Halvtid för spelåret 2018 – dessa är vinnarna

Robot
Halvtid för spelåret 2018 – dessa är vinnarna

En solklar GOTY-kandidat har redan utkristalliserats. Herregud, vem ska utmana?

#celeste, #god-of-war, #shadow-of-the-colossus, #spelåret-2018


Medlem

Kingdom Come: Deliverance

Medlem

Surviving Mars

Medlem

Inget... Eller jag har ju ganska kul med The Crew 2... Herrejävlar: Är alltså The Crew 2 det bästa spelet jag spelat som släppts i år? Bedrövligt spelår såhär långt.

Trodde att Bethesda skulle rädda mig, men sedan blev Fallout 76 online pvp och där torskade dom mig.

Jahapp, tillbaka till Skyrim i några hundra timmar till då.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Releasehästryttare
Medlem
Medlem

Sorgligt att inget av spelen på listan är det minsta intressant för mig.
Å andra sidan så har jag kunnat gå igenom en del på backloggen.

Inaktiv

Lär bli opopulär men Sea of Thieves är helt klart höjdpunkten för mig, länge sedan jag har haft så roligt i ett spel tillsammans med utvecklare som lyssnar och nu börjat trycka ut content så det finns något nytt att göra regelbundet.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kingdom Come: Deliverance

Samma här, utan tvekan mitt GOTY val. Inget spel har lore-mässigt fångat mig på många många år, men detta är legendariskt bra. Ser fram emot torsdag när DLC kommer så man kan få bygga upp Pribyslavitz! Sedan questet med munken, my lord, har inte skrattat så mycket och högt på grund av ett spel sedan,.. har nog aldrig gjort det någonsin.

Medlem

Subnautica.


signatur

I drank what?

Medlem

Hmm, precis kommit igång med God of war, spelat nån timme men så långt är det väl ett sjukt överskattat spel? Kanske växer dock.. Subnautica fick också bra reviews men det var väldigt åksjukeframkallande i VR. Och enormt långt verkar det, orkar inte med 100h plus i SP spel längre.

Medlem
Skrivet av Korken:

Hmm, precis kommit igång med God of war, spelat nån timme men så långt är det väl ett sjukt överskattat spel?

Jag tycker det växer ju längre man spelar. Ett mycket bra spel imo. Jag har dock inte tagit mig igenom det ännu.

Medlem

Inte ett enda spel som är intressant för mig på listan. Har jag blivit för gammal?

Medlem

Hittills? Ingenting än så länge, ett relativt "svagt" halvår rent spelmässigt i mitt tycke. Det är inget spel som jag bara sugits in i och blivit häpen när klockan visar 6.30 morgonen därpå. Min stora förhoppning låg vid PoE2, men det spelet är klart sämre än sin föregångare tyvärr.

Känns som att man helt enkelt får bita i det sura äpplet och köpa Sonys jävla konsol för att få bra singelplayer spel.

Medlem

@Korken: God of War tyckte jag var fantastiskt i början, och blev ännu bättre ju mer man spelade. Det tog lång tid att klara det, fixa den ultimata rustningen, döda alla valkyrier o.s.v, och jag ser inte hur något spel ska kunna toppa det i år.

Ett annat spel som också är bra är Detroit. Speciellt Kara-delarna är grymt bra!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Subnautica!

Bland det bästa jag spelat, och definitivt inom genren. Underbart spel som rekommenderas varmt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd

Usch! Fy vilken lista. State of Decay 2 så klart.

eld
Medlem
Skrivet av jonis:

Subnautica!

Bland det bästa jag spelat, och definitivt inom genren. Underbart spel som rekommenderas varmt.

+1

welcome aboard captain!

Medlem
Skrivet av Fargo:

Inte ett enda spel som är intressant för mig på listan. Har jag blivit för gammal?

Nope bara tråkig 🙂

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Nope bara tråkig 🙂

Haha. Du kan vara tråkig.

Medlem

God of war är så sjukt bra, allt från grafik till effekter, miljöer och story.
Trodde RDR2 skulle vara en given goty för mig men den fick hård konkurrens i GoW.

Medlem

Väntar fortfarande på något nytt och innovativt spel... men det lär väl knappast hända. Det mesta finns redan och är hopplöst uttjatat, tyvärr.

Medlem

Har spelat första pillars, annars har jag missat allt på listan. Far Cry 5 tyckte jag var helt okej.

Avstängd
Skrivet av Exxo:

Väntar fortfarande på något nytt och innovativt spel... men det lär väl knappast hända. Det mesta finns redan och är hopplöst uttjatat, tyvärr.

Vad menar du med innovativt? Varför gör du inte ett själv om du har någon idè?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Har spelat God of war nu ett tag men slutar med att jag slutar spela när jag suttit någon timme och svärt över alla jävla pussel som är hela tiden. Man måste liksom kolla walkthroughs på youtube för att komma förbi, ja i princip varenda ställe. Förstår inte hur det kan ligga 1:a......


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar