Att samla PK-poäng

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samtidigt marknadsförs detta Battlefield med sloganen ”never be the same”. Men jag håller nog med sig i sak, de hade kunnat döpa detta till Bad Company 3 och sluppit mycket flak.

Som sagt, de hade nog sluppit en del höp-kritik genom en annan approach. Och för att förtydliga, det jag tycker är löjligt i diskussionen är hur folk kräver att BFV ska vara på ett visst sätt när Dice får göra vad de vill.

Absolut, hade de marknadsfört spelet annorlunda hade kritiken mot dem varit av annan karaktär. Deras slogan "never be the same" specificerar inget och är så generisk att man inte ens registrerar den. De borde marknadsfört det som "WW2 will never be the same" eller "WW2 as youve never seen it before" och redan det tror jag skulle dämpat den värsta kritiken.

Men EA (eller om det var Dice) besvarade kritiken med något löjligt utlägg om att "min dotter ska inte behöva fråga mig varför hon inte kan se ut som sig själv i spelet blablabla".
Om din dotter spelar ett WWII spel och ställer denna fråga så kanske det är dags för en historielektion och inte en sagostund.

Historieförfalskning sköter BBC så väl att vi behöver verkligen inte fler på det området


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jösses vilken soppa.

För övrigt ser både BF5 och Beyond Good and Evil 2 ut att bli grymma spel, oberoende av så kallade "sjw propagandor", "pk-poängplockande" eller vad för annat trams folk pruttar ur sig nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jordan Peterson har säkert sina poänger ibland, sen säger han helt förbluffande saker som det här: https://twitter.com/zei_nabq/status/1011248300496949249?s=21

Peterson har väldigt många poänger och jag har sett honom i flera intervjuer och debatter där han verkligen briljerat...
Men ibland spyr han ur sig så oerhört dumma saker att jag knappt kan tro det kommer från samma person!

Jag har ingen absolut åsikt om honom då jag är då delad över hans åsikter, så jag försöker ignorera personen och ta till mig orden!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:

Men EA (eller om det var Dice) besvarade kritiken med något löjligt utlägg om att "min dotter ska inte behöva fråga mig varför hon inte kan se ut som sig själv i spelet blablabla".
Om din dotter spelar ett WWII spel och ställer denna fråga så kanske det är dags för en historielektion och inte en sagostund.

Historieförfalskning sköter BBC så väl att vi behöver verkligen inte fler på det området

I min mening är det en helt rimlig förklaring utifrån deras perspektiv - att Battlefield V är ett spel och att spela som kvinna i en WW2-setting är lika autentiskt som att respawna eller att du behöver spela X antal timmar för att låsa upp ett specifikt vapen. Eller jättezeppelinare.

Jag tror ingen i hela världen använder BF-serien som någon form av historielexikon.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I min mening är det en helt rimlig förklaring utifrån deras perspektiv - att Battlefield V är ett spel och att spela som kvinna i en WW2-setting är lika autentiskt som att respawna eller att du behöver spela X antal timmar för att låsa upp ett specifikt vapen. Eller jättezeppelinare.

Jag tror ingen i hela världen använder BF-serien som någon form av historielexikon.

Att använda BF serien som ett historielexikon är lite som att göra det samma med Assassins creed. Visst, det förekommer många historiska detaljer men ingetdera franchise påstår sig vara helt historiskt korrekta.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jordan Peterson har säkert sina poänger ibland, sen säger han helt förbluffande saker som det här: https://twitter.com/zei_nabq/status/1011248300496949249?s=21

Det är möjligtvis sant, ingen är perfekt.

Fast han lägger ju upp fog för denna åsikt och frågar oss varför det är så att islam och feminister slåss tillsammans i väst när de står väldigt långt ifrån varandra när det kommer till kvinnors rättigheter i just Islam.

Det är väl ändå rimligt att kunna fråga sig detta? Är det möjligtvis så att feminismen finner några drag ifrån islamism som attraherande? Kan det vara så? Detta är en provocerande tanke och det är just denna oheliga allians som är förbluffande.

