No mans sky hjälp!

Medlem
No mans sky hjälp!

Nån som kan ge mej tips på hur man får ut mest av spelandet. Jag har spelat ett antal timmar o finner mej själv mest surra runt i kosmos. Antingen är bränslet till avfyrnings raketen slut o då springer jag runt på en planet i evigheter o letar bränsle o sen när jag hittat det så drar jag ut i rymden ja då funkar inte hyperdrive. Känns bara som att spelet är ett enda långt letande efter saker. Spelar jag på fel sätt kanske?

Medlem

Nejdå, du spelar rätt. Det är spelet som är så.

Medlem

@Nioreh: ok, lite trist! spelet är ju så stort, tar mej knappt nånvart känns det som, men men.

Gen
Medlem

@momomforce: Vad jag vet går spelet bara ut på att landa på en planet, samla saker, sälja det någonstans, köpa ett bättre skepp, hitta lite bättre grejer, sen hålla på sådär på varje planet du hittar tills du kommer till universums mitten. Helt ärligt har jag aldrig fattat vad man ska göra

Medlem

Beror på vad du klassar som letande. Spelet handlar om utforskning och en stor del av spelet går ut på att skanna alla arter av djur och växter på respektive planet. Utöver detta kan du satsa på att lära dig alla ord i de olika språken som finns eller bara satsa på att samla resurser att lägga på din bas eller skepp. Har själv minst erfarenhet av det sistnämnda då jag föredrar utforskningsaspekten av spelet.

Medlem

Tack för svaren! Köpte spelet när det kom ut o spelade endel men tröttnade snabbt. Gav det en ny chans när uppdateringarna kom. Men tyvärr så va det inte min grej. Springa runt till fots i timmar o skjuta på växter för att ens kunna lyfta. Får ge Elite en chans istället kanske. Eller Star citizen.

Medlem

Nu kan man ju även bygga en bas om man hittar en lämplig planet och där finns ju också en sorts questline för att lära sig nya recept och utöka sin bas och bygga fordon osv. Man kan också ägna sig åt att t.ex. odla saker. Sen 24:e juli kommer ju nästa stora patch med bl.a. multiplayer.

Jag har själv inte spelat på länge då min bas är det som hållit mig igång men vart ganska uttjatat att bara bygga också i längden

1
Skriv svar