Asscreed Origins CPU?

Medlem
Asscreed Origins CPU?

Tjena, funderar på att inhandla Assassin´s Creed Origins nu på steam då det är rea. Problemet är jag inte vet om jag har för klen cpu idagsläget? Sitter på en FX-9370 (ingen clock) med GTX 1070 8GB med 16GB ram. Min fråga här är om någon som vet på ej ungefär vad man kan få ut i FPS eller har egen erfarenhet med likadan spec? :/

Moderator | Testpilot

@Bensinspade Det ska inte vara några problem. Sedan om du kan köra allt på max i 120/144hz är ju en annan sak men 60-100 där någonstans bör inte vara ett problem.

En sak du också kan köra är ju att köpa det på Steam. Skulle det vara så att det av någon annan anledning inte funkar så bra som du vill så kan du bara göra en refund och få tillbaka pengarna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@uberpwnage2.0: Då får det inhandlas imorgon och hoppas på det bästa

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bensinspade:

@uberpwnage2.0: Då får det inhandlas imorgon och hoppas på det bästa

Det kommer gå bra ska du se!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad kör du på för upplösning? Kör du 1440p så läggs mer kraft över på grafikkortet och CPUn bilr mindre viktigt än i 1080p.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

@CliQue-SinneD: kommer nog att köra på 1920x1080 144hz

Gen
Medlem

AC:Origins är ju ett sådant spel som bara älskar CPU trådar så visst kommer en kraftfull CPU få en att tjäna frames. Men som tur var har du ett hyfsat kraftfullt grafikkort så det lär hjälpa en del.

Medlem

@Bensinspade: Ah okej. Ja din CPU är ju inte den mest kraftfulla men du tjänar nog mer på att höja grafiken för att skjuta över mer på grafikkortet. Du får helt enkelt testa och se hur det fungerar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

1
Skriv svar