Å andra sidan lyckas dessa västerländska islamister få igenom sina sharialagar i väst tack vare detta samarbete. Så att jämställdheten inte behöver gälla för alla kvinnor som bor eller flyttar till västvärlden. Vad sägs som böter och straff för att gå utomhus utan att bära burka, även i västvärlden?!

Med detta sagt skulle jag vilja anta att syftet med Petersons antagande (i klippet du länkade) är just att provocera oss lyssnare (samt ett clickbait) till att ställa oss själva samma fråga:

Hur det kommer sig att feminismen samarbetar så tight med arabvärldens svar på extremhögern?

De är ju mer eller mindre arabvärldens patriark trots allt, med ännu extremare åsikter än exempelvis Sverigedemokraterna, UKIP eller någon annan västerländsk motsvarighet på extremhögern.

Ett färgande exempel som borde få vem som helst att öppna ögonen är den slående kontrasten att feminister i praktiken jobbar med förtrycka alla heterosexuella vita män (som grupp) medan islam å andra sidan anser att är det 100% politiskt korrekt att straffa människor inom HBTQ till tortyr och död!?


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Inaktiv

Jag lärde mig faktiskt ordet politiskt korrekt/inkorrekt i PC Gamer.
Var någon artikel om C&C: Generals där de sade att spelet inte var särskikt politiskt korrekt för man kunde mjältbrandsbomba fienden och terroristerna skriker "ak47 for everyone" och bygger självmordsbombslastbilar.
Tog tid innan jag riktigt förstod vad som menades med uttrycket.

Enligt mig är att vara politiskt korrekt att antingen endast ha eller endast uttrycka åsikter som en politiker inte skulle få skit för i media om de uttryckte.
Sådant som inte går utanför det allmänna konsensus i media och i offentligheten av vad som är "okej" att säga.

Senaste decennierna har den politiska korrektheten växt sig allt starkare i väst vilket minskat utrymmet för annorlunda åsikter och det har bland annat lett till situationen vi har i Sverige.
Politiker och vanliga människor som är så lamslagna av att inte kunna uttrycka sig politiskt inkorrekt att de blir helt handlingsförlamade. Kvar blir extrempartiet som aldrig behövt uttrycka sig politiskt korrekt eftersom de är anti etablissemanget och därför blir de också de enda som vågar säga sanningen. Valet för människor har då blivit att rösta på de politiskt korrekta partierna som bara bullshittar och för ned landet i skiten eller extrempartiet som är de enda som talar sanning men som det är tabu att rösta på.

Vad som anses vara politiskt korrekt har länge mer eller mindre bestämts av vänstern. Varför vänstern har haft ett så stort inflytande vet jag inte men massmedia är ju extremt vänstervridet så det kan ju vara en av anledningarna. Miljöpartiet blev största parti när de undersökte partisympatier bland de anställda på Sveriges Radio/SVT t.ex.
Eftersom det som ansetts vara politiskt korrekt mer eller mindre är vänsteråsikter tror jag folk använder uttrycket PK lite slarvigt för att benämna de som jag tycker bättre bör kallas för Social Justice Warrors eller SJW. Det finns liksom inget lika bra ord på svenska så man använder PK istället. SJW och dagens politiska korrekthet har dock sitt ursprung i samma källa, nyvänstern.

