Samla damn eller in med nytt ?

Medlem
Samla damn eller in med nytt ?

Nyfiken på hur ni brukar göra? Då främst konsolspel som är aktuellt antar jag.

Låter ni avklarade spel bygga på samlingen eller säljer ni och köper nytt?

Kanske rentav samlingen är elektronisk nu för tiden?

Själv brukar det bli några samlade sen när jag är klar med dem så säljs dem, iallafall när det är fysiska spelskivor.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Jag säljer i princip aldrig individuella spel. PC-spel (dvs majoriteten av alla mina spel) är ju meningslöst att sälja eftersom koderna aktiveras online och de blir obrukbara för köparen. Konsolspel brukar jag samla så länge jag har konsolen och sen säljer jag allt i ett paket när det blir dags att gå vidare till nästa.

Medlem

Köper nya spel och när jag spelat klart säljer jag eller ger bort spelen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Varken ger bort eller säljer, dem är mina. Men när jag väl införskaffarr "complete edition" av spel jag redan har (gillar ha allt på disc) så ger jag bort den föregående utgåvan.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Samlar damm något enormt här hemma. Säljer bara sånt jag inte gillar, samt nån konsol då och då när jag uppgraderat mig.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Sparar allt, enda jag sålt i hela mitt liv är Super Probotector till Snes när jag var 7 år och det ångrar jag fortfarande.

Skrivet av Fr0gg0.:

Sparar allt, enda jag sålt i hela mitt liv är Super Probotector till Snes när jag var 7 år och det ångrar jag fortfarande.

Här kan du få den för en liten peng:

https://www.tradera.com/item/301516/313732569/super-probotect...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sparar allt. Har ett antal hyllmeter med spel jag samlat på mig sedan sent 80-tal

Moderator | Testpilot

Sparar allt. Mest för att jag är så förbaskat spelintresserad att jag vill ha kvar allt, men också om man blir sugen att spela om något X antal år senare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

sålde 65 ps4 spel härom dan. det var kul.
nu blir det mest digitala versioner.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jo, jag har köpt det igen. Tack ändå.

Men jag sålde hela kartongen med allt till i fint skick. Hade önskat jag hade kvar det. Är så dyrt om man ska ha kartong och allt idag.

1
Skriv svar