. För sitter man och grindar för att få en viss grej så gör man det väl för att det är lite spännande ändå?

Sen undrar jag hur de där föremålen skulle dyka upp om inte på förutbestämda ställen. Fallout har ju aldrig varit något random loot-spel. Men är det det så är jag den förste att hurra.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag har fått uppfattningen att detta inte riktigt är ett traditionellt RPG dock? Det finns quests men det har inte nämnts något om några riktiga beslut i den story som tydligen finns, hur nu den än ser ut, eller hur några quests är strukturerade överhuvudtaget. Vore det ett single player hade jag hållit med om att det är skevt att ta betalt för kosmetiska saker och ting, men detta är menat som en online-upplevelse med ett RPG-stuk, inte en renodlad RPG-upplevelse. (Eller så är det bara min tolkning.)

Att hålla igång servrar är inte billigt, och att enbart sälja DLC är inte något jag tror hade fungerat i längden. DLCs kräver mer resurser att utveckla än kosmetiska saker som de i framtiden skulle kunna ha ett betydligt mindre team på. Ifall DLC kostade hade väl det möjligtvis också splittrat spelarbasen, beroende på vad det är de har planerat för DLC? Jag ser då hellre att DLC är gratis så alla hänger med i samma tempo men att istället ta betalt för kosmetiska saker som inte påverkar den upplevelsen.

Jag anser verkligen inte det ett problem. Vill du inte ha grejerna; Köp inte. Du kan inte ha på dig 70 olika hattar och rustningar i taget. Ja, det är lätt att säga och man hör det argumentet hela tiden men ser du en grej du tycker är hur jävla ball som helst; Ja då lär du väl inte gråta dig till sömns över att ha köpt det; ELLER spelat dig till det.

Är du i behov att bara äga allt för att äga allt; då spelar du väl hellre dig till det oavsett? Eller känner du ett sånt extremt behov av att lägga pengar på det för att du kan?

Sen var det i och för sig Bethesda som kanske kickstartade hela DLC grejen med sin horse-armor så du har kanske en poäng. Jag är inte orolig för det i just det här spelet men något företag lär väl ta och hitta något vis att gå över gränsen igen med det hela; därför vill jag hellre att Bethesda är försiktiga och noggranna med vad de gör, snarare än undviker det helt och hållet.

Mikrotransaktioner är här för att stanna; och detta är enligt mig rätt sätt att sköta det på. Jag gillar det.

För det är en slippery slope och sedan sitter man där med spel som utvecklas runt microtransactions och pay2win. Men visst, tycker man att ens hobby ska ätas upp av ekonomiska intressen så det bara blir skit av allihop så varsågod.

phi
Medlem

För de som inte redan har sett den.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Fallout har ju aldrig varit något random loot-spel. Men är det det så är jag den förste att hurra.

Äru full? Fallout 4 var ju full med random loot.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Äru full? Fallout 4 var ju full med random loot.

Vad gäller helt ovidkommande föremål ja.

Medlem

Att försvara mikrotransaktioner i ett fullpris spel för 600kr är ren vansinne.
Jag förstår att dom vill ha det här spelet flytande i flera år framåt för att det ska vara som en "tjänst", som ungefär ett MMO fast utan månadskostnad.
Att behöva betala för saker som kanske skulle ha varit i spelet från början är galenskap, det fungerar 100% i ett F2P spel men extremt greedy att göra det i ett fullpris spel.

Det här skulle inte vara nå problem alls om det enbart var in-game currency som du inte kunde köpa med riktiga pengar eller om spelet var F2P.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@kaealy: Trots skavankerna i New Vegas är det ett mästerverk. Överlägsna quests, storyn och roligare vapen. Om bara Obsidian fått möjlighet att göra det spel dem avsåg att göra. Hm snart dags att spela igenom det igen...

Medlem
Skrivet av cyprus:

Eller också hade Bethesda kunnat lägga resurserna på TES6, Starfield eller riktiga Fallout istället för det här skräpet. Varför inte lämna över Fallout till en studio som sköter det bättre?