Att SJW-agendan infekterat film och spel tycker jag inte det råder några tvivel om.
Det är en vänsteridé att "jämställdhet" innebär lika utfall mellan kön, etnicitet osv. och att alla slags etniciteter, sexuella läggningar och kön ska finnas representerade i allt. I fall som Battlefield 5 går denna agenda uppenbarligen före viljan att skapa ett spel som känns autentiskt.
För visst kan det vara så att den enda anledningen till att man trycker in mångfald i spel och film är för att sälja så mycket som möjligt men jag tror inte det är den enda förklaringen.
På samma sätt som att den politiska korrektheten kan grabba tag om ett samhälle i stort som exempelvis Sverige kan den grabba tag i ett större spelföretag och göra klimatet på företaget till ett sådant att de med annorlunda åsikter inte vågar uttrycka dem. Kvar blir en ekokammare där alla till slut tycker exakt likadant även om det de tror på faktiskt kanske inte stämmer.
Ett alternativ är att de kanske tror att mångfald säljer spel, finns det något bevis för det?
Men ett annat är att även människor med makt i storföretag med största sannolikhet inte fattar alla beslut endast med tanke på vinstmaximering.
Alla människor oavsett position har någon slags självförverkligande del i det de gör. Precis som en journalist kanske de vill försöka lära människor eller läxa upp människor om något. Om tillräckligt många på ett spelföretag har ungefär samma slags idé om hur de ska lära spelarna bli bättre människor finns det en risk att något sådant letar sig in i spelet av den anledningen.

Det där om att åsikterna hos de politiskt korrekta inte grundar sig i egen övertygelse utan social programmering tycker jag det ligger väldigt mycket i.
Det har krävts så stora sociala uppoffringar att resonera sig fram till och uttrycka egna åsikter att väldigt många istället bara köpt den politiskt korrekta programmeringen som delats ut till dem. Då har de kunnat känna att de står för något, och kämpar emot något förtryck osv. trots att de tycker precis som alla andra och precis som etablissemanget vill att man ska tycka.
Exempel är ju människor som kallar sig feminister men när man frågar varför så har de inget riktigt svar. De säger att kvinnor är förtryckta men när man frågar varför de tror det har de inget svar. Trump-hatare som under valet kallade Trump för rasist men när man frågade varför de tyckte han var rasist hade de inget svar.

Denna video tycker jag är en bra illustration på hur den politiskt korrekta agendan ofta går före all sans och logik:

Det Unabombaren skrev om "leftists" i sitt manifest år 1995 är också fortfarande aktuellt och beskriver nyvänsterideologin ganska bra: http://www.ed.brocku.ca/~rahul/Misc/unibomber.html

Det är ju intressant att se hur pass mycket åsiktskonsensus skiljer sig åt mellan internet (forum, youtubekommentarer osv) och massmedia. I ena är tyckarna helt anonyma och i den andra är de offentliga personer.
Saker håller på att förändras till det bättre tror jag.

Medlem

@anon_306295: vi vågar skämta om feminismen i Sverige också!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Inaktiv
Skrivet av Sipmo:

@Pecman: vi vågar skämta om feminismen i Sverige också!

youtube.com/watch?v=qjtk14Jw4jM


Nu ja. För 7-8 år sedan var den feministiska världsbilden väldigt dominerande i Sverige. Idag är den mer eller mindre ett skämt för de flesta.

Medlem

@anon_306295: Här en mycket bra artikel om nyvänstern eller idenititetsvänstern som det också kallas: https://www.svd.se/vanstern-har-glomt-sina-egna .


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

I min mening är det en helt rimlig förklaring utifrån deras perspektiv - att Battlefield V är ett spel och att spela som kvinna i en WW2-setting är lika autentiskt som att respawna eller att du behöver spela X antal timmar för att låsa upp ett specifikt vapen. Eller jättezeppelinare.

Jag tror ingen i hela världen använder BF-serien som någon form av historielexikon.

Nja den jämförelsen tycker jag inte håller.
Att föredra realistiska framställningar av miljöer och tidsepoker betyder inte att man måste föredra realistiska spelmekaniker.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Soulless:

Nja den jämförelsen tycker jag inte håller.
Att föredra realistiska framställningar av miljöer och tidsepoker betyder inte att man måste föredra realistiska spelmekaniker.

Vilket är en helt befogad åsikt att ha.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sipmo:

Det är möjligtvis sant, ingen är perfekt.

Fast han lägger ju upp fog för denna åsikt och frågar oss varför det är så att islam och feminister slåss tillsammans i väst när de står väldigt långt ifrån varandra när det kommer till kvinnors rättigheter i just Islam.

