Gratistesta Quake Champions gratisversion, behåll den tills den släpps

Robot
Gratistesta Quake Champions gratisversion, behåll den tills den släpps

Jag spelade för någon dag sedan, tyckte det var riktigt kul. Bifogar ett klipp från den spelsessionen:


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Har spelat QC sedan första dagen det såg sitt ljus med early access och hoppas att communityn växer sig större och starkare nu.

Får väl hoppas att alla nybörjare inte grinar för hårt när alla gamla quakerävar piskar sönder dem bara.

Medlem

Så om jag laddar ner gratis versionen innan 17 juni så får jag behålla gratis versionen när gratis versionen släpps. Har jag fattat det rätt?

Medlem

Spelar lite till och från, det är roligt och väldigt välpolerat men skulle vilja se något roligare spelläge. Helst CTF!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

@Soulless: CTF är väldigt saknat, vi får väl se om det dyker upp framöver.

Medlem

Spelet har verkligen tagit sig på sista tiden. Kan varmt rekommendera det, både åt nybörjare och gamla kväk-rävar. En del veteraner ogillar (kanske inte helt oväntat) att spelet - likt OW - har hjältar med olika attribut och förmågor, men man vänjer sig helt enkelt. Det gör visserligen att spelet skiljer sig en del från föregångarna, men samtidigt är det spännande med något nytt.

Medlem

Kul spel... MEN för nybörjare som kommer köra mot oldschool kommer det sluta med uninstall.. könde av de rätt fort

Medlem

Faktiskt ett riktigt bra spel.

Var till en början skeptisk till hjältesystemet. Men det har växt på mig.

Medlem

På discord har Mortalemperor, community manager, hintat att "Champions pack" kan försvinna i framtiden. Fram till 17e går paketet att köpa till en struntsumma och ger alla nuvarande och framtida karaktärer.

Vore kul att se mer folk från tiden då FZ hade dedikerade quake-forum 😎 har återfått kontakt med några gamla rävar via QC 😊


signatur

[MM] Moderna Misstag. R.I.P Antisocial (?)

Gen
Medlem
Skrivet av anon_1418:

Har spelat QC sedan första dagen det såg sitt ljus med early access och hoppas att communityn växer sig större och starkare nu.

Får väl hoppas att alla nybörjare inte grinar för hårt när alla gamla quakerävar piskar sönder dem bara.

Skrivet av Goalie:

Kul spel... MEN för nybörjare som kommer köra mot oldschool kommer det sluta med uninstall.. könde av de rätt fort

Jag skaffade spelet i Maj och hade kul med det och mötte oftast folk som kändes lika bra som mig (fanns ingen scoreboard då vad jag vet), visst köerna var bitvis "långa" (upp till 2 minuter) men det var ändå okej. Sen släpptes Juni-patchen vilket kortade ner köerna avsevärt men förstörde skillmatching. Nu när man såg vilka man mötte var det ständigt folk som var 20-60 levlar över mig men nu när gratisperioden hållit på ett tag så möter jag i princip bara folk i runt min level och man känner att man har en ärlig chans. Tycker gratisperioden var en riktigt bra idé av Bethesda.

Medlem

Tack för tipset! har inte spelat Quake sen CRT var standard, blir kul att testa!

Medlem

Spelade 3-4 matcher och det är faktiskt riktigt kul.
Känns lite fel med alla dessa lootboxar och att matcherna tar slut och man måste söka på nytt. Det var lite av en rolig grej att sitta flera personer på samma server och få revanch efter ett spel. Eller att justera och byta team så det blev jämnare.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Är helt såld på Quake Champions, även om jag blev helt ointresserad av spelet när jag hörde om olika stats för olika Champions och abilities - trots att jag växte upp med hela Quake-serien. Provade sedan på Quake Champions under gratisperioden i brist på andra spel, och nu kan jag knappt tänka på annat. Jag känner mig precis lika euforisk och entusiastisk gällande Quake som jag gjorde när Q3A var som störst.

Skrivet av jehuty:

Så om jag laddar ner gratis versionen innan 17 juni så får jag behålla gratis versionen när gratis versionen släpps. Har jag fattat det rätt?

Som jag tolkar det får du tillgång till spelet så länge det befinner sig i Early Access. När det väl släpps är det endast betalversion som gäller.

Någon får gärna rätta mig om jag har fått det om bakfoten!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Riktigt välgjort spel ändå, och ja man kan tycka vad man vill om Champions men man kan inte neka att de ändå gjort det väldigt bra om man nu ska ha dem, lite av en switch-up för quake. Sedan håller jag med tidigare talande om att lootbox-stuffet som genomsyrar hela spelet känns väldigt off. Ge mig tillgång till affärer så jag kan köpa vad jag vill istället för random så får ni mina pengar på otaliga skins som quake1 etc.

Medlem

Gör er själva en tjänst och hämta hem det. Traditionellt har bara vi gamla inbitna Q2/Q3-gubbar spelat men det kommer mer och mer spelare nu. Spelet självt har gått från högst tveksamt till det mest actionpackade spelet i mitt bibliotek. Kom ihåg: det är inte Overwatch. Det ÄR svårt och du behöver jobba upp din strategi men helvetes vad roligt det är nu!

Avstängd

x D Kul Quake Live

1
Skriv svar