Recension – Wreckfest

Robot
Recension – Wreckfest
Medlem

Jag håller med recensionen. Den känns inte, och ser inte riktigt färdig ut, ännu.
Och jag tycker att graphics och physics från 2014 var bättre än den nya.
Jag köpte "Next car game" som early access.

"Next Car Game: Wreckfest - Then vs. Now"
https://youtu.be/8hUPpc4il6Q


signatur

autograph

Medlem

Jag kör fortfarande alla Flatout.


signatur

autograph

Medlem

Härligt! Älskade Flatout spelen när de kom. Nu ska vi köra fort som fan!

Medlem

Får verkligen Flatout känsla av det här spelet, men saknar att man inte kastas ur rutan om man krockar
Riktigt trevligt spel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Redaktör

Det är mycket Flatout i känslan, men lite mer verklighetsnära körkänsla och utan boost och fysiktävlingar. Lika delar Flatout och Rally Trophy.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är mycket Flatout i känslan, men lite mer verklighetsnära körkänsla och utan boost och fysiktävlingar. Lika delar Flatout och Rally Trophy.

Håller med helt, speciellt på easy/medium så är körkänslan väldigt nära Flatout 2. Själv saknar jag mest Flatouts presentation. Musiken, UIn och allt "fluff" känns oinspirerat och tråkigt. Budgeten var nog ganska tajt så jag förväntade mig inte licenserade låtar precis men vill i alla fall ha lite egen stil. Wreckfest känns generiskt jämfört med Bugbears andra spel.

Medlem

Detta har man haft sen 2014


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Det här ska köpas, älskar att buckla plåt.

KoP
Medlem

Blir nog köp. Är trött på bilspel med polerade sportbilar och vill minnas att man hade skitkul med Flatout 4 (snälla gör detta spel bakåtkompatibelt på Xbox One!) senast.

Medlem

Verkar vara en andlig uppföljare till Destruction Derby på playstation 1.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Redaktör
Skrivet av KoP:

Blir nog köp. Är trött på bilspel med polerade sportbilar och vill minnas att man hade skitkul med Flatout 4 (snälla gör detta spel bakåtkompatibelt på Xbox One!) senast.

Flatout 4 kom ju förra året, till Xbox One, PS4 och pc. Annan utvecklare, men samma upplägg - inte särskilt bra (i mitt tycke). Finns även ett Flatout 3 som är genuin skit. Bugbear gjorde bara Flatout 1, 2 och Ultimate Carnage (ett uppfräschat Flatout 2, typ) - det var inte nåt av de spelen du körde?


signatur
Medlem

Har kört det sedan 2015 och tycker det är riktigt kul! Börjar vänja mig vid musiken också.

KoP
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Flatout 4 kom ju förra året, till Xbox One, PS4 och pc. Annan utvecklare, men samma upplägg - inte särskilt bra (i mitt tycke). Finns även ett Flatout 3 som är genuin skit. Bugbear gjorde bara Flatout 1, 2 och Ultimate Carnage (ett uppfräschat Flatout 2, typ) - det var inte nåt av de spelen du körde?

Aah.. sorry. Det var nog Flatout 2 som kom till första Xboxen jag tänkte på.

Medlem

Längtar till november och XBOX ONE releasen. Älskade första och andra spelet. Har aldrig fastnat för Forza eller NFS-skiten. Jag klarar nog av att det inte är den snyggaste grafiken eftersom fysiken är det jag gillar mest. Men det skulle vara trevligt med liiite snyggare grafik ändå.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

haha vad coolt med folkrace. Jag minns när jag var yngre och var iväg med min far och kollade ibland. Var riktigt roligt och se dem köra. Särskilt på vintern och de hade tävlingar på isen som täckte Vänern vid den tiden. Det var fränt


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör

@SunShine: jag har svaga minnen av att ha sett en rallycross-tävling på Hedemora motorstadion när jag var kanske 5 år. Har gott om ännu svagare minnen därifrån i i vuxen ålder, när Dalarock hölls där. Tycker hursomhelst Wreckfest fångar känslan av dammig, skitig motorstadion med sprucken asfalt riktigt bra.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@SunShine: jag har svaga minnen av att ha sett en rallycross-tävling på Hedemora motorstadion när jag var kanske 5 år. Har gott om ännu svagare minnen därifrån i i vuxen ålder, när Dalarock hölls där. Tycker hursomhelst Wreckfest fångar känslan av dammig, skitig motorstadion med sprucken asfalt riktigt bra.

