Side quests i Witcher 3

Fragtjuv
Side quests i Witcher 3

Att det finns många bra side quests i Witcher 3 har jag själv upptäckt efter mina 20 timmar i spelet. Vilka side quests är ert/era favorit/favoriter?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Ambassadör
Xbox

Return to Crookback Bog är en favorit. En quest som förändras beroende på val man tidigare gjort.

Men det finns ju massor!


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

En av mina favoriter är en av de första uppdragen i White Orchard när man ska hjälpa till med någon brunn eller vad det var. Visade verkligen hur genomtänkta uppdragen är i jämförelse med andra spel.

Även när det handlar om att bara döda ett monster som i andra spel skulle innebära, prata med quest giver, döda X och samla X tänder, så görs det på ett riktigt kul sätt i Witcher 3. Monstret har ofta en historia och relation till den som erbjuder uppdraget. Kanske att den terroriserat byn, skadat någon nära till personen eller liknande.Vissa gånger måste du även läsa på om monstret för att kunna döda den lättare sedan använda ditt Witcher-sense för att söka upp den som även ger oss lite mer prat från Geralt om monstret i sig.

Därefter är det olika, antingen är det bara en fight (som också brukar vara riktigt bra) eller ett nytt val då monstret berättar varför den attackerat. Hur löser man situationen? Går man med monstret eller uppdragsgivaren?

Så. Himla. Bra. Spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag gillar de quest lines som vävs samman med helheten så de känns som en förlängning av main quests, men som ändå är valfria. Lord of Undvik är ett riktigt bra exempel.

Where the Cat and Wolf Play och Skellige's Most Wanted är också två bra sidouppdrag.

Har precis börjat spela det, gillar det mesta jag sett så här långt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar