Rykte - 1500 kronor för Natal

Robot
Medlem
Rykte - 1500 kronor för Natal

Det var inte så dyrt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

1500 är kanske förhållandevis "billigt", men så får man tänka på att Natal är mer eller mindre ett avancerad kamera-system. Skulle kunna tänka mig runt 1000kr vore lagom.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Hade inte köpt Natal om det så kostade 300Kr. Jag tycker det är extremt omständigt att spela på wii:n så hur skall då inte Natal bli?
Självklart delar inte alla denna uppfattning men i mina ögon så är denna typen av styrning för barnen. Orkade t.e.x. inte spela klart mario galaxy p.g.a. allt viftande. Det är min erfarenhet utav rörelsekontroll åtminstone.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Det var inte så dyrt.

Läser vi samma artikel!?! 1500 kr är sinnessjukt för en kontroll! Vad kostar hela konsollen idag?

Vi får äta skit varje dag som gamers i sverige med våra hutlösa momssatser och ockerpriser (se bara hur t.ex. Bergsala och Nordisk Film (Playstation) sätter priser här) men denna gång har de tagit i så de spricker! Glöm att folk kommer köpa den i samma mängd som M$ hoppas.


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av r4z0r:
Skrivet av Neatherblade:

Det var inte så dyrt.

Läser vi samma artikel!?! 1500 kr är sinnessjukt för en kontroll! Vad kostar hela konsollen idag?

Vi får äta skit varje dag som gamers i sverige med våra hutlösa momssatser och ockerpriser (se bara hur t.ex. Bergsala och Nordisk Film (Playstation) sätter priser här) men denna gång har de tagit i så de spricker! Glöm att folk kommer köpa den i samma mängd som M$ hoppas.

+1

Medlem

frågan är om det blir så kul eller? mer som en gimmick kul ett tag sen tröttnar man på skiten..

Medlem

Vill man verkligen investera 1500kr i en EyeToy?

Medlem

Med tanke på att det bara är en lite mer avancerad kamera med två linser så är det dyrt. För det priset så får du 4st Playstation Eye, som är en väldigt bra kamera.

Stämmer priset så kommer jag att vänta tills priset gått ner.

Medlem

Borde väl bara vara att importera, om kronan inte kraschar totalt inom en snar framtiden

Medlem

1500 för potentiellt skit.

Medlem

Aldrig i helvete att jag betalar 1500 kr för det. Får verkligen hoppas att det inte stämmer.

Inaktiv

För 1500:- lär det bli ett praktfiasko. Köpa en 360 med HDD + Natal för 3700 kronor? Nej tack, det blir nog en Wii och spel istället. Om den ska ha någon som helst chans måste den kosta lite för enbart modulen (400:- kanske).

Personligen hoppas jag att Natal blir ett stort fiasko. Jag är inte det minsta intresserad av casual-spel, och tror att de som är det fattar att det är Wii som gäller. Eller så kör de Farmville etc på Facebook. Microsoft har en historia att försöka kopiera andras framgång, men i många fall slutar det med magplask. Ta t.ex. det totala misslyckandet GFWL till PC (som försöker blir ett slags sub-B-Steam).

Medlem

Hellre 1500 än 300. Kostar den 1500 så betyder det ju att det finns en någon sorts kvalité.

Medlem

1500 betalar jag lätt. Go Microsoft!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Som Tony Stark sa i Iron Man 2. "I want one" :>

Medlem

1500, precis lagom
Senast jag kollade var det vad en äkta PC-gamer gav för mus + tangentbord, eller headset, men långt ifrån typ grafikkort. Som sagt, bara en äkta gamer har väl "råd" att köpa dyrare produkter som ger en bättre spelupplevelse (grov ironi)

Ska jag vara ärlig så hoppas jag den prissättningen är väldigt fel, annars blir det inget köp. Visst, natal är mycket friare än Wii, gör att man slipper vifta etc. och kan styra med en "vink", men 1500 är vilt. Ska den köpas så blir det i så fall när den är billig/rea samt minst 5 asgrymma spel har släppts med stöd för Natal. Dock hoppas jag att MS inser att tillbehör inte kan kosta mer än konsolen (såvida de inte är från Nintendo).

Medlem

Tror inte den kommer bli så dyr. Låter lite orimligt, med tanke på hur dyra spelen är också.

Medlem

Lär ju kosta 1500kr i Sverige och runt 700 kr på alla andra ställen. Saker och ting är alltid ett par hundralappar dyrare här med skatten.

Medlem

Nu börjar MS med pengar sugningen igen...

