Diskutera – Hur ursäktar man sig för att spela under storhelgerna?

Robot
Diskutera – Hur ursäktar man sig för att spela under storhelgerna?

Tipsa andra som vill skippa traditionerna.

#diskutera, #midsommar


Medlem

Trist när det sammanfaller med steam sommarrea på detta sätt, köpte fallout 4 med season pass igår och fastnade som sjutton in på småtimmarna, men nu ere bara att he sig ut i 8 gradigt regn o hoppa grodorna runt midsommarstången med svärföräldrarna😁.

Medlem

För mig funkar bristen på socialt liv jättebra när det är högtider.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

"jag ska fira med några polare" brukar funka om nån frågar vad man ska göra, frågar de vad man ska göra tillsammans är det bara att svara "det vanliga, lite öl och sånt". Har man tjej blir det förstås svårare, då får man nog bara säga sanningen.

Medlem

Jag är lite tudelad: Allteftersom jag blivit äldre så har jag blivit bättre på att vara ganska ärlig med vad jag känner att jag vill göra på min lediga tid. Visst får man kompromissa osv, men ibland (även på storhelger) så kan jag känna att jag bara vill zona ut och sjunka in i ett spel, och då gör jag det. Samtidigt är högtiderna ett bra tillfälle för mig att faktiskt lägga ifrån mig spelandet ett tag. Så nu när jag tillbringar midsommarhelgen på kusten plockade jag inte med mig spel- eller jobbdatorn utan en bok som underhållning. Resten av tiden får jag ta om umgås med folk. På gott och på ont:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Varför skulle man behöva en ursäkt? Ska man skämmas för att man gör det man själv vill när man är ledig?
Konstigt synsätt ni har tycker jag. Men nä, det är väl bättre att vantrivas eller supa sig redlös som alla andra sheep.

Medlem

Ser inte riktigt heller varför man skulle behöva en ursäkt, tvärtom är det under storhelgerna man verkligen hinner grotta ner sig ordentligt i ett spel. Har man sociala åtaganden kanske det kan bli ett problem, men då hänger det snarare på dålig planering än på spelandet i sig.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Jag är lite tudelad: Allteftersom jag blivit äldre så har jag blivit bättre på att vara ganska ärlig med vad jag känner att jag vill göra på min lediga tid. Visst får man kompromissa osv, men ibland (även på storhelger) så kan jag känna att jag bara vill zona ut och sjunka in i ett spel, och då gör jag det. Samtidigt är högtiderna ett bra tillfälle för mig att faktiskt lägga ifrån mig spelandet ett tag. Så nu när jag tillbringar midsommarhelgen på kusten plockade jag inte med mig spel- eller jobbdatorn utan en bok som underhållning. Resten av tiden får jag ta om umgås med folk. På gott och på ont:)

Här är svaret på tråden.

Medlem

@beersgarden: Så kommer du här med ett sansat och väl genomtänkt svar. Jävla fjant.

Avstängd

Äta lax, sill, rådjur kanske älg? De är bättre att ha kul med vänner och familj en dag under högsommaren. Spelar man tävlingsinriktad denna säsong kan man hoppa en midsommar.

Medlem

Vad gör man då när man aldrig hinner spela och ända passande tid är på högtider?

Medlem

Tycker inte jag spelar så värst mycket längre och föredrar socialt umgänge framförallt på sommaren, men nu när midsommaren består av regn, halvstorm och 11 grader "värme" så är det inte speciellt svårt att stanna hemma och göra ingenting.

Avstängd

kul midsommar xD

Medlem

"Tyvärr kan jag inte vara med er under midsommarafton den här gången eftersom min frus svärföräldrars barn kommer på besök."

Medlem

Det är rusk och regn... Och grillen är trasig

Releasehästryttare

Fick reda på att midsommar är idag igår.

#Gamerproblems

Medlem

Lurar iväg sin partner och ljuger om sina egna planer

Medlem

Lol ez. Säg till släkten att du har resplaner med och sen köper du billigaste möjliga biljett nånstans, lägger den i en romantisk ask och skriver ”Tadaa! Packa väskan och följ biljetten...” Själv har du gömt dig i garderoben och troligtvis sätter hon sig på planet i tron om att du kommer finnas där eller att du överraskar henne på flygplatsen i Frankfurt.

Medlem

Ursäkta? Som om jag skulle...

Medlem

Tyvärr kommer jag varken åt min Xbox eller Switch nu när sönerna upptäckt Fortnite. Tack Nintendo!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Avstängd

På midsommarafton ska man dricka sprit, spela kan man göra resten av helgen.

Medlem

Plötslig fontändiarre?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag behöver då inte ursäkta mig för någon. "Sköt dig själv och skit i vad andra gör" är ett ganska bra synsätt.

Medlem

Reste partytält och hjälpte till att städa tomten hos en polare i ösregn igår. Hoppades innerligt på förkylning eller typ spontan köldallergi till idag, men här sitter jag i slips och skjorta och är inte så lite avis på er med fontändiarre och brist på socialt liv. Spela en runda åt mig är ni snälla.

"Skål"

Medlem

Man gifter sig med en spelande kvinna och uppfostrar spelande barn - problem solved.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Midsommar har aldrig varit desto större grej i våran familj egentligen.
Jul och påsk är på en helt annan nivå.

Däremot jobbar jag nu ändå så att...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Vart nykter i 3 år nu och tänker fortsätta så, blir att köra igenom Hellblade ikväll efter lite mat med familjen!


signatur

AYY LMAO

Medlem

@Deenka: jag ber om ursäkt, med mina 35 levnadsår så borde jag ha bättre koll på internetetiketten. Tigger urskuld och lovar bättring.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Om man inte vill säga "jag vill spela i stället" så kan man säga:

- Jag tycker det är överskattat med midsommar, jag bojkottar det
- Sov fan inget i natt, känner mig skittrött, tror jag hoppar över det
- Nja jag känner mig fan lite sjuk alltså
- Jag har tänkt vara nykter och trivs inte med fulla människor då, så jag stannar nog hemma
- Får se! Har lite olika alternativ. Jag hör av mig om jag kommer loss.

12
Skriv svar