Recension – The Crew 2

Robot
Recension – The Crew 2

Ett bilspel för dig som inte tycker körkänsla är så viktigt.

#fz, #recension, #the-crew-2


Medlem

Jag gillar hur en minuspunkt är "Ett inte särskilt bra bilspel", men slutbetyget är "bra"


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Frilansare

@Dunder:
Tomas förklarar ganska bra i recensionstexten vad han menar. Du läste den också va?

Medlem

2 (som sim 1).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Låter som de har en bit kvar innan det kan bli riktigt bra,


signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

@Newklear:
Tomas förklarar ganska bra i recensionstexten vad han menar. Du läste den också va?

Jag läste det sista (är inte så intresserad av spelet) så jag förstår vad som menades, men det såg lite lustigt ut
Det måste ha varit skumma prioriteringar under utvecklingens gång.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

tips för dom som inte set f10 och navigera racen där

Medlem

Spelet känns mera åt GTA-V hållet - fast utan GTA, så att säga.

Medlem

Jag gillar det! Mysko fordonfysik, men superkul att glida runt och turista i USA med polarna i konvoj.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Måste testa detta sen trots allt!

Nu blev jag tvungen att Lyssna på Yngwie Malmstten och Crystal Ball !
https://www.youtube.com/watch?v=wbazeXfl0hI

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag gillar hur en minuspunkt är "Ett inte särskilt bra bilspel", men slutbetyget är "bra"

Håller med. Konstig körkänsla, AI som ignorerar fysikens lagar och patroniserande gummibandseffekt i racen är inte kännetecken för ett bra, eller ens acceptabelt bilspel I min mening. Att dialogen är mer pinsam än att spela MGS V på en familjesammankomst och att man hatar varenda karaktär i spelet efter fem sekunder gör inte saken bättre. Och ja, enklaste sättet att avsluta spelet är genom aktivitetshanteraren. Starkt jobbat, era nötter!

Medlem

För att avsluta spelet om ni kör med Xbox dosa: Tryck på "Y" för att få fram menyn och välj sedan Quit game.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

@Newklear:
Tomas förklarar ganska bra i recensionstexten vad han menar. Du läste den också va?

Sammanhållning är viktigt ,bra där !
.hur som haver, nja, detta verkar inte vara spelet för mig . Total spelbrist för stunden ,mitt i semestern och allt


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Redaktör

Alt+F4 är snabblösningen för besvikna bilspelsälskare. Eller B på tangentbordet, eller Y på Xbox-dosan, följt av "Quit" i högermenyn".


signatur
Redaktör

@Dunder: svårt att betygsätta det här spelet. Som bilspel brister det, medan t.ex. tekniken, friheten och variationen är bra. Vilket jag försökte få fram i texten.


signatur
Redaktör
Skrivet av xverminator:

Nu blev jag tvungen att Lyssna på Yngwie Malmstten och Crystal Ball !
https://www.youtube.com/watch?v=wbazeXfl0hI

Och på andra sidan av 80-talet, variationen, virtuositeten och coolhetsskalan har vi... Spacemen 3!


signatur
Gen
Medlem

Intressant att "PC versionen flöt på bra" då CBT var raka motsatsen. Gick knappt att köra i 4K utan att sänka allt i flera steg för att få sina 60fps samt att det kändes stundtals ryckigt trots att FPS mätaren sa just 60fps. Dock kanske kombinationen av bättre polerad kod samt nVidia drivisar gjort upplevelsen mer angenäm.

Redaktör

@Gen: jag har aldrig sett att frameraten gått under 60 med all grafik maxad i 1080p med GTX 1070-kort eller 2560 x 1440 med GTX 1080. Men i 4K fixar inte ens ett GTX 1080 Ti konstanta 60 fps. (I filmen i recensionen dyker fps:en ibland, pga att Fraps-capture kräver.)


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

@Gen: jag har aldrig sett att frameraten gått under 60 med all grafik maxad i 1080p med GTX 1070-kort eller 2560 x 1440 med GTX 1080. Men i 4K fixar inte ens ett GTX 1080 Ti konstanta 60 fps. (I filmen i recensionen dyker fps:en ibland, pga att Fraps-capture kräver.)

Varför inte köra Shadowplay?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör

@tricky: Fraps var snabbaste lösningen i dag.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

@tricky: Fraps var snabbaste lösningen i dag.

