OpenAI har lärt sig att spöa hela lag i Dota 2

Robot
OpenAI har lärt sig att spöa hela lag i Dota 2

Jag preppar för fullt, konserver, spritkök, vattendunkar mm. Skynet got nothing on me

Medlem

Hmm OpenAI som drog igång Hesa Fredrik i Ängelholm i natt då? ^___^
Testar systemen innan dom kan ta över världen.

"Svennarna sover och bryr sig inte när larmet går så då bryr dom sig inte när de skarpa larmet går"

Avstängd

De här är häftigt. har ibland dragit igång Lan game ensam bara för att hoppa omkring och visualisera fighter och byta till crosshair purple.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Jag preppar för fullt, konserver, spritkök, vattendunkar mm. Skynet got nothing on me

Läste "spritlök" och undrade varför jag köpt gul- och rödlök hela livet.

Avstängd

@ClockWise: Sill i gin och granbarr 2017 kanske passar dig.

Medlem

Medan jag inte tycker att det är särskilt spännande, eftersom tekniken ofrånkomligen kommer att nå den punkten där en AI kan besegra ett mänskligt lag, så hoppas jag att utvecklare tar chansen att skapa olika nivåer av AI:s för att implementera dem i svårighetsgrader, eller varför inte fiender i ett spel som har tränat i olika mängd tid? Det tycker jag är spännande! Sen ser jag fram emot när en AI behöver ta allting annat i beaktande samtidigt som den ska spela, typ att leva, huruvida den är törstig eller inte, om dess farbror klarar morgondagens operation, eller what have you, och samtidigt besegra mänskliga spelare. Det är spännande! Det är väl inte omöjligt men det kommer nog att ta ett tag innan vi når dit... xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Avstängd

@Proximately: Du borde kolla in Absolute Vodka
lager som är gående på teknik.

Medlem
Skrivet av blackhood:

@ClockWise: Sill i gin och granbarr 2017 kanske passar dig.

Haha, gillar dock inte sill så får bli gin och granbarr bara. Är inte superförtjust i gin heller dock...eller granbarr. Nä, spritlök annars får det vara.

Medlem

Jag tror att folk har helt fel om AI. Det är vad man gör det till. Vill man att det ska bli helt fritt mänskligt så blir det det på gott och ont. Men vill man att det ska göra som man vill så gör det det. Men å andra sidan buggar man inte räknar med finns ju tydligen alltid.

Avstängd

@ClockWise: Sill äter man ju bara efter hård shot. Kan äta de nu utan booze. knäckebröd, bregott, färsk potatis, sill, gräddfil, gräslök. Några droppar california reaper för oss som vågar nytt.

Skrivet av ClockWise:

Läste "spritlök" och undrade varför jag köpt gul- och rödlök hela livet.

Ja det hade gjort köket lite mer intressant

Medlem
Skrivet av Proximately:

Medan jag inte tycker att det är särskilt spännande, eftersom tekniken ofrånkomligen kommer att nå den punkten där en AI kan besegra ett mänskligt lag, så hoppas jag att utvecklare tar chansen att skapa olika nivåer av AI:s för att implementera dem i svårighetsgrader, eller varför inte fiender i ett spel som har tränat i olika mängd tid? Det tycker jag är spännande! Sen ser jag fram emot när en AI behöver ta allting annat i beaktande samtidigt som den ska spela, typ att leva, huruvida den är törstig eller inte, om dess farbror klarar morgondagens operation, eller what have you, och samtidigt besegra mänskliga spelare. Det är spännande! Det är väl inte omöjligt men det kommer nog att ta ett tag innan vi når dit... xD

Hade varit kul helt klart om man tog AI till den nivån i spel, men detta är garanterat machine learning och där handlar inlärning om storleken på ens data set. Man kan även överträna en AI så att den snarare lär sig att pricka rätt i data set och då kanske den presterar skitdåligt i andra data set sen. Mycket att tänka på helt enkelt svårt att skapa en AI tränad utan att ha verklig data att träna på, så det är nog omöjligt långt innan ett spel är släppt tänker jag.

Ska bli intressant att se hur det går mot pro gamers

Medlem

AI använder dock aimbot och andra fuskiga tillgångar som man inte vill att spelare ska ha tillgång till.
Sätt in en bot i CS:GO med aimbot och massa andra fusk och vips så har ni en AI som kan spöa spelare.

Medlem

Är stora fördelen där det intjänas mikrosekunder hela tiden att AI inte behöver flytta någon mus över skärmen fram och tillbaka, eller ens över kartan och klicka på rätt ställe. Den missklickar aldrig vilket ger ett enormt försprång? Lägga in en fördröjning på typ 50 millisekunder för varje klick t.ex.

eld
Medlem
Skrivet av Jonator:

Är stora fördelen där det intjänas mikrosekunder hela tiden att AI inte behöver flytta någon mus över skärmen fram och tillbaka, eller ens över kartan och klicka på rätt ställe. Den missklickar aldrig vilket ger ett enormt försprång? Lägga in en fördröjning på typ 50 millisekunder för varje klick t.ex.

Absolut, men den fördelen har existerat sen de första fienderna dök upp i ett spel.

Människor har alltid kunnat improvisera och tänka framöver på ett sätt som en skriptat ai-fiende inte kunnat göra, men nu kan den det: ta beslut som kommer leda till något längre fram istället för att bara existera i nuet, eller reagera på en konstant förändrad situation.

Avstängd
Skrivet av eddie the eagle:

Jag preppar för fullt, konserver, spritkök, vattendunkar mm. Skynet got nothing on me

Har du tränat aim_map något då?

Medlem

Grejen med moba-spel är att spelytan är enorm och spelsättet är 'sunt förnuft', intuition, kreativitet, intelligens i ett och samma.
Utan att överdriva, om de kan spöa proffslag, så är det ett bra steg mot AGI (artificial general intelligence). Riktigt spännande och lär bli förvånad om AI:n kan spöa proffs.

Medlem

@Jeehao: Bottarna i CS:GO har redan wallhack.

1
Skriv svar