Final Fantasy VII-remaken är fortfarande i aktiv utveckling

Robot
Final Fantasy VII-remaken är fortfarande i aktiv utveckling

Trots att spelet inte visades upp under E3-mässan.

#e3, #e3-2018, #final-fantasy-vii-remake, #square-enix


Gnällkuk

Hyser inga höga förhoppningar om det här spelet, ju mer man läst desto mindre pepp har man blivit. Tre år efter att det utannonserades och det verkar knappt ha tagit sig förbi konceptstadiet. Nu har jag inte koll på herrn som omnämns i artikeln som säger sig jobba paralllelt med KH3, men om de hoppar över till FF7 sedan verkar det ju inte gå i speciellt högt takt i dagsläget, mao rätt låg prio från Squeenix.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hoppas remaken är nåtnyyt och inte exakt likadant gammalt jrpg som originalet.
Gillade ffvii och jrpg förr men har aldrig fastnat för finalfantasy och jrpg allmänt efter typ nätt suikoden spel, var det kanske 2an.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Med tanke på hur serien stadigt dalat sedan FFIX så hade lika gärna kunnat freda FFVII också - tvivlar skarpt på att de är kapabla att göra annat än skada till konceptet i en remake.

Medlem
Skrivet av Ebbefota:

Med tanke på hur serien stadigt dalat sedan FFIX så hade lika gärna kunnat freda FFVII också - tvivlar skarpt på att de är kapabla att göra annat än skada till konceptet i en remake.

Allt är ju upp till ens egen uppfattning, men FFX (som släpptes efter FFIX) låg ju nummer 1 på Famitsus top100 lista (gjord av läsarna).

Personligen säger jag att det dalade efter VII dock

Medlem

Om utvecklingen faktiskt gick så bra kan man undra varför de inte hade något att visa upp överhuvudtaget från spelet... Rätt stor fail enligt mig!

Medlem
Skrivet av wololo:

Allt är ju upp till ens egen uppfattning, men FFX (som släpptes efter FFIX) låg ju nummer 1 på Famitsus top100 lista (gjord av läsarna).

Personligen säger jag att det dalade efter VII dock

Smaken är förvisso som baken, men just Famitsu och deras listningar har jag oerhört lite förtroende för.
Håller VI och VII högst, IX var sista andetaget innan serien gick åt skogen för min del.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas remaken är nåtnyyt och inte exakt likadant gammalt jrpg som originalet.
Gillade ffvii och jrpg förr men har aldrig fastnat för finalfantasy och jrpg allmänt efter typ nätt suikoden spel, var det kanske 2an.

Det här måste jag ställa mig emot, om de ska göra en remake av FF7 så ska de göra spelet som det var. Vill man ha ett annat sorts spel så finns det massor av spel som man kan spela. Att försöka göra en klassiker till någonting helt annorlunda bara för att företaget tycker att "Ingen vill ha spel som de var förut" visar hur frånkopplade Square Enix är nuförtiden. Gör man en remake så borde det första målet vara att göra de gamla fansen nöjda och förhoppningsvis få in nya fans, inte göra som SE gör nu och dumpar skit på sin gamla fanbase i mån för en ny. Skulle något annat företag göra på det här sättet så skulle folk bli helt galna. Att t.ex. göra en remake på Duke Nukem och göra det till ett turbaserat RPG eftersom att "FPS spel är inte lika populärt längre" är helt fel.

Jag är på om de vill göra en remake av FF7, det är helt ok för mig. Men att ändra det till vad de har visat hittills har fått mitt intresse att vara på noll. Det ser ut som att de vill att spelet ska vara mera som FF13-15 och de systemen är mördande tråkiga.

Medlem

Skulle jag vara Sony hade jag betalat bra för exklusivitet till deras nästa konsoll.

Medlem
Skrivet av Esri:

Det här måste jag ställa mig emot, om de ska göra en remake av FF7 så ska de göra spelet som det var. Vill man ha ett annat sorts spel så finns det massor av spel som man kan spela. Att försöka göra en klassiker till någonting helt annorlunda bara för att företaget tycker att "Ingen vill ha spel som de var förut" visar hur frånkopplade Square Enix är nuförtiden. Gör man en remake så borde det första målet vara att göra de gamla fansen nöjda och förhoppningsvis få in nya fans, inte göra som SE gör nu och dumpar skit på sin gamla fanbase i mån för en ny. Skulle något annat företag göra på det här sättet så skulle folk bli helt galna. Att t.ex. göra en remake på Duke Nukem och göra det till ett turbaserat RPG eftersom att "FPS spel är inte lika populärt längre" är helt fel.

Jag är på om de vill göra en remake av FF7, det är helt ok för mig. Men att ändra det till vad de har visat hittills har fått mitt intresse att vara på noll. Det ser ut som att de vill att spelet ska vara mera som FF13-15 och de systemen är mördande tråkiga.

Håller inte med.
Jag vill inte se någon slags ”HD-remaster”.
Original FF7 finns att få tag på och kan spelas överallt idag!

Bättre de skapar ett FF7 med annorlunda stridssystem, nya perspektiv och ännu fläskigare djup hos karaktärsutvecklingar men som ändå bevarar huvudstory mer eller mindre intakt. Remaken kommer inte att tillfredsställa alla, framförallt inte nostalgiska purister, men dessa har ju alltid original FF7 som de kan lira istället.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Vill bara ställa en seriös fråga: Vad är det i FFX så många hatar? Stridssystemet är ju seriens bästa, taktiskt, varierande och bra tempo! (Blir väl lite sämre i endgamet men fortfarande grymt roligt) Storyn är ju faktiskt helt makalöst galet djup om än lite komplex med ett slut som berör en!

