Betaltjänst för PSN visas på E3?

Robot
Medlem
Betaltjänst för PSN visas på E3?

Låter som ett kul tillskott, så länge de ger fan i att ta betalt för de nuvarande funktionerna i PSN!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

För pengarna får prenumeranterna ett PSN-spel per månad och det sägs att två till fyra stycken finns att välja mellan.

Så ska de nog vara o inte PSP spel.

MFZ
Medlem

sålänge man kan spela gratis online så får dom trycka in vafan dom vill för min del, just att betala för att spela på 360 är anleningen att min just nu står och dammar.
av ren princip så bojkottar jag ett system där man i princip köper halva spelet om man inte betalar för deras onlinetjänst.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Verkar förvånansvärt dyrt enligt mig... Xbox Live Gold går att få tag i för ca 300kr via nätet och om man då ska betala 500kr för så lite som det där ändå är verkar lite väl mycket... Det beror såklart dock isåfall vad för spel man får välja mellan, eftersom jag inte har någon aning om vad ps3 har för indie-spel (antar iaf att de inte kommer ta med fullprisspel...) m.m så är det lite svårt å säga om det vore värt pengarna.
Känns dock inte troligt enligt mig.

Medlem

Det handlar nog inte enbart om att man får gratis spel, utan en utökning av funktionaliteten, jag hoppas på onlinesaves så man kan logga in på sin profil på en polares ps3a och fortsätta spela från sina gamla saves...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Fasen va bra!! Jag trodde först att man var tvungen att betala Men detta låter ju superbra !!

Medlem

Nja, ja tycker mera att Xbox Live Guld kostar 828kr per år.. med tanke på 1 månad = 69kr. 69 x 12 = 828kr.

Så där har dem helt fel.

Redaktör
Skrivet av Preath:

Nja, ja tycker mera att Xbox Live Guld kostar 828kr per år.. med tanke på 1 månad = 69kr. 69 x 12 = 828kr.

Så där har dem helt fel.

Den kostar från 599 kronor per år, om man köper årsvis. Jag skrev "cirka", "från" kanske hade passat bättre.


signatur
Medlem

Tycker det är bra att dom ger fler vamöjligheter, samtidigt som dom inte försämrar det för dom som inte vill betala.

Medlem

Håller fullständigt med Sheikh Plisken... Bara man får spela online gratis så ser jag inga problem med det... får se vad dem säger under E3-presskonferansen

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preath:

Nja, ja tycker mera att Xbox Live Guld kostar 828kr per år.. med tanke på 1 månad = 69kr. 69 x 12 = 828kr.

Så där har dem helt fel.

Den kostar från 599 kronor per år, om man köper årsvis. Jag skrev "cirka", "från" kanske hade passat bättre.

Ah kanske det hehe.

Medlem

Lite synd med chattfunktionen det var den jag såg fram emot mest:(...Men det är inte officiellt än så vem vet. Hoppet lever:D

Medlem

Bara man inte måste betala för Online Gaming... Då jävlar säljer jag mitt PS3 :/


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Kommer icket betala för något som idag är gratis på PSN. Dock så tyckte jag fasiken att det där ett spel i månaden lät rätt o.k?

Förutsatt att man får något mer än det för pengarna och att detta inte är början på "för dom som har extratjänsterna finns demot tillgängligt om du vill slösa ett av dina spelnedladdningsmöjligheter på ett demo, lol"-vändning på helt vanliga jäkla demos. EA-Style = Nejtack. Även om jag då får tjugiofem andra tjänster jag komma att använda en gång.

Nåja, antingen fyra eller fyra :down:. Vem vet, det är ju Sony trots allt.:evil:

Inaktiv

Jag som köpte ett Playstation 3 för att slippa betala som eftersom alla tjatar att det är gratis.

Aja jag har 1 års Xbox LIVE så då lirar jag där istället. Sedan så betalar man för att kunna göra två saker samtidigt. Kan då inte släppa en funktion gratis där man kan prata och spela samtidigt?

P.s Vill gärna avsluta och säga till alla Ps3 fans där ute. Ni har klagat på Xbox och Microsoft. Nu kan ni hålla igen tycker jag. För det kostar! Även fast det är gratis att spela så kostar det!

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/47027-microsoft-xbox_l...

Precis lika mycket som betaltjänsten på PSN.

Ägda! 8)

Medlem

snälla gud, varför tror alla att det som innan varit gratis kommer börja kosta pengar ? läs typ de första meningarna och det står klart och tydligt att det som INNAN VAR GRATIS KOMMER FORTFARANDE VARA GRATIS.

personligen tycker jag att detta är sjukt awesome. vill man uppgradera sitt psn och få mer möjligheter för en liten extra peng, så gör man det.

