Ställ dina frågor kring Cyberpunk, Beyond Good & Evil och E3!

Skägg.
10 Chambers
Ställ dina frågor kring Cyberpunk, Beyond Good & Evil och E3!

E3 är över men det finns säkerligen ett gäng frågor kring mässan i allmänhet och spelen vi fick se i synnerhet. Därför tänkte vi köra en tråd där det är fritt fram att ställa frågor kring (nästan) vad som helst som rör E3 och titlar. Bara kör!

Här är spelen vi såg, där de vi faktiskt fick spela själva är fetstilade.

  • Assassin's Creed: Odyssey

  • Battlefield V

  • Beyond Good & Evil 2

  • Cyberpunk 2077

  • Days Gone

  • Destiny 2: Forsaken

  • For Honor: Marching Fire

  • Forza Horizon 4

  • Ghost of Tsushima

  • Hitman 2

  • Just Cause 4

  • Lego: DC Villains

  • Ori: The Will and the Wisps

  • Overkill's The Walking Dead

  • Rage 2

  • Skull and Bones

  • Starlink

  • The Amazing Adventures of Captain Spirit

  • The Last of Us 2

  • Tom Clancy's The Division 2

  • Transference

  • Trials Rising


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Nu vet jag inte om ni har spelat första spelet Ori and the Blind Forest. Jag tänkte höra om Will of the Wisp har lika tajta kontroller som första spelet? Men om ni inte har spelat den första inkarnationen hur kändes spelmekanikerna som ni fick testa på? Spelade ni på konsol eller PC?

Vet ni om spelet kommer distribueras utanför Microsofts UWP på PC, t ex Steam som första spelet?

Vad tyckte ni om spelet?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av Grukk:

Vet ni om spelet kommer distribueras utanför Microsofts UWP på PC, t ex Steam som första spelet?

Marknadsfördes väl som "Xbox and Windows 10 exclusive" vilket sannolikt innebär att den inte kommer på Steam. Förut har MS släppt vissa titlar på Steam också, framförallt indie och mindre produktioner. Men deras nya fokus på indietitlar till Xbox och Windows 10 innebär nog att det är slut på det.

Här är kommentar i en intervju "Windows Store" (hittade länken på Reddit)
https://www.youtube.com/watch?v=_8wwUf8eiCw&feature=youtu.be&...

Edit: Kan lägga till att State of Decay finns på Steam men inte State of Decay 2. Men det har ryktats om att tvåan kommer till Steam längre fram. Så kanske blir likadant för Ori Will of the Wisps.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grukk:

Nu vet jag inte om ni har spelat första spelet Ori and the Blind Forest. Jag tänkte höra om Will of the Wisp har lika tajta kontroller som första spelet? Men om ni inte har spelat den första inkarnationen hur kändes spelmekanikerna som ni fick testa på? Spelade ni på konsol eller PC?

Vet ni om spelet kommer distribueras utanför Microsofts UWP på PC, t ex Steam som första spelet?

Vad tyckte ni om spelet?

Har tyvärr inte spelat första, men de pratade väldigt mycket om att de arbetat med kontrollerna, och de kändes tighta. Nu har du ju vapen på ett annat sätt än i ettan. Jag blev garanterat sugen att köra detta, och det första. Sjukt snyggt och lite Metroidvania-light.


signatur
Medlem

Vad var det för olika "gadgets" man kunde ha i BF V?
Vet ni om spawn beacon kommer tillbaka?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Deschain:

Vad var det för olika "gadgets" man kunde ha i BF V?
Vet ni om spawn beacon kommer tillbaka?

Hann inte testa gadgets, och tror inte att spawn beacons kommer tillbaka då du istället kan spawna på alla squad-medlemmar.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har tyvärr inte spelat första, men de pratade väldigt mycket om att de arbetat med kontrollerna, och de kändes tighta. Nu har du ju vapen på ett annat sätt än i ettan. Jag blev garanterat sugen att köra detta, och det första. Sjukt snyggt och lite Metroidvania-light.

Tack! Det är goda nyheter! Blev väldigt glad att se lite från det! Fick ni spela mer än det ni har capture på, eller blev det bara 10 minuter?

Kanske är dags för en onsdagsstream med Ori?


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grukk:

Tack! Det är goda nyheter! Blev väldigt glad att se lite från det! Fick ni spela mer än det ni har capture på, eller blev det bara 10 minuter?

Kanske är dags för en onsdagsstream med Ori?

Körde det som kom med på capture. Vi hade egentligen inget bokat något med det utan sprang bara förbi det under ett MS-event. De verkade ha en del kvar att göra med optimering då de behövde starta om devkitsen relativt ofta.


signatur
Medlem

hur stora var vapenmodellerna i cyberpunk? gammal quakestil eller gigantiska som på konsoler?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Polyester:

hur stora var vapenmodellerna i cyberpunk? gammal quakestil eller gigantiska som på konsoler?

Inget jag noterade direkt så de var inte störande stora.


signatur
1
Skriv svar