Förhandstitt – The Awesome Adventures of Captain Spirit

Robot
Förhandstitt – The Awesome Adventures of Captain Spirit

Det borde göras fler spel om barns fantastiska fantasi.

#dotnod, #e3-2018


Moderator | Testpilot

Riktigt sugen på det här spelet! Bästa tiden jag hade som liten var i mina morföräldrars stuga ute i skogen med en pinne, träsköld och annat min morfar hjälpte mig med som jag sedan använde för att slåss mot monster.

Känner igen mig så mycket i allt killen gör i trailern och när jag spelat andra Life is Strange spel och gillar dem väldigt mycket så kommer det här nog bli perfekt.

Bästa av allt? Det är gratis! Förväntar mig inte det längsta äventyret men bara helt sjukt att man inte behöver betala en enda krona för att sätta sig ned och börja lira.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

Riktigt sugen på det här spelet! Bästa tiden jag hade som liten var i mina morföräldrars stuga ute i skogen med en pinne, träsköld och annat min morfar hjälpte mig med som jag sedan använde för att slåss mot monster.

Känner igen mig så mycket i allt killen gör i trailern och när jag spelat andra Life is Strange spel så kommer det här nog bli perfekt.

Bästa av allt? Det är gratis! Förväntar mig inte det längsta äventyret men bara helt sjukt att man inte behöver betala en enda krona för att sätta sig ned och börja lira.

De snackade om 2-3 timmars speltid, så det låter alldeles lagom. Och musiken!


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

De snackade om 2-3 timmars speltid, så det låter alldeles lagom. Och musiken!

https://www.youtube.com/watch?v=oh8ebWeoPrM

Känns som en standard längd för sådana här episodiska titlar. Den tidsramen höll både Life is Strange is inom men även många av Telltales titlar så det ska bli kul. Man hör att det är Life is Strange på musiken, riktigt fint är det. Hade du spelat Life is Strange? Lika mysig atmosfär och musik där också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blir mysigt tyckte ungen var ganska cringe i trailern som först visades men jag känner mer för honom nu med den bakgrunden. Älskade de två första LiS-serierna ordentligt så det här kommer givetvis att spelas hemma hos mig!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Herregud, Sufjan Stevens. Så extremt bra.

Skribent

Låter som perfekt uppvärmning inför ett kommande Life is Strange 2!

Medlem

Detta var en absolut favorit under E3. Passar mig perfekt, älskade LiS (har inte lirat Before the Storm ännu) och jag sitter fan och räknar ner dagarna till detta släpp. Dontnod Entertainment vet hur man gör bra stories :)!

Medlem

Inget för mig då jag inte gillar den typen av spel men att de släpper det gratis är ju generöst. Många utgivare hade säkert valt att låsa det bakom någon pre-order grej.

1
Skriv svar