Steams stora sommarrea är igång!

Robot
Steams stora sommarrea är igång!

Hög tid att preppa inför eventuellt semesterregn.

#steam, #steam-summer-sale, #steamrea


Medlem

Steam är nere för mig. Tycker mig känna igen fenomenet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fulci:

Steam är nere för mig. Tycker mig känna igen fenomenet.

Som vanligt med stora väntade grejer som har med internet att göra. Alla besöker siten samtidigt och så blir det kaputt-o-finito!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Steam är nere för mig. Tycker mig känna igen fenomenet.

Skulle precis köpa ett litet DLC när rean gick igång. Gick från flytande Steam till att jag inte kommer åt kundvagnen på under minuten. Fick direkt flashbacks från tidigare sales och svår PTSD. Å andra sidan så får jag nu en 30% rabatt, som jag inte räknat med, så det kanske är värt det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som vanligt med stora väntade grejer som har med internet att göra. Alla besöker siten samtidigt och så blir det kaputt-o-finito!

Exakt, det är som sl.se webbsidan när pendeltågen krånglar.

Nu kom jag faktiskt in, men det är väldigt segt.

Avstängd
Releasehästryttare

For the next fourteen days, take advantage of huge savings throughout our store on over ten thousand games. You can also help unlock free games by playing our Summer Saliens Game. https://steamcommunity.com/saliengame/play

Medlem

Klassiskt steam krashar första timmarna under summer sale.
Jag som ville panga Saliens för att få chansen att vinna spel!

Medlem

Inget anmärkningsvärt som vanligt nuförtiden, frågan är om det blir något överhuvudtaget.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Inget anmärkningsvärt som vanligt nuförtiden, frågan är om det blir något överhuvudtaget.

Tolfte budordet

Du skall icke ha begär att
köpa underhållning du inte behöver här och nu.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Woho! Sniper Elite 4 inhandlat

Medlem

Jag kom på en intressant frågeställning jag mååste ha svar på, även om det är delvis off topic.

Hur mycket skulle du kunna sälja din backlog för? Jag kan nog tänka mig 30%. Även om det finns några riktigt bra spel där skulle jag kunna tänka mig tre hundra på varje investerad tusing. Mest för att slippa pressen. Att ha Witcher3 bara liggandes är ju egentligen för mig som kock som att mormor låter bli den svarta tryffeln i kylskåpet för "det ser ut som den fötts och bor där". Det är slöseri!

Medlem

Kan tipsa om deras minigame Sailiens där man kan vara med i spel giveaways

Medlem
Skrivet av Welo:

Kan tipsa om deras minigame Sailiens där man kan vara med i spel giveaways

Ja, om man kommer så långt så man kan spela det så. :B

Medlem

Någon fler än jag som har problem med att ladda startsidan i Steamstore?

Funkade först men nu går det inte alls att få fram den.

Medlem

Det är liiiiitet laggigt då alltså, va..


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Både steam och reddit är nere för mig

Medlem

Varför ska steam dö varenda jävla år när rean börjar ? suck att dom aldrig lär sig..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Varför ska steam dö varenda jävla år när rean börjar ? suck att dom aldrig lär sig..

De är barskrapade och har ej råd med fler servrar.

Borde ju finnas någon lösning med att de hyr extra servrar just första dagen då det är som värst.
Fast då förlorar de pengar, går ju inte.

Releasehästryttare
Skrivet av SWEBarb:

Varför ska steam dö varenda jävla år när rean börjar ? suck att dom aldrig lär sig..

Är ju extra tryck på servrarna i år då de kör ett minispel som folk grindar atm, på den planeten jag kör har vi tagit 2 sectors atm, så förväntar mig att vid dag 3 så kommer det inte finnas några sectorer kvar att claima.

Medlem
Skrivet av Devan:

Är ju extra tryck på servrarna i år då de kör ett minispel som folk grindar atm, på den planeten jag kör har vi tagit 2 sectors atm, så förväntar mig att vid dag 3 så kommer det inte finnas några sectorer kvar att claima.

Um, va? Är det för att samla meningslösa samlarkort?

Själv har jag velat köpa Prey i tre timmar men kommer inte åt kundvagnen...

Medlem

Denna sommarrea är ganska värdelös. Jag menar... Utbudet är halvkasst och i många fall är det typ 9% rea.

Releasehästryttare
Skrivet av baxtex:

Um, va? Är det för att samla meningslösa samlarkort?

Själv har jag velat köpa Prey i tre timmar men kommer inte åt kundvagnen...

Dels det och sen kan du vinna olika spel beroende på var du grindar med lite tur.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Tolfte budordet

Du skall icke ha begär att
köpa underhållning du inte behöver här och nu.

Indeed.
Försöker inte ha mer än 10 spel i backloggen.
Problemet är bara att t ex openworld spel tar en sån jävla tid!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade helt glömt bort sommarrean. Köpte ett spel för 15 euro i förrgår, nu var det 90% rea, haha. Som tur var hade jag bara spelat 1½ timme, så nu har jag refundat...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

De är barskrapade och har ej råd med fler servrar.

Borde ju finnas någon lösning med att de hyr extra servrar just första dagen då det är som värst.
Fast då förlorar de pengar, går ju inte.

Det är ju inget problem, därför rean pågår i typ 2 veckor så, lagger dör ju av efter ett par dagar. Jag har inget lagg på steam nu faktiskt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag skrollade genom hela sidan och precis som på typ Netflix och sånt så fattar man inte var i helvete man kan browsa genom allting, och inte bara se vissa utvalda grejer i vissa utvalda kategorier. Så användarvänlig den är, den här nya skräddarsydda moderniteten som ska säga åt oss vad vi gillar. Jag menar, hur kan nån vara en så gammalmodig dinosaurie att den skulle vilja kolla från A till Z för spelnamn eller A till Z för kategorinamn? Hur kan nån vara så komplett ute att den skulle vilja ha en strikt överblick?

Medlem

Shadow run returns är just nu gratis på humble bundle.

https://www.humblebundle.com

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag skrollade genom hela sidan och precis som på typ Netflix och sånt så fattar man inte var i helvete man kan browsa genom allting, och inte bara se vissa utvalda grejer i vissa utvalda kategorier. Så användarvänlig den är, den här nya skräddarsydda moderniteten som ska säga åt oss vad vi gillar. Jag menar, hur kan nån vara en så gammalmodig dinosaurie att den skulle vilja kolla från A till Z för spelnamn eller A till Z för kategorinamn? Hur kan nån vara så komplett ute att den skulle vilja ha en strikt överblick?

Samma sak har slagit mig. Men jag antar att de vet bättre än jag vad jag letar efter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

hmm .. funderar på att skaffa Doom .. är det värt 150 spänn?

12
Skriv svar