Surprise! Cyberpunk 2077-demon kördes på biffig dator

Robot
Surprise! Cyberpunk 2077-demon kördes på biffig dator

CD Projekt har släppt specifikationerna.

#cd-projekt, #cyberpunk-2077, #e3-2018


Medlem

Okay. Ingen skulle använda en potatis som dator.

Medlem

Jehopp. Då är det bara börja spara...

Medlem

Kanske blir ett köp till hösten?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

SoL
Medlem

Ja, att dom spelade på PC förstod man ju.
Varenda jävel som såg demot hyllar det till skyarna! Efter att ha läst/ lyssnat på journalister så kan jag inte låta bli att fundera över hur fan cyberpunk kommer fungera på ps4, kanske därför dom inte vill visa det offentligt för det kommer aldrig se så bra ut på konsol

Medlem

Mata inte trollen...

OnTopic: Då har man varit redo ett tag redan då, dags att släppa det snart!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Äsch 1080 ti är väl inget när spelet väl släpps

Medlem

@SoL:

Om man kan få ut spel som god of war att se makalöst ut på ps4 har jag svårt att se varför man inte kan göra detsamma för cyberpunk. Såvida dom inte bygger en helt ny grafikmotor.

Vi såg ju vad som hände med the witcher 3. Blev optimerat för konsoler. Det är ju där den största marknaden finns. Sen hur många patchar tog det innan de fick ordning på prestandan i det spelet?

Med tanke på cd projekt visioner skulle jag inte vara förvånad om de utvecklar mot ps5 hårdvara.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gnällkuk
Skrivet av SoL:

Ja, att dom spelade på PC förstod man ju.
Varenda jävel som såg demot hyllar det till skyarna! Efter att ha läst/ lyssnat på journalister så kan jag inte låta bli att fundera över hur fan cyberpunk kommer fungera på ps4, kanske därför dom inte vill visa det offentligt för det kommer aldrig se så bra ut på konsol

Ptja, finns ju inget releasedatum ännu och det spekuleras ju i 2020-release. Är väl inte inte helt omöjligt att spelet kommer till nästa generations konsoler? 2021 sa ju någon av de japanska playstation-nissarna, men det känns ju rimligt att lägga på ett år åtminstone för information som läcks vidare av media.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@SoL: Alla konsolspel skapas på PC. Så bara naturligt att de visas på PC tidigt i utvecklingen. De har möjlighet att simmulera konsol förutsättningar på en PC men jag tvivlar på att de dummar ned en PC när de skall visa ett spel på en Mässa. Det är som vanligt alltså, Spel gör sig bäst på PC.

Medlem

Sen är ju frågan vilken upplösning de körde på, körde de 4K i 60fps eller? Om man kör 1080p lär man verkligen inte behöva ett 1080 ti.

Medlem

Inte direkt förvånande. Men med tanke på att spelet lär släppas 2019 eller 2020 så lär ett mid-end system av kommande generation, alternativt billigaste high-end (exempelvis GTX 1170) ge likvärdigt resultat. Om inte annat så lär ett 1080 Ti gå att köpa begagnat för en billig peng om 2 år.

Medlem

nice, alla delar utom mitt grafikkort är i fas med den hårdvaran. Dags att uppgradera graffikkort lagom till release alltså

Avstängd

Visst, en fet rig, men ändå långt ifrån en orimlig dator. De flesta ambitiösa spelarna jag känner sitter på något liknande, inklusive jag själv.

1
Skriv svar