Medlem

Gillar själv inte rörelsegrejer, Wiin står bara och skräpar här hemma.
Fungerar detta på ett bra sätt och produkten är av kvalitet så är väl 1500 inga pengar, förstår inte riktigt vad folk klagar över?
Vill man betala 300 spänn får man väl bara skit

Är inne på min tredje 360 nu, så jag får väl dock säga att jag milt sagt inte direkt vill sätta Microsoft och kvalitet i samma mening..

Medlem

Natal kommer floppa stenhårt, jag tror PS3 wand kommer gå bättre och dessutom ha ett betydligt lägre pris men det är tveksamt om den går med vinst den heller.

Inaktiv
Skrivet av lyrael:

Lär ju kosta 1500kr i Sverige och runt 700 kr på alla andra ställen. Saker och ting är alltid ett par hundralappar dyrare här med skatten.

Momsen i Sverige ligger normalt på 25%, i England är VAT 17,5% (med möjlig höjning inkommande) och i Tyskland ligger den på 19%. Variationer förekommer beorende på varor (livsmedel, böcker har ofta lägre skatt).

Så 1500:- utan moms blir 1200, och skulle man lägga på tysk skatt får man ett pris på 1428, motsvarande engelsk skatt blir då 1410. Jämförelsen enbart för att få en uppfattning om proportionerna.

Medlem
Skrivet av r4z0r:
Skrivet av Neatherblade:

Det var inte så dyrt.

Läser vi samma artikel!?! 1500 kr är sinnessjukt för en kontroll! Vad kostar hela konsollen idag?

Vi får äta skit varje dag som gamers i sverige med våra hutlösa momssatser och ockerpriser (se bara hur t.ex. Bergsala och Nordisk Film (Playstation) sätter priser här) men denna gång har de tagit i så de spricker! Glöm att folk kommer köpa den i samma mängd som M$ hoppas.

Du har helt missat Guitar Hero (dyrt, mjölkat, plastigt och säljer fortfarande i mängder?

1000-1500kr är nog helt rimligt pris om de lyckas göra Natal lockande och roligt. I Sverige verkar de finnas överflöd på pengar till prylar så det är väl knappast ett problem dock.

Men själv vet jag inte vad jag ska tro. Lutar mot att det floppar, men det är bara en känsla. Hoppas personligen på att de blir mycket bättre än jag tror. Aja, funkar väl inte till min PC hur som helst

Medlem

haha aldrig att jag köper en sån isåfall! köper hellre morötter för alla dom pengarna!

Medlem
Skrivet av Pettor:

Men själv vet jag inte vad jag ska tro. Lutar mot att det floppar, men det är bara en känsla. Hoppas personligen på att de blir mycket bättre än jag tror. Aja, funkar väl inte till min PC hur som helst

Skulle inte räkna så kallt med att den inte är PC-kompatibel, MS är ganska stora på PC-fronten
De hade sagt att de planerade att göra Natal PC-kompatibelt och lägga in stöd för det i Vista/windows 7, man får väl se hur det går

Inaktiv

1500kr är bara ett garantipris för det officiella priset som kommer under E3. Så om min analys är korrekt så hamnar Natal på ca 750-995kr.

Butikerna vill bara försäkra sig om att kunder inte kan förboka saker för billigt än vad de tror det kommer att kosta. Samma sak hände med 250gb disken till 360 med en hel del andra saker.

Så lugn, det kommer INTE att kosta 1500kr.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

oavsett pris så kan jag verkligen inte föreställa mig ståendes framför tv:n och gestikulera som någon crack-speedad apa/dagisunge

så nej.
Natal är totalt ointressant.

Medlem
Skrivet av frunk:

oavsett pris så kan jag verkligen inte föreställa mig ståendes framför tv:n och gestikulera som någon crack-speedad apa/dagisunge

så nej.
Natal är totalt ointressant.

Som du tycks ha missat så ska det räcka med att du viftar med en hand, en fot eller ett finger/eller två i värsta fall. Inte som med Wii som kräver stora, yviga rörelser utan små, diskreta. Låtsas att din 360 blivit en betjänt/buttler så förstår du nog mängden "viftande"
Perfekt när man ser på film, lyssnar på musik, bläddrar på dashboard.
Det lär dock inte bli någons huvudval i Unreal 3 eller Halo XD

Medlem

:D:D Fler spikar i kistan på att det var en bra idé att sälja krysslådan.
Nej, jag kommer inte köpa en .. .vad sjutton PS3:ans nu hette heller. När jag lirar sitter jag still, på min bak, i soffan eller framför ratten. Viftande och motion lämnar jag till andra. Förutom om man spelar något bilspel givetvis.

(Varför kunde inte Wii:et bara floppa istället för allt detta?!)

Men, kul för dom som är intresserad av det! (Era nötter! )

12
Skriv svar