Det är väl ändå rimligt att kunna fråga sig detta? Är det möjligtvis så att feminismen finner några drag ifrån islamism som attraherande? Kan det vara så? Detta är en provocerande tanke och det är just denna oheliga allians som är förbluffande.

Å andra sidan lyckas dessa västerländska islamister få igenom sina sharialagar i väst tack vare detta samarbete. Så att jämställdheten inte behöver gälla för alla kvinnor som bor eller flyttar till västvärlden. Lag på att bära burka...

Med detta sagt skulle jag vilja anta att syftet med Petersons antagande (i klippet du länkade) är just att provocera oss lyssnare (samt ett clickbait) till att ställa oss själva samma fråga:

Hur det kommer sig att feminismen samarbetar så tight med arabvärldens svar på extremhögern?

De är ju mer eller mindre arabvärldens patriark trots allt, med ännu extremare åsikter än exempelvis Sverigedemokraterna, UKIP eller någon annan västerländsk motsvarighet på extremhögern. Ett färgande exempel är att det är fullständigt rätt att straffa människor inom HBTQ till dötts!?

Ursäkta men ur mitt perspektiv är den en smått befängd jämförelse som är ute efter billiga poänger. På vilket sätt tycker du att exempelvis svensk vänster samarbetar med islamister?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

På vilket sätt tycker du att exempelvis svensk vänster samarbetar med islamister?

Nu skall inte jag svara i hans ställe, men det finns två orsaker, säkert fler:

Artikeln jag länkade till först tar upp detta: "Från att ha varit en stenhård motståndare till religion har man i dag på många håll allierat sig med islamister. I stället för att argumentera mot att kvinnor ska behöva skyla sig, tar vänsterfeminister på sig slöja i solidaritet. " Hijab-upproret är ett bra exempel: Alla skall ta på sig huvudbonad för att visa sitt stöd mot de muslimska kvinnorna som skall ha rätt att dölja sitt hår. Men inget om de som tvingas dölja det...

Sedan finns det problematiken med att få rasistkortet upptryckt i ansiktet om man gör fel; Vänsterns/feministernas avsaknad av kritik mot islamister kan uppfattas som ett slags samarbete. Utebliven kritik är en form av godkännande, typ. Utebliven kritik som baseras på att inte vilja riskera att bli anklagad för att vara främlingsfientlig.

Författaren Katarina Wennstam är en av många som tagit upp problematiken.

"Samtalet kommer in på hedersrelaterat våld. Katarina Wennstam menar att många feministiska debattörer övergett feminister i förorten som försöker påtala problemen, av rädsla för att låta som Jimmie Åkesson och bli "kidnappade" av Sverigedemokraterna."

// edit: var visst lite långsam.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag skulle bli förvånad om Calle inte blir övertygad av våra ovanstående inlägg.

Slutsatsen är
- Ja, den svenska vänstern och islam samarbetar - detta trots att det borde vara varandras värsta nemesis! Märkligt, inte sant?

@Carl Johansson-Sundelius:
Anser du fortfarande att Peterson är förbluffande och ute och cyklar som försöker hitta den minsta gemensamma nämnaren?

Kan det möjligtvis vara så att dominans ÄR åtråvärt för vänstern och inte minst feminister?

Kolla exempelvis på hur denna person försöker DOMINERA Peterson.

När vi väl är inne på ämnet DOMINANS. Är inte hela skitsnacket om ”White privilege” ett koncept vars enda syfte är att dominera vita män - utan att öppna en rationell debatt?!

Jo, det är det! Det är en enda hemsk lögn!
Här är flera starka bevis till varför:


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ursäkta men ur mitt perspektiv är den en smått befängd jämförelse som är ute efter billiga poänger. På vilket sätt tycker du att exempelvis svensk vänster samarbetar med islamister?

Muslimska Brödraskapet, IFiS & SMR samarbetar med sossarna, vänstern och Miljöpartiet, det är ju inget nytt direkt.

"Redan 1999 undertecknade Sveriges Muslimska Råd(SMR) en överenskommelse med Socialdemokraterna som konstaterar följande:

"Under kommande mandatperiod ska muslimers delaktighet i socialdemokratin utvecklas så att: 2002 ska bland socialdemokratiska förtroendevalda finnas muslimer på 15 kommunala fullmäktigelistor, 5 landstingslistor och på riksdagslistorna i minst fem län."

https://www.expressen.se/nyheter/s-lovar-att-samarbeta-med-sv...

https://ledarsidorna.se/2017/02/statsministern-och-det-muslim...

https://sv.gatestoneinstitute.org/9712/sverige-islamister

Myndigheten för samhällsskydd och beredskaps rapport

https://www.msb.se/Upload/Kunskapsbank/Studier/Muslimska_Brod...

"Det finns med andra ord en ideologisk jordmån för MB att inleda allianser med andra
grupper genom att hålla fast vid den ensidiga förklaringen att muslimer är utsatta för ”islamofobi”.
I det här avseendet är det ingen slump att den ”mångkulturalistiska” delen av vänsterrörelsen
och Miljöpartiet i många år har fungerat som sekulärt stöd åt islamisterna i MB:s
nätverk"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Intressanta perspektiv! Här följer 3 olika tolkningar som jag har samtidigt av "plocka PK-poäng":

1. Jag tolkar "plocka PK-poäng" i huvudsak att du antingen försöker göra en grupp personer nöjda och/eller försöker undvika göra en grupp personer missnöjda. Denna tolkning har premissen att du upplever att det finns fördelar med att göra gruppen nöjd (social bekräftelse från den nöjda gruppen, fler försäljningar av spel), att det finns risker med att göra gruppen missnöjd (social utfrysning och "häxjakt" från den missnöjda gruppen, färre försäljningar), och att du upplever att gruppen ifråga kan påverka dig vare sig du gör dem nöjda eller missnöjda.

Å ena sidan då så får du ju skylla dig lite själv om du väljer att göra något som mer eller mindre "garanterar" att gruppen blir missnöjd (t.ex. utveckla "spel" som Rape Lay). Å andra sidan så är det fascinerande hur ett sådant "spel" ändå lyckas utvecklas och säljas i exempelvis Japan. Hur har det landet lyckats att hantera den slags tolkning av att "plocka PK-poäng" medan i Sverige så tycks ribban för vad som tolkas som "sexism" i spel vara mycket lägre?

(Det skall tilläggas här att istället så har Japan större problem med våld och liknande i spel och censurerar sådant hårdare än i USA medan USA censurerar "sexism" mer i sina spel medan sådant inte censureras lika mycket i spel i Japan, dock i porr i Japan vilket är mycket konstigt).

2. Ett annat sätt jag tolkar "plocka PK-poäng" är att du försöker "vara till lags" och/eller försöker "undvika att trampa någon på tårna". Denna tolkning har premissen att folk idag "saknar skinn på näsan", "folk är för känsliga", "folk kan inte ta ett (grovt) skämt", "folk är för seriösa och krysta hela tiden". Det är denna tolkning som kanske har gjort att viss form av stand-up komedi (chockerande komedi) mindre populär idag för att större andelar av publiken "saknar den sortens humor".

3. Till sist så kan jag även tolka "plocka PK-poäng" i politiskt syfte där du vill kommunicera vilket politiskt parti eller ideologi som du sympatiserar dig med mest. Denna tolkning har premissen att "plocka PK-poäng" är beroende av vilket parti eller vilken ideologi som du vill identifiera dig med och vilka du har med att göra då när du "försöker plocka PK-poäng".

Du som vill identifiera dig som "vänsterfolk" kanske kan "plocka PK-poäng" från övrigt "vänsterfolK" genom att säga saker som, "alla måste få komma in i Sverige för alla är lika värda" medan detta INTE hade varit att "plocka PK-poäng" om du hade sagt det till en "SD:are". Då hade du istället sagt, "vi måste fokusera på Sveriges befolkning först innan vi börjar ta in folk igen för vi kan inte ta hand om båda samtidigt just nu" [detta är mitt skäl att rösta på SD i november även om partiet kanske brister på många andra punkter i sitt partiprogram] och "plockat PK-poäng" hos andra "SD:are".

