Klarar din dator remaken av Resident Evil 2?

Robot
Klarar din dator remaken av Resident Evil 2?
Medlem

Inga problem Ser fram emot att lira det i 4K. Var för liten för att vara med om originalet vid release, så det här blir väl min chans att uppleva spelet när det är "nytt".


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Japp, inga problem, men det är en annan sak om man vill spela det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Japp, inga problem, men det är en annan sak om man vill spela det.

Tänkte precis samma sak. Inte ett spel i min smak.

Medlem

Inga problem att datorn klarar av det. Men undra hur man själv kommer klara ut det utan att känna av rädsla och hjärtat i halsgropen.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Äntligen får vi se "riktiga" zombies i ett Resident Evil spel igen. Kommer bli så jävla bra detta!
Av det man sett hittills så är ens förväntningar uppfyllda å mer därtill.

Medlem

Ser ju så jäävla nice ut

Medlem

Yes, det ser riktigt bra ut och blir ett självklart köp till Steam. Lirade aldrig originalet då jag inte ägde PlayStation ONE så detta ska bli spännande att köra igenom. Av alla gameplay videos jag sett verkar det riktigt jäkla creepy. Längtar efter mer horror..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Inga problem för 2år gamla datorn, ska bli spännande att återvända till RE2

Medlem

lite väl tidigt för kraven ? men okej ser väl inte ut som nåt konstigt jämfört med andra spel.

Medlem

Re är ju ett klassiskt konsollspel så det blir platinumjakt på ps4an oavsett.

Medlem

Finns inga ursäkter att inte kunna spela moderna spel i 1080p längre. Processormässigt duger vilken 4-5 årig workstation som helst. Tryck i ett 970 eller 1060 så är det bara att köra.

1
Skriv svar