Nu kan du följa dina favoritutvecklare på Steam

Robot
Nu kan du följa dina favoritutvecklare på Steam

Dedikerade sidor snarare än torra listor.

#steam, #valve, #windows


Medlem

Härligt, har saknat en sådan funktion. Slängde iväg en follow på Frozenbyte direkt.

Medlem

Nice! Jag verkar inte hitta ett alternativ att följa genom steam, alltså deras plattform, utan bara genom en webbläsare?

Medlem

Vad som kommer ske är att när du klickar på en utvecklare senare, i stället för att få upp en lista så kommer du få upp den där sidan, alltså "utvecklarsidan" eller förläggaren då. Men det är i beta nu så jag tror inte du kan se det där på rätt sätt om du inte är utvecklare och med i systemet själv.

Edit: Jo, det verkar funka nu, om man klickar på Devolver på hotline miami så kommer deras sidan upp.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Nice! Jag verkar inte hitta ett alternativ att följa genom steam, alltså deras plattform, utan bara genom en webbläsare?

Hittar det inte heller via klienten

Medlem

Oj. Detta kan slå ganska fel? Om folk börjar följa vissa utvecklare så kanske flera nya och mindre aktörer går förbi osedda. Små bolagen kan få svårt mot de stora drakarna.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Oj. Detta kan slå ganska fel? Om folk börjar följa vissa utvecklare så kanske flera nya och mindre aktörer går förbi osedda. Små bolagen kan få svårt mot de stora drakarna.

Hela steam butiken är ju ett skämt. Mindre aktörer har länge nu gått förbi osedda pga alla skräpspel som spammas från alla oseriösa skitutvecklare. Finns knappt ingen standard att tala om, där konsikvensen blir att de mer seriösa och bra utvecklarna inte syns längre på samma sätt som förr. Som att försöka sälja sin produkt i en butik där hälften utav alla varor har råttskit och terminter i sig.

Och istället för att verkligen fixa problemet kommer de bara med sådant här trams.

Valve har verkligen gått från besvikelse till besvikelse. Ännu ett klassikt fall där monopol blir bolagets främsta anledning till framgång, på bekostnad av sämre tjänster och produkter.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Oj. Detta kan slå ganska fel? Om folk börjar följa vissa utvecklare så kanske flera nya och mindre aktörer går förbi osedda. Små bolagen kan få svårt mot de stora drakarna.

Det är ju dessa små aktörer man kmr följa då man inte har lika bra koll på vilka spel dom kommer släppa.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Det är ju dessa små aktörer man kmr följa då man inte har lika bra koll på vilka spel dom kommer släppa.

Fast det blir ju fortfarande en nackdel för alla nystartade utvecklare, kanske ännu större problem då konsumenter istället riskerar att fastna i informations bubblor.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fast det blir ju fortfarande en nackdel för alla nystartade utvecklare, kanske ännu större problem då konsumenter istället riskerar att fastna i informations bubblor.

Men då är det inte direkt någon försämring för dessa nystartade utvecklare eftersom de ändå dränks bland allt skräp redan idag. NU får man åtminstone chansen att sålla ut skräp när man hittar guldkorn genom att följa utvecklaren som förhoppningsvis kan skicka ut fler guldkorn som man annars hade missat i bruset. Tycker definitivt detta är i rätt riktning, ofta kan jag hamna på videos kring ett spel och tänka "detta ser ju rätt nice ut" och så visar det sig att typ Paradox, Dontnod, eller någon annan grymming har gjort spelet och då blir det köp dirr eftersom jag vet vilken kvalité de brukar spotta ur sig. Mycket lättare att följa sina favoritutvecklare eller nya utvecklare om de har en dedikerad sida kring sina spel och IPs.

För mig är detta precis vad velat ha utan att jag vetat om det.

Medlem

@ClockWise: Det blir indirekt en försämring eftersom man koncentrerar sig på att fixa syntomen, istället för att verkligen råda bot på grundorsaken.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Nice! Jag verkar inte hitta ett alternativ att följa genom steam, alltså deras plattform, utan bara genom en webbläsare?

Det är en betafunktion så kommer väl til klienten senare, kanske till betaklienten till och med.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

@ClockWise: Det blir indirekt en försämring eftersom man koncentrerar sig på att fixa syntomen, istället för att verkligen råda bot på grundorsaken.

Håller inte med om att det behöver vara en försämring, men visst borde man ta hårdare tag kring orsaken. Men, som sagt, jag tror detta är ett steg i rätt riktning.

1
Skriv svar