Lista – 15 spel du kanske missat i år

Robot
Lista – 15 spel du kanske missat i år

Diger tipslista med spel som flög under mångas radar första halvåret.

#2018, #releaselistan, #speltips


Medlem

Jag kan starkt rekommendera Yoku’s Island Express.
En härlig blandning av äventyrs-plattformsspel och minipussel/bossfighter i form av flipperspel. Otroligt välgjort med underbara miljöer och en stor slev humor.

Skribent

@Wolfkin: ja, det är fantastiskt charmigt, och med riktigt fyndig speldesign.

Medlem

De brister som beskrivs runt Battletech har redan lösts i de senaste två massiva patcharna som släppts. Så den recensionen bör uppdateras.

Releasehästryttare
Skrivet av Aletheides:

De brister som beskrivs runt Battletech har redan lösts i de senaste två massiva patcharna som släppts. Så den recensionen bör uppdateras.

LOL?!

Skulle Fz anställa massa mer folk menar du för att spela igenom spel igen så fort spel patchas? De skulle dessutom täcka betydligt färre spel än vad de redan gör nu om så va fallet ... nej tack.

Medlem

"Red Strings Club": Sällan har jag varit så säker på att ha gjort "rätt" moraliskt val, för att i nästa sekund få mina "argument" omkullkastade och tvingats omvärdera mina val och ståndpunkter, för att tillslut inse att det inte alltid finns något som är rätt eller fel, svart eller vitt, moraliskt eller omoraliskt. Bra spel, rekommenderas! Betyg: 4/5

"Unforseen Incidents": Ett trevligt peka-och-klicka-spel. Storyn är inte mycket att hurra för, men med en lite unik och snygg "comic-stil", och en del bra pussel så är det ändå ett spel jag kan rekommendera. Betyg 3/5

Medlem

Jaha..det var bara pc?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Jaha..det var bara pc?

Ja...?

Medlem
Skrivet av Devan:

LOL?!

Skulle Fz anställa massa mer folk menar du för att spela igenom spel igen så fort spel patchas? De skulle dessutom täcka betydligt färre spel än vad de redan gör nu om så va fallet ... nej tack.

Hm? Nu tror jag att du hamnat i fel tråd. Jag ser ingen här påstå det du skriver. Sedan görs ej i regel recensioner av anställda till stor del. Det är ofta frilansare osv när det gäller publikationer online.

Det jag skrev som du förmodligen missförstod var att beskrivningen av spelet i det här nyhetsinlägget inte längre stämmer och det bör folk få reda på om syftet är att folk ska tipsas om spel att testa som "flugit under radarn". Ingen behöver spela igenom ett spel en andra gång för att läsa release notes och press releases. Svenska paradox äger numer studion bakom Battletech så denna info har inte precis varit omöjlig att hitta.

Skribent

@Aletheides: Det var inte särskilt längesedan jag spelade Battletech senast. När släpptes de här patcharna som fixade buggar och snabbade på spelet?

Skribent

@bent toe: Nja. En del av dessa finns på konsol, trots allt. Men mest pc är det, absolut. Det är i regel där jag hittar de mest doldisar jag tycker är mest intressant, även om jag säkert skulle kunna vaska fram en bunt till från Switch och PS4/Xbone.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

@Aletheides: Det var inte särskilt längesedan jag spelade Battletech senast. När släpptes de här patcharna som fixade buggar och snabbade på spelet?

Senaste patchen: 21 juni.

https://steamcommunity.com/games/637090/announcements/detail/...

RPS artikel: https://www.rockpapershotgun.com/2018/06/21/battletech-update...

Skribent

@Aletheides: Tack! Jo, den har jag missat. Måste ha spelat det senast alldeles dagarna innan patchen. Nu blev jag sugen på att spela det igen.

Samt - vi uppdaterar texten med en liten brasklapp om patchen. Rätt ska fan vara rätt.

Medlem

@Joakim Kilman:
Gört! 😊
Väldigt intressant lista!

Skribent

Om det är något ni tycker vi missat, eller som inte fått plats - ge gärna extra förslag här i tråden. Jag kan säkert återkomma med fler också vid tillfälle.

Medlem

Moonlighter tycker jag borde klämmas in här, eller i alla fall nämnas i kommentarerna
https://store.steampowered.com/app/606150/Moonlighter/
https://www.youtube.com/watch?v=Hp7tNAH9Ox0

Medlem

red strings club såg mysigt ut, den testar vi!


signatur

//monster

Medlem

BattleTech är ett måste, för alla som gilar robotar
Varvade spelet innan patch, varvat det med senaste patch med Iron Man. Grymt!!
P

1
Skriv svar