Tre minuter miljömys från Fallout 76

Robot
Tre minuter miljömys från Fallout 76

Men vi har ju redan bestämt att det är skit, så varför titta?

#bethesda, #fallout-76, #pete-hines


Medlem

Vart var gameplayn? Såg bara samma videoklipp vi redan sett.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Striva:

Vart var gameplayn? Såg bara samma videoklipp vi redan sett.

Märkte det när jag detaljgranska videon, ändrade rubriken.


signatur
Medlem
Skrivet av Striva:

Vart var gameplayn? Såg bara samma videoklipp vi redan sett.

Från 02:15 och framåt i videon är det gameplay.

Medlem

@Rydell1986: Mjo, tekniskt sett har du väl rätt, men det är nog lite väl generöst ändå... 😆

Medlem

En sak jag undrar är: Hur ska såna här spel flyta bra på PS4 då redan gamla spel (som t.ex. Fallout 4) flyter sisådär på PS4? Om det ska vara fyra gånger större osv?

Medlem

Kan nån förklara varför 76 är skit?
Gissar på att det inte är F5?

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Kan nån förklara varför 76 är skit?

För att det är ett spel som typ 99% av Fallout-spelarna inte hade önskat sig?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

En sak jag undrar är: Hur ska såna här spel flyta bra på PS4 då redan gamla spel (som t.ex. Fallout 4) flyter sisådär på PS4? Om det ska vara fyra gånger större osv?

Förhoppningsvis är det optimerat den här gången. Konsolspelare lider lika mycket som Master race av samma anledning. PC-spelare klagar ofta på dåligt optimerade konsolportade spel... That goes both ways. Elite Dangerous är ett praktexempel på ett spel som är underbart att spela på konsol, bortsett från att det är så dåligt optimerat att man vill slänga joypaden i väggen ibland. Tittar du på konsol-exklusiva lir så ser du hur mycket man kan pressa ur en maskin som är helt "standardiserad", finns bara en typ (ok två nu med de "upphottade" versionerna), och slipper allt extra "gegg" i Windows. När det gäller F4 så var det ju erkänt dåligt optimerat även för mastah race, så förhoppningsvis har de jobbat på med motorn mm.

Medlem

Jag kommer nog köpe spelet i allafall, det är ju ändå fallout liksom


signatur

Meep!

Medlem

Vad är det för ruttet och pruttet sätt att sprida en nyhet på!? "Vi har redan bestämt oss att det är skit..." sen när är ni 12 år gamla på redaktionen? Om det är sarkasm så går det ju aldrig hem i text.

Medlem

Riktigt larvigt att skriva att det är skit. Dålig dag på kontoret Kanske?

Medlem

Har vi bestämt oss för att hata spelet?
Inte jag? Visst finns det orosmoln, men det är ju inget man kan haka upp sig på eftersom man (t o m utvecklarna) inte riktigt vet hur det kommer att bli och att spelet är långt ifrån färdigt...

Ska inte nyheter vara sakliga förresten?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

KoP
Medlem
Skrivet av xorpen:

Riktigt larvigt att skriva att det är skit. Dålig dag på kontoret Kanske?

Äsch, humor ju. Jag drog iaf på smilbanden lite.

Medlem

@xorpen: Det blev lite meta där, när du skrev att det var larvigt på ett larvigt sätt.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pellejones:

Vad är det för ruttet och pruttet sätt att sprida en nyhet på!? "Vi har redan bestämt oss att det är skit..." sen när är ni 12 år gamla på redaktionen? Om det är sarkasm så går det ju aldrig hem i text.

Skrivet av xorpen:

Riktigt larvigt att skriva att det är skit. Dålig dag på kontoret Kanske?

Haha, jag glömmer alltid en smiley efter ironi/sarkasm, trots alla år av skriverier. Kan medge att det var en liten provokation, en önskan att de som faktiskt tänker ge spelet en chans att ge sig till känna.

Personligen tror jag absolut att detta kan bli kul. Har själv inte orkat igenom varken New Vegas eller Fallout 4. Jag kommer ofta tio timmar in i spelet, faller av main quest-spåret, flanerar ett par timmar till, och återvänder sen aldrig.


signatur
Medlem
Skrivet av Star Lord:

Kan nån förklara varför 76 är skit?
Gissar på att det inte är F5?

Mest för att det är en cash grab, Bethesda behöver fylla ut tomrummet tills Elder Scrolls VI som tar på tok för lång tid. F76 kommer bara innehålla assets från F4(Spara pengar ftw), lite nya områden och en Multiplayer. Jag gissar på att spelet är kul i en månad för att sedan dö ganska snabbt. Det är antagligen inget man kommer spela särskilt länge.

Personligen fattar jag inte varför Bethesda började med Fallout spelen överhuvudtaget, de har aldrig tilltalat mig. Men uppenbarligen är det många andra som gillar serien.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av T.Mani:

Har vi bestämt oss för att hata spelet?
Inte jag? Visst finns det orosmoln, men det är ju inget man kan haka upp sig på eftersom man (t o m utvecklarna) inte riktigt vet hur det kommer att bli och att spelet är långt ifrån färdigt...

Ska inte nyheter vara sakliga förresten?

Om du varit medlem sedan 2009 så borde det vara uppenbart att vi ibland skojar till det även i nyheter


signatur
Medlem

Ända jag tänker på är "när kommer Fallout 5"


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Någon som pallar berätta snabbt vad storylinen är?

Fallout 4 var väl att man skulle hitta sin son helt enkelt

Men detta fallout? Vad handlar det om? Vad ska man uppnå?
Såg ingen större skillnad från Fallout 4 alls, jag är dock inte så värst insatt

Medlem

Medans detta må vara okänd territorium för Bethesda, så känner jag samtidigt att de längesedan spårat av vägen som innovativa spelutvecklare.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Kommer köpa det här direkt! alltid viljat ha ett bethesda lir i Multiplayer. YAS!

Pansarknekt

Känns inte så postapokalyptiskt men ändå rätt roligt ut. Fattar inte gnället, de kommer ett F5 längre fram, frams till dess får man ju kötta på med polare i detta spelet.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Om inte annat är det alltid uppfriskande att höra Stephen Russells röst, får mig att drömma om remakes av Thief: The dark Project/Metal age som är trogna originalen.

Annars tror jag inte att det här spelet kommer att skilja sig markant mot sina förgångare, man byter ju bara ut story NPC's mot andra spelare. Jag tror ärligt talat inte att avsaknaden av Bethesdas ganska svaga RPG-element kommer att vara jättestor, coop kommer att uppskattas mer.

NuZ
Testpilot

@Flugsaft: Om du inte är själv hardcore spelare förbered dig på att massa twinks kommer komma och förstöra allt alt. Döda dig hela tiden om PvP är en del i spelet. De som jag som bara kan spela på helgerna kommer inte ha en chans mot spelare som spelar hela dagarna. Ett DayZ (som var förövrigt väldigt bra balanserat) fast med rollspels element och level med perks osv. Have fun!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar