Grävande journalistik - kan man totalförstöra hus i Battlefield V?

Robot
Grävande journalistik - kan man totalförstöra hus i Battlefield V?

Vi ställer Battlefield V mot väggen och spränger den i bitar.

#battlefield-v, #destruction, #stora-journalistpriset


Medlem

Verkar flyta på rätt bra. Vad är det för specifikationer datorn har?


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Avstängd

Hahaha! Din luring där, lol! Detta stackars BF. Huuujjhh!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tapiwen:

Verkar flyta på rätt bra. Vad är det för specifikationer datorn har?

i7, 1080-kort, 32 gig ram. Så hyfsat fläskig.


signatur
Medlem

Hmm samma som min Xbox One då.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Mycket bra information.
Tycker nog.dom borde.göra.så att hela går att jämna. Huset blev ett primitivt ej förstörbart snipertorn


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

@Molotov: Ser onekligen ut som samma förtörelsemekanik som de övriga BF liren.. de återanvänder väl säkert en hel del.

Medlem

Äntligen information med vad som händer med ett hus i BF V. Hoppas bara dom har flera varianter på hus då det blev lite som @molotov skrev, ett primitivt ej förstörbart snipertorn.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Tråkigt, ser allmänt ut som ett reskin av BF1 tycker jag. Men det säger man väl varje gång det kommet ett nytt Battlefield. I är'lighetens namn hade jag hellre sett ett Vietnam än WW2.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av shelter:

Tråkigt, ser allmänt ut som ett reskin av BF1 tycker jag. Men det säger man väl varje gång det kommet ett nytt Battlefield. I är'lighetens namn hade jag hellre sett ett Vietnam än WW2.

Min spontana känsla är att det känns mer Bad Company än BF1. Rappare, (faktiskt) mer förstörelse) och särskilt Grand Operations som känns som nya rush.


signatur
Medlem

ja hade varit mkt roligare med vietnam


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av shelter:

Tråkigt, ser allmänt ut som ett reskin av BF1 tycker jag. Men det säger man väl varje gång det kommet ett nytt Battlefield. I är'lighetens namn hade jag hellre sett ett Vietnam än WW2.

Då har du fel öga känns det som. BF1 är grovt arcady och allt känns som att man är ett pappersplan på ett ungefär.
Detta behöver jag inte ens spela för att se att det är jävligt mycket BC2 över det, det har tyngd bakom sig, rörelser, vapen, rekyl, omgivningen etc. Mitt första givna BF köp sedan BF3 helt klart!

Medlem

Om apelet känns mer bad company än bf1 är det ett stort plus


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kändes mer som BC2 vilket bådar gott men däremot förväntade jag mig ner av förstörelsen. Ser mer ut som samma hus fast med skitsnygga dörrar denna gång för att dra en metafor. Visst gick inte hus att totalförstöra lika detaljerat eller snyggt i BC2 som kommande BF V men ärligt talat så förväntade jag mig ett större lyft och framsteg än jag tyckte det ser ut som.

Får väl se när det kommer öppen beta så en kan prova det innan köp. Tills dess är jag snarare skeptisk kring hela BF serien nuförtiden

Medlem

@shelter: Det finns ju iofs RS2: Vietnam från 2017 som är rätt bra, kan va värt att prova. Mycket risfält å stråhattar iaf

SoL
Medlem

Jag har lagt ner sjukt många timmar på bf serien och alltid gillat spelen. Men för första gången nu är jag inte ett dugg taggad 5:an. Serien börjar bli uttjatad.. många tycker nog den blev de för länge sen

Medlem

Ser bra ut! Jag är redo.

Medlem

Fantastisk motor! Synd att man gör ett så stirrigt spel och överdriver effekter så mycket bara.

Releasehästryttare

I överlag ser det bra ut, men förvånad att ingen klagat på hur dåligt snön ser ut när han är inne i mörkret, hoppas de fixas till full releasen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

I överlag ser det bra ut, men förvånad att ingen klagat på hur dåligt snön ser ut när han är inne i mörkret, hoppas de fixas till full releasen.

I den versionen vi körde på E3 var det ännu mer snö, så de verkar justera.


signatur
Medlem

Tycker föstörelsen ser bättre ut på BF Bad Company 2, även ljudmässigt låter det bättre... SJukt konstigt att de inte förbättrats under den här tiden ett dugg på den fronten, utan möjligtvis blivit sämre...

