Quiz – Valve genom åren!

Robot
Quiz – Valve genom åren!

Inför Steams sommarrea som drar igång senare ikväll.

#fz, #quiz, #steam, #valve


Medlem

7/10 Korrekta svar!
Wow! Du har ~400 spel i biblioteket på Steam och gillar Gabe som Calle gillar Quake.

Medlem

Var Steam verkligen en succé från start?

Jag köpte ett fysiskt exemplar av Half-Life 2 och fick så mycket problem med Steam då patchning konstant hakade upp sig. Det slutade med att jag stoppade tillbaka skivan i fodralet, la det på hyllan, och körde en torrent för att få ett färdig-crack'at spel som startade på stört.

Det dröjde länge innan jag gav Steam en ny chans. Detta är ju subjektivt, alla andra kanske älskade plattformen direkt.

Medlem

8/10 Korrekta svar!
Wow! Du har ~400 spel i biblioteket på Steam och gillar Gabe som Calle gillar Quake.

Lite läskigt eftersom jag faktiskt har 400+ spel på steam.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem

@Chiefen: Nää jag vill också minnas att det var ett jäkla liv om att Steam sög då det lanserades. -kanske bara var mest backlash på ett nytt DRM-system innan dom knäckte /emulerade det.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

9/10. Det korrekta svaret på fråga 9 är "pengar".

Medlem

2/10
Du har ingen kärlek för Valve, du! Passa dig för G-Man.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Var Steam verkligen en succé från start?

Jag köpte ett fysiskt exemplar av Half-Life 2 och fick så mycket problem med Steam då patchning konstant hakade upp sig. Det slutade med att jag stoppade tillbaka skivan i fodralet, la det på hyllan, och körde en torrent för att få ett färdig-crack'at spel som startade på stört.

Det dröjde länge innan jag gav Steam en ny chans. Detta är ju subjektivt, alla andra kanske älskade plattformen direkt.

Att Steam blev en succé är ju 100% korrekt
Men nej inte var det bra från början inte. Jag har ett Dag 1 konto och minns mycket väl alla problem som uppstod. Men det är glömt sedan länge.. Nu loggar jag in utan probl... va.. vad är detta? ett nytt spel *köper*

Medlem

2/10 Korrekta svar!
Svåra frågor men jag har inte direkt nördat ner mig i Valves historia.

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Du har spelat deras kultklassiker och har följt företaget halvslappt genom åren. Okej jobbat!

Helt riktigt!

Medlem

En kuggfråga kunde också ha varit vem som röstskådespelar för Gordon Freeman.

Medlem

3/10 Korrekta svar!
Du har ingen kärlek för Valve, du! Passa dig för G-Man.

...fuck.

Medlem

8/10 och hatar HL så jag borde få 0/10?
ID SOFTWARE FOR LAJF!

Medlem

7/10!


signatur

Meep!

Medlem

10/10, boom! Så är det väl när man är PC-spelare och har spenderat nästan tio år på plattformen. Blev lite osäker när det frågades om vilket spel The International hålls för, men det löste sig.

Medlem

7/10 rätt. Creepy att ni gissade rätt på antal spel på steam 😂


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

10/10, eeeeeenkelt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

stfu FZ jag kan allt om Valve. Och fråga 8 är felstavad

Medlem

4/10 men det jag kunde, det kunde jag ordentligt!

Medlem
Skrivet av KloN:

Att Steam blev en succé är ju 100% korrekt
Men nej inte var det bra från början inte. Jag har ett Dag 1 konto och minns mycket väl alla problem som uppstod. Men det är glömt sedan länge.. Nu loggar jag in utan probl... va.. vad är detta? ett nytt spel *köper*

Jag hade steam också väldigt tidigt, bara nån månad efter lansering och jag minns inga större problem alls faktiskt :S men jag var förvisso bara 14 år då och då hade man överseende med allt.

Medlem
Skrivet av marsson90:

7/10 rätt. Creepy att ni gissade rätt på antal spel på steam 😂

ja, det du sa!


signatur

//monster

Inaktiv

Är detta bilden man möts av vid 10/10 rätt?

Gen
Medlem

Wow! Du har ~400 spel i biblioteket på Steam och gillar Gabe som Calle gillar Quake.

Hur visste ni det?

Medlem

Damn! Kugga sista frågan

Medlem

8/10. Har absolut ingen kärlek till Valve. HL var början till FPS-genrens förfall och Steams främsta bidrag till mänskligheten är gambling för barn, asset-flipping och ryska tradingcard-farmare.

Medlem

Meh 7/10 hade hoppats på 0/10.


signatur

// Bacon <3

Medlem

10/10
Easy as apple pie


signatur

It's gonna be fun on the bun!

1
Skriv svar