Fallout var helt dött tills Bethesda köpte varumärket och återupplivade serien, det var alltså ingen annan studio som var intresserad av 'skräpet'. Skulle nog inte ha högre förväntningar på TES6, traditionellt är de två sidor av samma mynt så det kommer troligen att bli något liknande.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Vad gäller helt ovidkommande föremål ja.

Legendary items och weapons är inte ovidkommande i min mening.

Medlem

Det är sjukt att de gör så här.
Först en teaser som får igång hypen sedan en trailer som man tycker "vow detta vill jag spela" till deras presskonferens där man tänker "wtf är det här" och nu detta.

Medlem
Skrivet av Emblaz:

@kaealy: Trots skavankerna i New Vegas är det ett mästerverk. Överlägsna quests, storyn och roligare vapen. Om bara Obsidian fått möjlighet att göra det spel dem avsåg att göra. Hm snart dags att spela igenom det igen...

Håller med till 100%.

Medlem
Skrivet av Emblaz:

@kaealy: Trots skavankerna i New Vegas är det ett mästerverk. Överlägsna quests, storyn och roligare vapen. Om bara Obsidian fått möjlighet att göra det spel dem avsåg att göra. Hm snart dags att spela igenom det igen...

Fallout 3 var mycket bättre, tycker denna videon summerar allt.
https://www.youtube.com/watch?v=5z8XHe2NoAE


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Legendary items och weapons är inte ovidkommande i min mening.

Glömde dem Tråkigt bara att det mesta är typ gångkäppar som gör 15 % extra skada mot ghouls eller nåt.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Glömde dem Tråkigt bara att det mesta är typ gångkäppar som gör 15 % extra skada mot ghouls eller nåt.

Ja det mesta man kan hitta är skräp som man aldrig kommer använda men Automatic Shotgun med Explosive shells och man är gud i Boston :P.

Medlem

Awesome! Helt ok med mikrotransaktioner på kosmetiska prylar, det gynnar ju spelet i längden och att de kommer kunna fortsätta arbeta med det. Lets goo Fallout 76! TAKE ME HOME!

Medlem

@BadMrBox: Never ending 2 barrel shotgun är nice med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Todd Howard har alltid överträffat mina förväntningar, och jag ser ingen anledning att tvivla den här gången. Instant pre-order.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Todd Howard har alltid överträffat mina förväntningar...

Jepp, Horse armor och andra ljuspunkter på gaming-himlen.

Det är kul att det som de fick enorm kritik för i samband med Oblivion är någonting som blivit bransch-standard i dag tolv år senare. Visar om inte annat att Todd och pojkarna var före sin tid.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jepp, Horse armor och andra ljuspunkter på gaming-himlen.

https://bulk2.destructoid.com/ul/196594-header.jpg

Det är kul att det som de fick enorm kritik för i samband med Oblivion är någonting som blivit bransch-standard i dag tolv år senare. Visar om inte annat att Todd och pojkarna var före sin tid.

Folk glömmer tyvärr snabbt och gillar att bli lurade av stora företag som bryr sig absolut noll om dig som konsument. Ibland förtjänar vi inte bättre.

Medlem

För att vara en spelare som vanligtvis ogillar alla typer av microtransaktioner och sätt av monetization så förstår jag inte folks problem med denna typen av spel. De kommer att göra DLC gratis och servrarna gratis att använda och framtida stöd för moddar är under arbete. Ändå är folk inte nöjda. I fall som med Destiny 2 kan jag se problemet, starkt påverkat av monetization och DLC kostar extra och delar spelarbasen, ilskan från spelarna är då rimlig. Men här när inget egentligen förstör mer än att det tar lite mer tid att skaffa allt, är det verkligen då ett problem? Kan i så fall tycka att det är märkligt att WOW har kunnat finnas så länge som det har gjort när det också är ett fullpris spel men utöver det måste man köpa både DLC och betala månadsavgift för att servrarna ska hållas igång, men det är okay tydligen. Men att stoppa in några microtransakrioner i andra spel för att servrarna ska hållas igång är orimligt tydligen, men vad vet jag.

Medlem

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

12
Skriv svar