Du har väl inte missat Noclips Fallout 76-dokumentär?

Robot
Du har väl inte missat Noclips Fallout 76-dokumentär?

Följ med bakom kulisserna på det redan älskhatade onlinerollspelet.

#bethesda, #fallout-76, #pete-hines


Medlem

Har sett den, men blir inte nå mer sugen på spelet bara för det.
Vi skulle troligen inte få se dokumentären nu om det inte var för att det har blivit så himla kontroversiellt.

"Ner med facklorna nu pojkar så vi kan prata om det istället"
Medans dom undviker viktiga frågor som
1. Om man inte kommer se någon "server/server browser", hur kommer dom sätta in Private servers, och på vilken skala kommer private servers att vara
2. Mods, officiella eller Externa. för att dom undviker att följa upp med mer information om det så blir det troligen bara officiella.
3. Hur många spelare per "server" kommer det att vara, eller kommer det att vara en hybrid mellan ESO och WOWs server struktur? Mega Server + Phasing
Alla är på en och samma server och du fasas ihop med andra personers "värld" när du är inom en viss räckvidd?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Denna utannonsering blev ett nytt öppet sår påminnande lite om Half-Life 2 i själva sorgen. Fan att de inte kunde göra en single player avstickare likt FallOut: New Vegas.
Visst, nu kommer ju FallOut 5 som blir single player men den titeln ligger ju en bra jäkla bit in i framtiden tyvärr. En stor Suck...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Verkar mer damage-control än något annat. Min gissning är att Bethesda inte riktigt hade räknat med de negativa reaktionerna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Verkar mer damage-control än något annat. Min gissning är att Bethesda inte riktigt hade räknat med de negativa reaktionerna.

Med tanke på att dokumentären spelades in flera månader innan E3, hur tänker du nu?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

"Saker ska bannemig vara som dom alltid varit!"

Tänk om detta blir hur bra som helst! Jag ser i alla fall fram mot det.

Att spela tillsammans med någon eller några andra förhöjer alltid upplevelsen ett par steg i min mening. Det gör spelen mer levande och dynamiska.

Medlem
Skrivet av Ajee:

"Saker ska bannemig vara som dom alltid varit!"

Tänk om detta blir hur bra som helst! Jag ser i alla fall fram mot det.

Att spela tillsammans med någon eller några andra förhöjer alltid upplevelsen ett par steg i min mening. Det gör spelen mer levande och dynamiska.

Jag tillhör de som var besvikna och negativa mot FO76 men ärligt talat så har jag börjat bli allt mer nyfiken. Jag är givetvis fortfarande skeptisk men det anser jag nog ganska hälsosamt. Jag kan jämföra det lite med mitt första intryck av Overwatch; Väldigt besviken och ointresserad till en början men det blev ett jävligt härligt lir och upplevelse jag inte glömmer.

Jag är villig att ge det ett försök som sitt eget spel, men det tar bara lite ansträngning att släppa hela grejen med att förvänta sig ett ordentligt/"traditionellt" Fallout.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Med tanke på att dokumentären spelades in flera månader innan E3, hur tänker du nu?

Hur jag tänkte? Jag tänkte att de antagligen släpper dokumentären nu istället för när spelet kommer ut i avsikt att få folk att släppa samma högafflar som @Godofcheese nämnde i sin kommentar här ovanför.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

3. Hur många spelare per "server" kommer det att vara, eller kommer det att vara en hybrid mellan ESO och WOWs server struktur? Mega Server + Phasing
Alla är på en och samma server och du fasas ihop med andra personers "värld" när du är inom en viss räckvidd?

24 till 30. https://youtu.be/gi8PTAJ2Hjs?t=26m28s

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Hur jag tänkte? Jag tänkte att de antagligen släpper dokumentären nu istället för när spelet kommer ut i avsikt att få folk att släppa samma högafflar som @Godofcheese nämnde i sin kommentar här ovanför.

Nej, om man tittar första delen i dokumentärserien (som släpptes innan E3) så säger dom det tydligt att de skulle släppa den här delen precis efter E3.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Med samma motor som Fallout 4 kommer detta spelet floppa sönder. Om ett online FPS-lir ska klara sig behöver det en bra mycket bättre smooth gameplay än deras motor.

eld
Medlem
Skrivet av Ajee:

"Saker ska bannemig vara som dom alltid varit!"

Tänk om detta blir hur bra som helst! Jag ser i alla fall fram mot det.

Att spela tillsammans med någon eller några andra förhöjer alltid upplevelsen ett par steg i min mening. Det gör spelen mer levande och dynamiska.

"Det ska vara som fallout 3 annars är det inget riktigt fallout!"

KoP
Medlem
Skrivet av Prixm:

Med samma motor som Fallout 4 kommer detta spelet floppa sönder. Om ett online FPS-lir ska klara sig behöver det en bra mycket bättre smooth gameplay än deras motor.

Samma motor men modifierad enligt dem själva. Sen om det blir flipp eller flopp är lite för tidigt att säga.

Medlem

vänta är starfield en twist på fallout där det utspelas i samma universum bara att visa flydde till rymden!?!?!?!?!??!?!

https://youtu.be/gi8PTAJ2Hjs?t=2135 !?!

Medlem

Det känns som att dokumentären är lite av ett försvarstal för ett spel som få har efterfrågat. Elder Scrolls 6 har säkerligen fått stå tillbaka för Elder Scrolls Online och jag tycker att det är en tråkig utveckling när det sprider sig till andra spel.

1
Skriv svar