SLUTORD: Jag hoppas detta tillför 3 intressanta tolkningar som går att ha i huvudet samtidigt i "diskussioner" precis som vi kan ha flertalet olika färger i åtanke och inte bara tro att det är "svart" eller "vitt" ute i omvärlden (så tillvida inte du är så färgblind på riktigt).

P.S. Jag tolkar "debatter" som att de skall leda till att, "debattörerna tar med sig något nytt från varandra som de inte annars hade gjort, och att de fördjupar, förfinar och utvecklar sina ställningstaganden utifrån den ömsesidiga dialogen". Det är såklart "den perfekta debatten" som verkade vara vanligare fram till 1990-talet innan "folk" började skrika i TV och numera på internet!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Muslimska Brödraskapet, IFiS & SMR samarbetar med sossarna, vänstern och Miljöpartiet, det är ju inget nytt direkt.

"Redan 1999 undertecknade Sveriges Muslimska Råd(SMR) en överenskommelse med Socialdemokraterna som konstaterar följande:

"Under kommande mandatperiod ska muslimers delaktighet i socialdemokratin utvecklas så att: 2002 ska bland socialdemokratiska förtroendevalda finnas muslimer på 15 kommunala fullmäktigelistor, 5 landstingslistor och på riksdagslistorna i minst fem län."

https://www.expressen.se/nyheter/s-lovar-att-samarbeta-med-sv...

https://ledarsidorna.se/2017/02/statsministern-och-det-muslim...

https://sv.gatestoneinstitute.org/9712/sverige-islamister

Myndigheten för samhällsskydd och beredskaps rapport

https://www.msb.se/Upload/Kunskapsbank/Studier/Muslimska_Brod...

"Det finns med andra ord en ideologisk jordmån för MB att inleda allianser med andra
grupper genom att hålla fast vid den ensidiga förklaringen att muslimer är utsatta för ”islamofobi”.
I det här avseendet är det ingen slump att den ”mångkulturalistiska” delen av vänsterrörelsen
och Miljöpartiet i många år har fungerat som sekulärt stöd åt islamisterna i MB:s
nätverk"

Utan att lägga ord i munnen på Carl antar jag att han skulle ha samma motargument som jag själv till det där. När det talas om samarbete med islamister brukar detta idag vara det vedertagna uttrycket för de som valt att tolka islam som de vill och sätter regler för kvinnor, sharia lagar etc, alltså de extrema. Motsvarar vissa kristna länder som inte tillåter kvinnor att göra abort även om deras liv är i fara på grund av att religionen förbjuder det.

Dina exempel där uppe är samarbete med muslimer och att se till att olika religioner och liknande representerars och blir delaktiga i samhället. De flesta muslimer jag känner och träffar på i Sverige, följer sharia lagar lika mycket som vi kristna i Sverige följer gamla testamentet.
Att mena att vänstern på något sätt försöker införa sharia lagar i Sverige bygger egentligen inte på något.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Utan att lägga ord i munnen på Carl antar jag att han skulle ha samma motargument som jag själv till det där. När det talas om samarbete med islamister brukar detta idag vara det vedertagna uttrycket för de som valt att tolka islam som de vill och sätter regler för kvinnor, sharia lagar etc, alltså de extrema. Motsvarar vissa kristna länder som inte tillåter kvinnor att göra abort även om deras liv är i fara på grund av att religionen förbjuder det.

Hur stor del av länderna med sharia lagar tillåter pride festivaler och hyllar homosexuella likt många kristna länder gör?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Hur stor del av länderna med sharia lagar tillåter pride festivaler och hyllar homosexuella likt många kristna länder gör?

jag gissar inga. Vet dock inte vad du egentligen vill att jag ska svara på. Då min kommentar inte var att det finns lika många idiotiska kristna som muslimska länder, inte för jag räknat, för många av båda typerna. Posten jag besvarade verkade koppla ihop islamism och sharialagar med alla muslimer. Samt att det då i förlängningen innebär att Socialdemokraternas försök att få in fler muslimer i politiken är ett bevis för att man försöker införa sharia och liknande i Sverige.