Ah nice! Och Dalarock ja

Jag ska definitivt kolla upp det här spelet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Redaktör
Skrivet av SunShine:

Ah nice! Och Dalarock ja

Jag ska definitivt kolla upp det här spelet.

Gör det. Men var medveten om att det inte är ett AAA-spel, och att det har en del brister. Så du inte blir besviken.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Gör det. Men var medveten om att det inte är ett AAA-spel, och att det har en del brister. Så du inte blir besviken.

Lugna puckar!

Faktum är att på senare år har jag haft de roligaste spel upplevelserna överlag från icke AAA spel så det är lugnt


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@SunShine: jag har svaga minnen av att ha sett en rallycross-tävling på Hedemora motorstadion när jag var kanske 5 år. Har gott om ännu svagare minnen därifrån i i vuxen ålder, när Dalarock hölls där. Tycker hursomhelst Wreckfest fångar känslan av dammig, skitig motorstadion med sprucken asfalt riktigt bra.

Härligt att både Hedemora motorstadion och Dalarock namedroppas!

Köpte Next car game sneak peek i Januari 2014 och spelat till och från fram till idag. Och även om det finns vissa saker som Bugbear kan fila lite på så har jag inte haft så här roligt i ett racingspel sen en sen lankväll med Flatout 2 hösten 2009. Kommer på mig själv att strunta i karriärläget och gå in i custom race för att döda bilar i figure of eight races, och att jag i Wreckfest uppskattar destruction derby läget vilket jag inte gjort i Flatout serien.

Nostalgin jag fick uppleva efter jag laddat ner moddar och kommer på att jag kör runt på Chalk canyon från Destruction derby serien. Finns 4 år med moddar till Wreckfest


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Bra recension!

För de med 21:9 bildkärmar så kan jag smått varna för att spelet ej stödjer det fullt ut. HUD/UI och menyer är låsta till 16:9. Men FOV fungerar som den ska. Önskar dock att man kan ändra FOV för varje kameravy.

Överlag ett bra spel!

Medlem

spelar det här med en subpac m2x. man känner sig helt misshandlad efter ett par race. grymt roligt.

Medlem

riktigt kul spel


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

gillar det, men hur länge?


signatur

//monster

Redaktör
Skrivet av monsterbenke:

gillar det, men hur länge?

Motiverad fråga. Tippar att det blir lite som med Flatout 1 och 2, ett sånt där spel man tar fram någon gång ibland och kör några timmar.


signatur
Medlem

Ja jag håller nog med. Har kört ett gäng timmar, men aldrig mer än nån timme åt gången. man tar några race sen kör något annat. prisvärt upp till 200 iaf lätt


signatur

//monster

Medlem

Suveränt lir. Jag hade inte en enda hårdvarukrasch så de var tydligen vältestat med min konfiguration. Win 10 burk med i7 7700K och X 1080ti

Fungerar fint med multipla usb enheter inklusive OSW och ffb är grymt bra gjord.

25h tog karriären och känner mig egentligen inte mätt. Jag hade tur och fattade i tid vad som krävdes för att låsa upp race. Jag var konstant fattig då jag spenderade lite på performance upgrades emellanåt för bilar jag såg mig spendera mycket tid med men tror bara jag hade en sväng där jag var "tvungen" göra om race för att tjäna pengar. Annars så var alla bilar och banor jag testade så bra det blev aldrig någon grinding även om enstaka race oftast med mötande trafik togs om ett gäng gånger. Hade av någon anledning väldigt svårt med skördetröske demolition derby också.