Ja okey, ja Shadowplay brukar ju kunna ha ett eget liv. Beror på lite vilket håll det blåser, luftfuktighet och hur stjärnorna står ifall det vill fungera.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Körde betan, en stund. Kände inte att det var ett bilspel utan snarare en sociala medier simulator.
Allt fokus ligger i att skaffa följare istället för att köra bil. Fick mig att må illa.

Meeeeen, det var ganska snyggt...

Redaktör
Skrivet av tricky:

Ja okey, ja Shadowplay brukar ju kunna ha ett eget liv. Beror på lite vilket håll det blåser, luftfuktighet och hur stjärnorna står ifall det vill fungera.

Exakt. Åt en tveksam gyros till lunch så vågade inte chansa.


signatur
Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Testade den öppna Betan och jag tror inte jag spelat ett tråkigare bilspel verkar som fullversionen inte är mycket bättre och en sak som jag misstänkte var att spelet har P2W (fast eftersom det rör sig om PvE så är det väl snarare att man kan köpa fusk, skrattretande med tanke på att detta inte kostade en krona på "min" tid men idag så får man betala för det). Det är uppenbart att spelet är designat för att de ska kunna tjäna pengar på folk som inte orkar "grinda".

Nej tack Ubisoft och alla andra som fortsätter med GAAS, personligen har jag noll intresse för det och om detta är framtiden för spel fnns det som tur var andra som inte försöker krama ur sina kunder så mycket pengar som det bara går. Och även om det inte hade funnits det har jag mer än nog med spel för att klara mig för resten av livet, äldre spel som är bra mycket mer intressentare än merparten av dagens s.k AAA-spel.

Medlem

Sämre bilkörning än i första spelet? För det första the crew hade en ganska nice körkänsla.

Medlem

Testade Crew 2 betan och det liret hade än mindre körkänsla och än mer räls jämfört med the crew. Det är väl det jag gissar folk menar är bättre körkänsla mer grepp jag tar alla kurvor på full gas i crew 2 och är mer i kontroll? Men de är närbesläktade i körkänsla eller brist därav.

Testade bara de bilar, flyg och båtar som man fick provköra förutom de man körde i de första eventen i varje grupp i hopp om att de skulle dema de bästa bilarna... Tar vi Forza horizon 3 demot så demade de med vad som visade sig vara den absolut sämsta bilen i spelet dock så de finns ju kanske lite hopp men överlag så tyckte jag bara de förstärkte jättefelen i körkänslan på the crew.

Hittas de för 5 euro så blir de nog köp. Faller man in i rätt anda går de nog ha slökul precis som i originalet trots att ingenting är speciellt bra gjort bara mellansekvenserna när jag kör in och ut ur garagen som visar upp bilar och miljöer rätt bra i the crew.

Gillade egentligen inte presentationen i the crew 2 heller. Färgsättningen var lite för mycket de blob och plastig men annars så är de ju rent tekniskt betydligt bättre naturligtvis på den fronten.

Frågan är om det är lika kul upptäcka usa en andra gång? landmarks etc var lite småkul att upptäcka även om de kanske vart bättre gjort American truck simulator med den här motorn. Frågan är bara hur korrekta de är? Har dålig koll på USA. Laguna Seca var så erbarmligt taffligt gjord på en kafferast man blir rätt så misstänksam över hur mycket de brytt som om resterande landmarks. Frihetsgudinnan kände man ju igen iaf

Medlem

nej tack, jag väntar på my summer car 2 istället

Medlem

Har för mig jag läste nån gång att The Crew var gjort av samma team som
skapade Test Drive: Unlimited? Stämmer det? "Eden" nånting.
Jag älskar det första TDU trots klumpiga kontroller för tangentbord, men arkadkänslan var riktigt skön utan att vara överdrivet overkligt, plus Hardcore mode var/är riktigt skoj med ratt & pedaler.

Oj.. Drömde mig bort lite, till bättre speldagar. The Crew 2 ser inte så sköj ut. Tänker knappast köpa det för att se om det är stämmer. Demo nånstans?


signatur

Spelar mest: State of Decay 2

Medlem

Det kan va en form av marknadsföring. De tar in en kille från populärt lir och sedan kan de namedroppa test drive unlimited när de marknadsför ett nytt franchise.

Finns många såna exempel.

Gillade också första TDU. TDU 2 begrep jag mig inte på riktigt. The crew kan ju ses som ett liknande spel men det imponerade inte alls lika mycket. Presentationen är det ända som är bättre men skam vore annars sett till åldersskillnaden.

12
Skriv svar