Medlem
Skrivet av AHTF:

jag gissar inga. Vet dock inte vad du egentligen vill att jag ska svara på. Då min kommentar inte var att det finns lika många idiotiska kristna som muslimska länder, inte för jag räknat, för många av båda typerna. Posten jag besvarade verkade koppla ihop islamism och sharialagar med alla muslimer. Samt att det då i förlängningen innebär att Socialdemokraternas försök att få in fler muslimer i politiken är ett bevis för att man försöker införa sharia och liknande i Sverige.

Poängen var att majoriteten (inte alla!) av världens alla muslimer är extrema. Då har jag full förståelse för rädslan av att man tror att socialdemokraterna försöker föra in sharia lagar, även om jag tycker rädslan saknar grund.

Tittar vi på USA hyllas Linda Sarsour av feminister trots att hon förespråkar sharia lagar och förtryck mot kvinnor och hbtq. Den negativa utvecklingen av feminism tror jag inte många vill ha här i Sverige. Men vi får inte heller glömma socialdemokraternas utspel med hattar som var otroligt pinsamt och ett slag under bältet för oss som tror på allas lika värde.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Ambassadör
League of Legends

@Sipmo:
Allt det du länkar till är debattinlägg och saknar helt substans vad gäller fakta.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Du mejkar ingen sense. Vad vill du att jag ska svara på?

Inget. Får intrycket att du vill likställa ev. icke-pks och pks, lika barn typ. Tänker att pks bjudit upp ickefolket om det förstås. Ville även flika in "branschens" bidrag. Visst mindre relevant ang ämnet. Men om ribban hålls låg i största allmänhet så tror jag att opportunister m.fl. får en lättare väg in. Och att kraven på kvalité lättare negligeras. Låt 15 åringar bråka om "kvinnor" eller inte medans vi sticker in mindre content only online, lmao.

Förstås det? Vet att jag uttrycker mig lite luddigt ibland, mb.

Bara ett påpekande. Ingen fråga, mb igen.

Medlem
Skrivet av dali:

@Sipmo:
Allt det du länkar till är debattinlägg och saknar helt substans vad gäller fakta.

Räcker det inte med 7 olika debattinlägg för att ens börja ana lite ugglor i mossen? Debattinläggen är inte skrivna av en och samma person.

Jag ser även att tråden fyllts med fler bevis som pekar på att samarbetet existerar.

Den här wiki-artikeln beskriver det etablerade skällsordet som används internationellt för detsamma kontroversiella samarbete mellan vänstern och islam:
https://en.wikipedia.org/wiki/Regressive_left


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Ambassadör
League of Legends

@Sipmo:
Dock samma tidning och var inte två från Ivar Arpri?! Aja jag bygger inte min världssyn och mina ideologier på rubriker och debattinlägg. Men det är okej om andra gör det.

Och förresten är väl SVD traditionell media, vilket jag lärt mig i denna tråd att inte lita på. Dom sprider ju bara vänsterdynga, alltså är dessa debattinlägg vänsterdynga.

Medlem

@dali: Menar du att debattörerna använder traditionell vänsterdynga för att kritisera vänsterns vänsterprassel med islam?

Jag står övertygad om att ett samarbete finns... alltså att den ”regressiva vänstern” existerar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Regressive_left

Har du något bevis på att det inte finns något samarbete mellan vänstern och islam så är du välkommen dela med dej!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem
Skrivet av AplAy:

P.S. Jag tolkar "debatter" som att de skall leda till att, "debattörerna tar med sig något nytt från varandra som de inte annars hade gjort, och att de fördjupar, förfinar och utvecklar sina ställningstaganden utifrån den ömsesidiga dialogen". Det är såklart "den perfekta debatten" som verkade vara vanligare fram till 1990-talet innan "folk" började skrika i TV och numera på internet!

