Nu kan du se hur mycket du köpt Steam-spel för

Medlem

Kul manick!

Själv ligger jag på klart mycket mindre än förväntat då jag "bara" spenderat $1,784.68, vilket känns väldigt lite med tanke på att jag har dryga 400 spel i biblioteket... Å andra sidan har jag knappt köpt ett spel på STEAM de senaste 4-5 åren bortsett från när det är riktigt bra reor, då de är rätt mycket dyrare än sina konkurrenter numera. Vill faktiskt inte ens tänka på summan om man räknar med alla spel jag köpt på annat håll.

Medlem

Om man inte vill logga in på hemsidan, vart hittar man detta i Steam?

Medlem
Jahapp

11 000 dolls. Inte ... riktigt vad jag hade trott :/

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo, jag såg att de stod det också men de måste ha räknat med mycket av mina Kinguin köp i min summa även, då jag inte har handlat för så mycket i Steam Store.

Surprise surprise

Du är nog inte den enda här som inte visste hur mycket du har handlat


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av keffkebab:

985 USD, oväntat högt då jag knappt spelar på PC sedan många år... Vill inte ens veta Vad mina ~500 spel de senaste två konsol-generationerna kostat...

Du påstår alltså att du köpt i snitt fler än 3 spel i månaden, varje månad i 13 år?

Medlem
Medlem

$ 940. Jag får nog sluta så jag in går över 1k gränsen... 🤔 å andra sidan verkar jsg ligga i lä så kan nog fortsätta köpa spel jag aldrig spelar 🤑

Medlem

ihop med polarn jag lirat all coop med så hade vi 11.500 dollar


signatur

//monster

Medlem
Steam köp

Handlat totalt för 209€ då jag köper det mesta på Ps store då Pc e mitt andra val. Blir endast spel som inte kommer tillPlaystation 4pro

phi
Medlem

TotalSpend 2018-06-08 08:17:27.777 $613.51
OldSpend 2018-06-08 08:17:27.777 $241.54
PWSpend 2018-06-08 08:17:27.777 $0.00

Mer än vad jag trodde. Köper knappt spel längre.

Medlem

Lyckigtvisvis finnsa bara DotA2 på steam som gillar min plånbok Dom andra spelen bestämmer jag över plånboken..... Än så länge


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Avstängd
Skrivet av keffkebab:

@PrinceToadstool: ja det låter rimligt..

Det är ju det det inte gör, om man inte köper spel för köpandets skull, för så många bra spel släpps det inte ens.

Medlem

TotalSpend 2018-06-16 15:48:13.727 $5,986.49

Ca 400 kronor i månaden, inte så farligt egentligen.

Avstängd
Skrivet av keffkebab:

@PrinceToadstool: vem sa att jag inte köper för köpandets skull?
Men ska jag vara ärlig så får man väl säga över de tre senaste generationerna och inte två, även om de två senaste är dominerande.

Det finns ju ett flertal dubbletter också

Min backlog är uppe i ca 350 spel. Jag har aldrig påstått att jag är sund heller!

Joråsåatte.

Medlem

TotalSpend 2018-06-09 07:17:21.587 $12,544.61
OldSpend 2018-06-09 07:17:21.587 $6,588.51

Medlem

Det är ju egentligen bara TotalSpend som är av intresse. Verkar som att några i tråden har gjort misstaget att räkna ihop både TotalSpend och OldSpend.

TotalSpend räknar ihop allt som har spenderats via Steam sedan kontot skapades.

OldSpend räknar det som spenderats sedan kontot skapades fram till 17/4 2015.

Källa:

http://nordic.ign.com/m/company/16113/news/steam-adds-option-...

https://www.google.se/amp/s/www.vg247.com/2018/06/20/steam-ho...

Medlem

Total - $9,257.50
Old - $5,423.85

Hm... visserligen på över 11 år av steamreor, men shit pommes frites vad mycket pengar ändå...

Å andra sidan, 1349 spel och 626 DLC i biblioteket, vilket alltså blir dryga $5 per spel/DLC. Vilket inte är så farligt då spridningen mellan $60 AAA-spel och $15 indie-spel är ganska jämn. Skulle man kolla vad kontot vore värt om alla spel räknades som fullpris vid launch så skulle man nog få dubbla den siffran ganska många gånger. Visserligen har jag en del rent skräp där, men jag skulle ändå säga att 90-95% är "bra spel" (alltså välgjorda, fullt spelbara och värda sin prislapp). Har i stort sett inget assetflip/greenlight/meme-skit.

Och slår man ut skiten på de elva år jag haft kontot så blir det ungefär $70 i månaden, vilket ändå inte är överdrivet med tanke på att PC-spelandet varit en av mina största hobbys sedan barnsben.

Medlem

Typ inget, betalar inte överpriser på Steam, köpt det mesta från G2P )


signatur

AYY LMAO

Avstängd
Skrivet av Haziza:

Typ inget, betalar inte överpriser på Steam, köpt det mesta från G2P )

Då köper du inte många spel, för det är inte helt ovanligt att ett spel endast finns på just Steam, och ibland är det lägsta priset samma som på Steam, och då är det ju smidigast att köpa direkt där.

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

Och slår man ut skiten på de elva år jag haft kontot så blir det ungefär $70 i månaden, vilket ändå inte är överdrivet med tanke på att PC-spelandet varit en av mina största hobbys sedan barnsben.

För mig (utan att ta med fluktuerande valuta-kurser):

TotalSpend $3,325.52 ger ~180 SEK/månad över 14 år eller ca 2000/år så ungefär 3-4 AAA-titlar per år eller en massa rea-spel

Total value of 4522.42 USD för 286 spel enligt SteamCalculator ger ~140 SEK/spel

+ fysiska spel som inte går att koppla till Steam
+ EA/Origin
+ annat

Känns som man fått valuta för det mesta

Medlem

$2115 på 15 år var inte alls farligt

Skriv svar