Medlem
Skrivet av Preath:

Nja, ja tycker mera att Xbox Live Guld kostar 828kr per år.. med tanke på 1 månad = 69kr. 69 x 12 = 828kr.

Så där har dem helt fel.

jo men då är det väl smartare att köpa 1 år i taget iställte för 1 månad, jag betalar 350kr per år för mitt live vilket inte är så mycket imo, fast skulle vara trevligare att ha ett gratisalternativ som psn har.

Medlem

ett psn spel i månaden låter ju inte helt fel de heller, brukar oftast vara ganska roliga små spel som de lägger upp, å de brukar ju ändå ligga runt 100 lappen så man tjänar ju på det i slutändan, om man är som jag å brukar köpa småspel från psn ;P

(Och ja som sagt folk läs hela texten innan ni börjar klaga, de tjänster som fanns innan kommer fortfarande finnas där gratis som tidigare.)

Medlem

Tja, betaldelen är ointressant för mig. Grattis till dem som vill betala för tjänsten.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av sefalk:
Skrivet av Preath:

Nja, ja tycker mera att Xbox Live Guld kostar 828kr per år.. med tanke på 1 månad = 69kr. 69 x 12 = 828kr.

Så där har dem helt fel.

jo men då är det väl smartare att köpa 1 år i taget iställte för 1 månad, jag betalar 350kr per år för mitt live vilket inte är så mycket imo, fast skulle vara trevligare att ha ett gratisalternativ som psn har.

Ja men det hade inget med att jag eller någon annan betalar månatligt 69kr per månad.. utan det handlade om priset för guldet per år.

Inaktiv

Får hoppas att de som betalar får något vettigare än det som nämns i artikeln.
Hoppas detta i slutändan ger mer innehåll på PSN.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Med nuvarande PSN gratis, och en betaltjänst som är bättre än Live, får det väl inte Live att se ut som ett hett alternativ

Medlem

Så länge de inte tar bort de funktioner som är gratis i nuläget så är det här helt okej som sagt förut.

Medlem

Man kan väl hoppas att dom förbätrar ljudkvalitén på headsetten i alla fall. Låter förjävligt när någon prata. 360 har då bättre ljud, kanske är väl för att man får det man betalar för.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sweet! Hoppas att man bl.a. får spara sina kopieringsskyddade saves på deras server så man kommer åt dem om PS3:an går sönder.

Medlem

Så länge betaltjänsten säljer bra så lär de fortsätta lägga till nya funktioner, göra den bättre och mer likvärdig live, säkerligen bli bättre än live på ett par punkter.
Frågan är hur det blir nästa generation, om Sony ser att det ligger stora pengar i hela systemet kan möjligtvis erbjuda mindre gratis nästa generation, men det återstår att se. Med tanke på att deras konsoler brukar vara rejält dyrare så måste de ju kompensera på andra sätt

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Man kan väl hoppas att dom förbätrar ljudkvalitén på headsetten i alla fall. Låter förjävligt när någon prata. 360 har då bättre ljud, kanske är väl för att man får det man betalar för.

Det beror helt och hållet på vilket spel du spelar och vilket headset du har.

Alla spel står för sina egen chatt och det kan göra att det varierar i kvalité. Har spelat cod4, cod:WW, cod:MW2, Fifia 10, MAG, Uncharted 2, KZ2, resistance 2, LBP, BC2, Fat princess, Socom: Confrontation och alla har bra till riktigt bra chatt.

Sedan så ska du ha sonys officiella headset och installerat den med mini usb sladd så du får HQ mode. Då ska du nog få en bra upplevelse.

Cross game voice chat kommer att komma. Det är bekräftat av Naughty Dog och producenten för HOME. Det rycktas om att Cross game voice chat kommer vara gratis. CGVC kommer som sagt bli den bästa chatten då det är en och samma standard.

Detta PSn premium kan bli lovande, speciellt om de erbjuder cloud save game function!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nice, 1 gratis spel i månaden är inte helt fel då jag köper flera spel och sånt varje månad på PSN


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

"Däremot avfärdas tidigare uppgifter om en övergripande chattfunktion som skulle göra det möjligt för användarna att chatta med varandra även om de kör olika spel." Dedär ska dom fan i mig fixa till "gratis-psn" nu! så förbannat less på det "befintliga" så kallade chatsystem de har idag, IURK!.. utöver mitt dåliga humör verkar det ju riktigt positivt att de fortsätter med gratis spelande, har ett 360 som hamnar mer å mer i skym undan för jag inte orkar/vill aktivera guld live.. Sony kan snegla på Microsofts chatsystem och Microsoft kan se över sin betalplan.. Men de sista lär nog inte hända med tanke på vilken kassako det lär vara..

12
Skriv svar