Recension – Forza Motorsport 7

Medlem

Jag har inte spelat så mycket Forza genom åren, men Forza 5 har jag spelat en del. Dock med ganska många "driving assists" påslagna till en början. Det blir verkligen ett helt annat spel om man slår av alla hjälpmedel och kör helt för egna "vingar".

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Men är det fler restrictioner i kampanj läget nu än det har varit innan gällande tuning ?
Jag fattar det så när man läser på reddit mfl men har ju inte spelat det själv.
Jag har bara spelat Forza på nån snorgammal xbox och har för mig jag hade nån sleten fiat med hur mycket hk som helst. Var hur roligt som helst.

Ja, det är det. Förr var det mycket "kör en europeisk bil från 50-talet i C-klass". Nu har de istället lopp som klassas efter "50-tals bilar" och där man kanske för ha max C440 istället för att maxa, begränsning på däck (bredd och sort) och HP. Jag är inte helt nöjd med detta, speciellt eftersom jag kör mest SP numera.

AI:n är också helt dum i huvudet. Kan inte komma ihåg att den varit så dålig förr. Svänger och bromsar som att jag inte är där.

Men annars helt ok spel.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Ang. homologationerna. Som jag förstått det, så är det mer restriktivt hur man får trimma bilarna i Forza 7 om man vill rejsa i singleplayer-kampanjen, online eller rivals. Det finns endast divisioner att välja på, exempelvis Hot Hatch, Track Toys eller liknande.

Exempelvis om du vill rejsa med Lotus Elise som är en C klass bil så gör de nya homologationsreglerna att den endast kan rejsa i en division för A klass (om jag minns rätt), med en viss typ av däck, däckbredd och effekt inom ett visst PI. Vissa bilar kan man trimma väldigt mycket och vissa betydligt mindre och andra bilar får mindre effekt för att klara reglerna. Detta är väldigt restriktivt för dem som trimmar och ställer in sina bilar själv. För vissa är väl detta sätt enklare då bilarna kan trimmas automatiskt och man slipper tänka på att trimma bilen helt och hållet.

I freeplay kan man rejsa som vanligt i klasserna men där tjänar man inga crediter. I privata online-lobbys kan man också rejsa som vanligt.

Förstår till viss del varför T10 gjort som de gjort men genomförandet är tveksamt tycker jag. Det kommer ju alltid finnas bilar som är snabbare än andra så länge T10 totalt struntar i att fixa buggade bilar oavsett om man kör i divisioner eller enligt den gamla klassindelningen.

Intressant att det inte alls nämns i recensionen.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Så med homologation har de fixat ett problem inget hade med en lösning ingen vill ha?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Metacritics forza 7 kolla Critic reviews Vs User reviews xD Tkr kul när kritiker höjer spelet till skyerna när publiken/spelarna inte uppskattar det lika mkt

http://www.metacritic.com/game/pc/forza-motorsport-7

Inaktiv

@takaii: Även med den genomsnittliga poängen på metacritic från recensenter så har Project Cars 2 gått om Forza 7.
Tvärtemot FZas betyg.
Det märkliga är att FZ och många andra inte nämner någonting om detta homologation-problem. För mig och väldigt många är det en central del av spelet de nu har tagit bort.

Medlem
Suger till PC

Har läst och sett med egna ögon att det fungerar perfekt till Xbox men till PC är det skit. Strular nästan hela tiden. Kraschar titt som täpp å det hoppas ut från spelet till desktop. Buggar hit o dit. Microsoft har verkligen inte lärt sig sin läxa från Forza Horiazon 3 då det vara samma visa även då med pc versionen. Deras Microsoft store är ren katastrof. Varför kan inte släppa det på Steam ?

Det blir inget köp för mig till PC då jag inte äger en xbox. Får bli GTS till ps4 pro istället

Medlem
Välj GTS före denna besvikelse.

@submariner: det gör du rätt i. GTS är sjukt mycket bättre gjort. Har båda spelen men roligare att köra race i GTS mot andra. Känslan i Forza med ratt är inte lika bra som i GTS heller. 5/10 får Forza 7 av mig. Tror mer på Horizon 4 då 3:an var grymt kul.

Medlem

Jaha, jag trodde att ni diskuterade Horizon 4.


signatur

autograph

12
Skriv svar