Medlem
Skrivet av Prixm:

Då har du fel öga känns det som. BF1 är grovt arcady och allt känns som att man är ett pappersplan på ett ungefär.
Detta behöver jag inte ens spela för att se att det är jävligt mycket BC2 över det, det har tyngd bakom sig, rörelser, vapen, rekyl, omgivningen etc. Mitt första givna BF köp sedan BF3 helt klart!

Möjligit, tycker det är svårt att avgöra genom att titta på när folk spelar.

Medlem
Skrivet av pillveke:

Kändes mer som BC2 vilket bådar gott men däremot förväntade jag mig ner av förstörelsen. Ser mer ut som samma hus fast med skitsnygga dörrar denna gång för att dra en metafor. Visst gick inte hus att totalförstöra lika detaljerat eller snyggt i BC2 som kommande BF V men ärligt talat så förväntade jag mig ett större lyft och framsteg än jag tyckte det ser ut som.

Får väl se när det kommer öppen beta så en kan prova det innan köp. Tills dess är jag snarare skeptisk kring hela BF serien nuförtiden

Tycker helt tvärtom. Första BF jag inte kommer att köpa sen 1942 släpptes då det verkar vara precis som BF1. Dessutom är jag så jävla less på WW2 så det finns inte..

Medlem

@Seneca: De kanske glömde ställa in ljudet på "War Tapes" vilket borde vara default. Grymt stor skillnad i BFBC2 mot vanligt och War Tapes


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Gnällkuk
Skrivet av Lolflakes:

Fantastisk motor! Synd att man gör ett så stirrigt spel och överdriver effekter så mycket bara.

Något jag själv och många andra klagat på i forumet. Fick som svar på att de kommer att se över det och troligtvis tona ner det en hel del mer. De har redan dragit ned på snöeffekten från E3-versionen, men det är fortfarande för mycket junk som händer som gör att det är svårt att se fiender.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ni som har problem med stutter, dålig fps och liknande testa detta i video settings:

Vertical Sync 0
Motion Blur 0
Weapon DOF 0
Chromatic Aberration 0
Film Grain 0
Vignette 0
Lens Distortion 0

Och på Advanced:

DX12 Enabled: 0
Resolution Scale: 100%
Framerate Limiter: Monitor Refreshrate

Och på Grafic Quality välj vad din dator klarar av men jag rekommendera att stänga av Ambient Occlusion (Längst ner)

Medlem
Skrivet av tricky:

Något jag själv och många andra klagat på i forumet. Fick som svar på att de kommer att se över det och troligtvis tona ner det en hel del mer. De har redan dragit ned på snöeffekten från E3-versionen, men det är fortfarande för mycket junk som händer som gör att det är svårt att se fiender.

Jag vet inte. Jag är inte hoppfull, har ju varit likadant sen Battlefield 3. Började med de överdrivna soleffekterna där.

Medlem

@Byssan:
Jag hävdar mig skeptisk och är faktiskt också trött på WW2 så tror kanske vi tycker lika du och jag
Eller vad är det du tycker tvärtom?

Kanske att jag snubblar lite i texten så det inte kommer fram.
Jag har faktiskt inte köpt något BF sedan jag köpte BF4, men jag har fått se och provat lite BF1 och inget som ger mersmak så som BF1942, BF 2142 och BF 2 gjorde för mig när de kom.

BF1943 och Bad Company 2 var väl de roligare BF spelen på senare tid skulle jag säga nu när en blickar bakåt.

Gnällkuk
Skrivet av Lukan:

Ni som har problem med stutter, dålig fps och liknande testa detta i video settings:

Vertical Sync 0
Motion Blur 0
Weapon DOF 0
Chromatic Aberration 0
Film Grain 0
Vignette 0
Lens Distortion 0

Och på Advanced:

DX12 Enabled: 0
Resolution Scale: 100%
Framerate Limiter: Monitor Refreshrate

Och på Grafic Quality välj vad din dator klarar av men jag rekommendera att stänga av Ambient Occlusion (Längst ner)

Har redan allt det där sedan tidigare, fortfarande stutter.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jag vet inte. Jag är inte hoppfull, har ju varit likadant sen Battlefield 3. Började med de överdrivna soleffekterna där.

Personligen gillar jag att det ibland kan vara lite svårt att identifiera fiender i snöoväder. Känns som lite av gameplayet.

1
Skriv svar