"Det finns inte två sidor", brukar en grupp skrika ut oftast dock, i ett försök att tysta/slippa lyssna på andra med en annan åsikt än deras.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Ambassadör
League of Legends

@Sipmo:
You tell me 🙂 Jag är bara allmänt förvirrad kring allt. Att fullt övertyga mig kräver bevis och inte teorier, så jag kommer nog aldrig bli övertygad gällande detta. Samarbete fungerar sällan. Så en global organisation som aktivt manipulerar oss konstant är väldigt osannolikt. Jag tror det handlar om att folk utnyttjar varandra för att få fram sin åsikt.

Jag har inte samma tro på människors förmågor som du. Jag tror inte att allt hänger ihop eller att vänsterextrimister och islamister är kappabla till att tillsammans försöka krossa väst. Jag tror dock att människor utnyttjar varandra och tar vara på de chanser de får. Människor är tröga kortsynta idioter. Inte maniska superhjärnor som samarbetar i masskopi mot de som inte håller med

Medlem
Skrivet av AHTF:

Utan att lägga ord i munnen på Carl antar jag att han skulle ha samma motargument som jag själv till det där. När det talas om samarbete med islamister brukar detta idag vara det vedertagna uttrycket för de som valt att tolka islam som de vill och sätter regler för kvinnor, sharia lagar etc, alltså de extrema. Motsvarar vissa kristna länder som inte tillåter kvinnor att göra abort även om deras liv är i fara på grund av att religionen förbjuder det.

Dina exempel där uppe är samarbete med muslimer och att se till att olika religioner och liknande representerars och blir delaktiga i samhället. De flesta muslimer jag känner och träffar på i Sverige, följer sharia lagar lika mycket som vi kristna i Sverige följer gamla testamentet.
Att mena att vänstern på något sätt försöker införa sharia lagar i Sverige bygger egentligen inte på något.

Skrivet av AHTF:

jag gissar inga. Vet dock inte vad du egentligen vill att jag ska svara på. Då min kommentar inte var att det finns lika många idiotiska kristna som muslimska länder, inte för jag räknat, för många av båda typerna. Posten jag besvarade verkade koppla ihop islamism och sharialagar med alla muslimer. Samt att det då i förlängningen innebär att Socialdemokraternas försök att få in fler muslimer i politiken är ett bevis för att man försöker införa sharia och liknande i Sverige.

"Dina exempel där uppe är samarbete med muslimer och att se till att olika religioner och liknande representerars och blir delaktiga i samhället."

Jag vet inte om du vet vilka dessa grupper är , vilka som är med i dom, vilka kopplingar dom har och vad dom står för , att kalla dessa för "(vanliga)muslimer" är fel.

Självfallet finns det "normala" muslimer, jag är själv vän med en del muslimer(vad det nu spelar för roll), men det gör inte Islam och Islamister bättre för det. Det är typiskt när man börjar diskutera Islam och muslimer, "alla är inte elaka islamister", "kristendomen har också gjort elaka saker" Nej, självklart är inte alla extremister, men problemet kvarstår fortfarande att Islamisering sker i Sverige i detta nuet, främst av grupper som dom jag nämnde, och problemet borde tas på allvar. Det hjälper inte att våra politiker(och en del folk i allmänhet) står och hejar på bredvid och samarbetar med grupper vars enda syfte är att sprida en vidrig ideologi.

"Att mena att vänstern på något sätt försöker införa sharia lagar i Sverige bygger egentligen inte på något." - Du kanske missade det, men Sharia har redan varit i våran svenska domstol. Det innebär inte att vänstern vill få in sharia i Sverige medvetet, men det är en konsekvens av vem man samarbetar med i längden.

"Posten jag besvarade verkade koppla ihop islamism och sharialagar med alla muslimer."
Och där har du fel. Det handlar om extrema stora grupper med väldigt extrema åsikter som bl.a. fått in fötterna i våra svenska politiska partier och andra maktpositioner med hjälp av en del partier(i detta fall det jag länkade) samt hjärntvättar en stor del muslimer, inte att ALLA muslimer i Sverige är extremister.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skriv svar