Massiv uppdatering av Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition släpps i augusti

Robot
Massiv uppdatering av Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition släpps i augusti

Tusentals uppdateringar och ett omarbetat manus.

#divinity-original-sin-2, #larian-studios


Medlem

Haha vilken timing. Jag satt igår och ojjade mig själv över att den låg i min Galaxy och samlade damm. Då blir det nya tag i Augusti!

Medlem

Då är det ingen panik med det spelet!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Alltid kul med gratis uppdateringar.

Medlem

Har drygt 120 timmar i spelet. Tempot i spelet blev konstigt i slutdelen. Det är en av sakerna de jobbat på att fixa till uppdateringen. Blir antagligen en omstart med nya karaktärer när Definitive Edition släpps.

KoP
Medlem

Finns redan ute på Game Preview på Xboxen sedan en tid tillbaks. Värt att skaffa?

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns redan ute på Game Preview på Xboxen sedan en tid tillbaks. Värt att skaffa?

Om du gillar omgångsbaserade rollspel som tar lång tid att spela igenom, absolut. Tonen är lite mer humoristisk än en del andra spel som t.ex. Pillars of Eternity. Men det är ett riktigt bra rollspel oavsett.

Här är FZ recesion
https://www.fz.se/recension/274399-recension-divinity-origina...

Medlem

Jag började just spela det - kanske vänta? Problemet ettan hade var ju också slutbiten, då man nästan tappade intresset.

Medlem

@toern: Jag tappade intresset har inte spelat klart första spelet. Så faktiskt lite osäker på detta.

Ska nog testa Pillars först. Älskade Torment men hade nog mina Planescape glasögon på mig minst halva spelet.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

@toern: Jag tappade intresset har inte spelat klart första spelet. Så faktiskt lite osäker på detta.

Ska nog testa Pillars först. Älskade Torment men hade nog mina Planescape glasögon på mig minst halva spelet.

Själv tappade jag intresset i Pillars 2. Gillar verkligen inte stridssystemet. För min del ska det antingen vara omgångsbaserat med full kontroll, eller så ska det vara action orienterad realtidsstrid. Realtidsstrid med paus är ett mellanting som inte passar mig.

NuZ
Testpilot

Spelar på Xboxet och jävlar vad bra spelet är. Spelade 1an på PC och gillade det skarpt och läst om 2an, årets spel mm mm. Men nu när jag testa själv! Jisses vad bra!

Gillar även Feedback NPC som är ett nytt sätt att få in feedback på spelet.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar