Flashback släppt på Switch!

Skägg.
10 Chambers
Flashback släppt på Switch!

Undrar om man fortfarande kan varva det på svåraste.


signatur
Medlem

När jag först läste artikeln trodde jag det menades att forumet Flashback har fått en app på Switch, haha.

Medlem

Oh denna klassiker! Älskade det till min Amiga 500, men det var allderles för svårt för mig på den tiden, så jag klarade det aldrig. Dessutom var någon av disketterna spelet låg på lite korrupt, så det vara typ bara 1/10 gånger som spelet faktiskt lyckades ladda den level jag hade tagit mig fram till och hade lösenordet till.

Detta spel lär väl främst tilltala "min" generation som spelade detta "back in the days". Har svårt att se "kidsen" idag sitta och spela detta framför "Super Mario", "Zelda" osv.

Medlem

De som hade tålamod att klara spel som Flashback och Another World har antingen en diagnos eller är extremt tålmodiga. Att dö om och om igen utan minsta förlåtande mekanism och sen få börja om en bra bit bakåt i många fall och inte sällan utan att man hann få klarhet i vart det gick fel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kane:

De som hade tålamod att klara spel som Flashback och Another World har antingen en diagnos eller är extremt tålmodiga. Att dö om och om igen utan minsta förlåtande mekanism och sen få börja om en bra bit bakåt i många fall och inte sällan utan att man hann få klarhet i vart det gick fel.

När man bara fick typ två spel per år så blev det ju automatiskt att man nötte, var ju ofta ett halvår till nästa spel.


signatur
Medlem

CE till switchen står i hyllan hemma

Medlem

Vilket fantastiskt spel! Jag spelade på SNES och tror aldrig jag tog mig igenom det men det spelade ingen roll!

Another World minns jag från vår Amiga 500, jag förstod ingenting men var helt hypnotiserad av den fantastiska och skrämmande introsekvensen! Tror jag var 6 eller 7 år gammal men minns det gott och väl!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Another World minns jag från vår Amiga 500, jag förstod ingenting men var helt hypnotiserad av den fantastiska och skrämmande introsekvensen! Tror jag var 6 eller 7 år gammal men minns det gott och väl!

Känner igen mig så väl, även om jag var ett par år äldre.

Medlem

När jag nu kört Another World och Flashback i äldre dagar förstår jag inte hur jag klarade ut dessa när jag var 7 år.
Another World klarar man av på 20min om man inte dör något, och det köpte man för 500kr till SNES när man var liten. Satan vad de hade fått skit för det idag.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

När man bara fick typ två spel per år så blev det ju automatiskt att man nötte, var ju ofta ett halvår till nästa spel.

Det sägs, har jag hört, att piratkopieringen var stark redan då. Brevvänner i alla datorpublikationer, sägs det, var mer eller mindre "söker någon att byta spel med, skicka lista så skickar jag det du vill ha och du gör likadant".

Det borde rimligen, för dem som höll på med sånt, renderat i mer än två spel per år... Antar jag.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kane:

Det sägs, har jag hört, att piratkopieringen var stark redan då. Brevvänner i alla datorpublikationer, sägs det, var mer eller mindre "söker någon att byta spel med, skicka lista så skickar jag det du vill ha och du gör likadant".

Det borde rimligen, för dem som höll på med sånt, renderat i mer än två spel per år... Antar jag.

Kom först senare för min del, fick första datorn 1997. Innan dess var det Nintendo som gällde.


signatur
1
Skriv svar