OnT: Är kluven till denna remake, hade gärna sett en HD-remake av FF7 men vill inte se dom nya stridssystemen. Samtidigt så vill man ha något nytt.... Svårt val!

Medlem
Skrivet av VeGeTa_0709:

Vill bara ställa en seriös fråga: Vad är det i FFX så många hatar? Stridssystemet är ju seriens bästa, taktiskt, varierande och bra tempo! (Blir väl lite sämre i endgamet men fortfarande grymt roligt) Storyn är ju faktiskt helt makalöst galet djup om än lite komplex med ett slut som berör en!

OnT: Är kluven till denna remake, hade gärna sett en HD-remake av FF7 men vill inte se dom nya stridssystemen. Samtidigt så vill man ha något nytt.... Svårt val!

Stridssystemet håller jag med om, FFX är toppen av vad FF har att erbjuda i det. Det som är problemet för mig är...

1: Karaktärerna. De skulle ha fokuserat på Yuna och tagit bort Tidus helt. Låt Auron ha Tidus roll, han var med när hennes pappa dog, ha honom med att försöka stoppa historian att upprepa sig. Det hade gjort storyn 1000 gånger bättre. Tidus är plågsamt irriterande och värdelös. Som spelet finns det en intressant grund till story, men utförandet är helt hjärndött.

2: Äventyret saknas, det var första FF spelet som var helt fast i korridoren. Det finns form av öppen värld alls, du kan inte sticka ut på äventyr och se världen. MEN! Vi ska även säga det att de tidigare spelen inte direkt är öppna, det finns alltid en plats du ska till och de andra platserna är antingen avstängda eller för svåra för att komma in i, men FFX är extremt i hur det är.

3: Sidouppgraden var inte överdrivet roliga att göra. Visst Arenan och kampen att lyckas döda Penance är spännande, men i övrigt så tycker jag det var ganska meh. Blitzball suger! Helvete vad uselt det är! Det är ett fall av där de Inte skulle haft taktisktspel, utan köra det som ett riktigt sportspel. Sen att man kan vinna alla matcher med att göra ett mål och sedan ställa sig i sitt egna mål så kommer ingen att kunna röra dig det är en annan sak.

Ont: Det är samma sak för mig, en remake på detta spel där allt är nytt är ingenting jag vill ha, det är helt fel väg att gå. Om de hade gjort ett helt nytt spel i samma värld typ 30 år senare där man springer på Tifa, Barret och Cloud med ett nytt combatsystem, mera action baserat hade jag inte haft något problem med. Så länge vi slipper spel som Dirge of Cerberus :S.

Skribent
Skrivet av VeGeTa_0709:

Vill bara ställa en seriös fråga: Vad är det i FFX så många hatar? Stridssystemet är ju seriens bästa, taktiskt, varierande och bra tempo! (Blir väl lite sämre i endgamet men fortfarande grymt roligt) Storyn är ju faktiskt helt makalöst galet djup om än lite komplex med ett slut som berör en!

OnT: Är kluven till denna remake, hade gärna sett en HD-remake av FF7 men vill inte se dom nya stridssystemen. Samtidigt så vill man ha något nytt.... Svårt val!

Anledningen till att jag gillar FFX lite sämre än till exempel FFIX och FFVII är till viss del att det känns väldigt linjärt och styrt, vilket betonas av avsaknaden av den klassiska "världskartan". Jag är heller inget fan av den generella estetiken, världen och omgivningarna.

Medlem

@Esri: Ja sidouppdragen kan man diskutera (Chocoborace :P, Butterflygame )

Medlem

@Myran22: Själv tyckte jag det var faktiskt skönt med avsaknaden av världskarta! Men Hey thats me!

Medlem

Jag säger som jag brukar vill man ha ff7 hd så ska man supportera följande projelt: facebook.com/Tsunamods/

Medlem

Kommer säkert info om spelet på Tokyo Game Show in september.

Medlem

Trodde det redan var fastställt att de gjort om stridssystemet bla. Rykten om att materia är borta? Men kav ju vara därför de tar så lång tid. Kanske börjat om några gånger

Medlem

Det finns inget spel jag någonsin har längtat efter som det här. Originalet är en av mina största och bästa upplevelser i livet.

Medlem

Ang FFX. Jag gillar det, men inte lika mycket som VI, VII eller IX. Jag håller med om att stridssystemet är seriens bästa, men det finns andra problem. Röstskådespelare är horribelt, nästan Resident Evil 1-dåligt. Karaktärsdesignen är också hemsk och slutligen är spelet för linjärt för min smak.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Håller inte med.
Jag vill inte se någon slags ”HD-remaster”.
Original FF7 finns att få tag på och kan spelas överallt idag!

Bättre de skapar ett FF7 med annorlunda stridssystem, nya perspektiv och ännu fläskigare djup hos karaktärsutvecklingar men som ändå bevarar huvudstory mer eller mindre intakt. Remaken kommer inte att tillfredsställa alla, framförallt inte nostalgiska purister, men dessa har ju alltid original FF7 som de kan lira istället.

Håller helt med. Min dröm är att spelet är modernt och välfungerande, bevarar grafik och musik på så sätt att det musiken är densamma med uppfräschad och att miljöerna är desamma men med modern grafik. Handlingen är institut densamma, men förbättrad där det behövs och kanske ändrad också. Det gör mig inget, bara grunden är den samma och inget av mina favoritögonblick är borta.

1
Skriv svar