Annars för rallycross racen så lönar det sig egentligen inte att krascha. Visst du får lite xp men i regel får du mer av att vinna racen. Oftast tappar man tid själv när man försöker ta ut en annan och gör sig själv sårbar. Dock är detta kanske det racinglir där vinna betyder absolut minst. Att komma sist totalkvaddad 150 % orättvist har aldrig vart så skoj

Grafiskt sett så var miljöerna så mysiga jag fick för mig det ser bättre ut än Forza 7. Maxinställningar och flöt som smör jämt sen kan jag absolut hålla med om att ljudet är andefattigt.

Körde på en ultrawide monitor och de fungerar lika klockrent som jag blivit bortskämd med. Tycker det är positivt att ui körs i 16:9 det blir mer centrerat så man inte behöver flytta blicken allt för mycket. Det såg jag aldrig som minus.

När man låst upp karriären så kanske man skulle få en extrem dos pengar så man har råd köpa alla bilar och bara ha kul med? Det är en hel del bilar jag inte testat ännu men som kommer kräva lite jobb att samla ihop till. Men vågar jag mig online så lär det problemet lösa sig självt. Har andra åtaganden det är lite motvilligt man släppt det för stunden.

Medlem
Skrivet av Shodan:

Suveränt lir. Jag hade inte en enda hårdvarukrasch så de var tydligen vältestat med min konfiguration. Win 10 burk med i7 7700K och X 1080ti

Fungerar fint med multipla usb enheter inklusive OSW och ffb är grymt bra gjord.

25h tog karriären och känner mig egentligen inte mätt. Jag hade tur och fattade i tid vad som krävdes för att låsa upp race. Jag var konstant fattig då jag spenderade lite på performance upgrades emellanåt för bilar jag såg mig spendera mycket tid med men tror bara jag hade en sväng där jag var "tvungen" göra om race för att tjäna pengar. Annars så var alla bilar och banor jag testade så bra det blev aldrig någon grinding även om enstaka race oftast med mötande trafik togs om ett gäng gånger. Hade av någon anledning väldigt svårt med skördetröske demolition derby också.

Annars för rallycross racen så lönar det sig egentligen inte att krascha. Visst du får lite xp men i regel får du mer av att vinna racen. Oftast tappar man tid själv när man försöker ta ut en annan och gör sig själv sårbar. Dock är detta kanske det racinglir där vinna betyder absolut minst. Att komma sist totalkvaddad 150 % orättvist har aldrig vart så skoj

Grafiskt sett så var miljöerna så mysiga jag fick för mig det ser bättre ut än Forza 7. Maxinställningar och flöt som smör jämt sen kan jag absolut hålla med om att ljudet är andefattigt.

Körde på en ultrawide monitor och de fungerar lika klockrent som jag blivit bortskämd med. Tycker det är positivt att ui körs i 16:9 det blir mer centrerat så man inte behöver flytta blicken allt för mycket. Det såg jag aldrig som minus.

När man låst upp karriären så kanske man skulle få en extrem dos pengar så man har råd köpa alla bilar och bara ha kul med? Det är en hel del bilar jag inte testat ännu men som kommer kräva lite jobb att samla ihop till. Men vågar jag mig online så lär det problemet lösa sig självt. Har andra åtaganden det är lite motvilligt man släppt det för stunden.

Hmm. Jag får en underlig känsla av Google-translate när jag nyss läste denna kommentar.
Det är något som både känns och ser fel ut i orden och meningarna. Jag har läst om flera gånger.
Bara två exempel:

"Att komma sist totalkvaddad 150 % orättvist har aldrig vart så skoj"
"Maxinställningar och flöt som smör jämt sen kan jag absolut hålla med om att ljudet är andefattigt."

Jag förstår inte vad som menas. Eller så är jag bara trött?!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Hmm. Jag får en underlig känsla av Google-translate när jag nyss läste denna kommentar.
Det är något som både känns och ser fel ut i orden och meningarna. Jag har läst om flera gånger.
Bara två exempel:

"Att komma sist totalkvaddad 150 % orättvist har aldrig vart så skoj"
"Maxinställningar och flöt som smör jämt sen kan jag absolut hålla med om att ljudet är andefattigt."

Jag förstår inte vad som menas. Eller så är jag bara trött?!

dock säger man bara "flyter som smör" i Sverige men ja han skriver väldigt suspekt.


signatur

//monster

12
Skriv svar