From the Ashes – Kingdom Come: Deliverance byggs ut i veckan

Robot
From the Ashes – Kingdom Come: Deliverance byggs ut i veckan

Var med och återuppbygg en medeltida by från grunden.

#from-the-ashes, #kingdom-come-deliverance, #warhorse-studios


Medlem

Uruselt spel. Tror dock tvåan kan bli bra om det nu kommer i framtiden


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: Måste kontra här, spelet är riktigt inlevelsefullt och atmosfäriskt. Fantastiskt spel enligt mig.

Medlem

Ja ett helt underbart spel! Vill ha mer!

Medlem
Skrivet av B-itta:

@Kleptoman: Måste kontra här, spelet är riktigt inlevelsefullt och atmosfäriskt. Fantastiskt spel enligt mig.

Håller med, ett riktigt grymt rollspel med betoning på just rollspelandet.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sillage:

Håller med, ett riktigt grymt rollspel med betoning på just rollspelandet.

Påminde mig lite om Alpha Protocol i den bemärkelsen; stort fokus på välskriven story och rollspelande men smockfullt med tekniska skavanker som gör sitt bästa för att sabba inlevelsen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Påminde mig lite om Alpha Protocol i den bemärkelsen; stort fokus på välskriven story och rollspelande men smockfullt med tekniska skavanker som gör sitt bästa för att sabba inlevelsen.

Well är man indieutvecklare och får slut på pengar några meter innan mållinjen står man i valet och kvalet "Släppa spelet nu med en del buggar, men det blir släppt. Eller inte släppa spelet och vi alla får gå på socialbidrag till vi får något nytt jobb" så är det inte ett direkt svårt val.

Personligen tyckte/märkte jag inte att det var så mycket buggar mer än att man fastnade i någon dörr någon gång å sådär, något de snabbt fixat och det är nu relativt buggfritt. Så fritt fram för mer content som de var tvugna att cutta.
Enda tråkiga är väl att de släppte till konsoll med och iomed personalbrist var tvugna att även sänka kvalliten på PC versionen för de inte hade tid att göra PC versionen så bra den bara kan, och samtidigt haft en del av teamet som sänkt grafiken för att fungera på konsoller.

Fortfarande mitt GOTY och kan vara det bästa spelet jag spelat den här sidan av 2010-talet.

Medlem

@Sisyr och @Tamazin trevligt nog så brukar jag nästan (knackar på trä) inte ha så stora problem med buggar i spel. Med Kingdom Come: Deliverance så var det samma sak, förutom vissa små som jag inte brydde mig om eller lät förstöra upplevelsen, så hade jag inte några problem med sådant. Tror jag har en större tolerans för buggar än den "normala" gamern så att säga, jag har en hel del QA test bakom mig som kan kanske förklara varför, skulle jag tro.

Ett av de få spelen som jag stenhårt höll fast vid att inte använda "fast travel" utan tog min tid att rida hela vägen dit jag skulle. Sedan så fullkomligt älskade jag biten att rida, hur kass man var i början och hur det krävdes att både jag och min karaktär lärde oss att rida. Sedan att rida omkring och njuta av utsikten oh den underbara musiken *djup suck*
Gillade hur man även var tvungen att tänka lite mer då man spelade, tex att ens val av kläder och rustningar påverkade saker i spelet, tex en vit skjorta var inte det bästa att ha på sig en natt då man ville ut och sno lite. Att man helst ville tvätta sig innan man pratade med folk osv.

Tänker nog låta spelet gro lite, kanske till sen hösten sedan ska jag göra en gedigen omspelning igen, bara njuta.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ska bli intressant att spela spelet sen då det tillkommit nya grejer och uppdateringar.

När jag först började spela spelet så var jag helt fast. Älskade det. Striderna i början var så otroligt spännande och svåra. Men sen kom det en punkt då korthuset föll. Det var då jag hade upptäckt att man kunde träna hos den där kaptenen. Och efter den punkten gick striderna från jättesvåra till superenkla. Sen började även alla städer och byar kännas livlösa. Det var på nåt sätt samma sak var man än kom. Man visste vad som skulle finnas i bostadshus, man visste vad som skulle finnas hos handlarna, man visste exakt vilka föremål man kunde vänta sig få och vilken typ av människor som hade nåt mer än standardrepliker att säga. Sen kunde man även konstatera att man köpt eller lootat all den bästa utrustningen och att det inte skulle finnas något sätt att uppgradera sig. Och inte var det särskilt dyrt eller svårt att komma till den punkten. Hade så önskat att vägen mot toppen var längre och svårare!

Inaktiv

Tyckte spelet var vackert och så, men det hade väldigt konstiga design val.
Varför går den sista timmen när man sover/väntar supersakta exempelvis?
90% av alla strider löste jag genom att skjuta pilar i fejset på motståndaren.
Vissa dudes var helt enkelt för svåra att ta med svärd, även om jag var maximalt tränad.
Sen hittade jag en olåst kista med full end-game gear i utkanten av kartan. Tyckte det var märkligt.

Medlem

Är beta-testandet färdigt för grundspelet nu då?

Det var med på Steam-rean såg jag, men inte tillräckligt mycket rea, känner jag. Det får ligga och dra lite till.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Helt ärligt, det är ett fantastiskt spel. Visst fanns det buggar vid start, men inte värre än att de gick att arbeta sig runt, Största problemet var att få bära runt på tre fågelburar i ett par månader (bruten quest), men allt är relativt. Tycker verkligen att ni som inte gett det chansen (och med det menar jag att ni måste lägga ett par timmar och köpa att stridssystemet är svårt till en början) bör göra det omgående. Bästa spelet på länge.

Medlem

Tack alla som hyllar spelet. Ni fick mig att köpa det på steam-rean....


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Tyckte spelet var vackert och så, men det hade väldigt konstiga design val.
Varför går den sista timmen när man sover/väntar supersakta exempelvis?
90% av alla strider löste jag genom att skjuta pilar i fejset på motståndaren.
Vissa dudes var helt enkelt för svåra att ta med svärd, även om jag var maximalt tränad.
Sen hittade jag en olåst kista med full end-game gear i utkanten av kartan. Tyckte det var märkligt.

Den kistan är bort patchad nu


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Är det värt att köpa det än, är buggarna bortarbetade så att säga?

Medlem
Skrivet av Chomag:

Är det värt att köpa det än, är buggarna bortarbetade så att säga?

Helt klart värt att köpa, om du gillar rpg spel som ger dig en utmaning.
Vet inte hur det är buggmässigt nu, men då jag spelade, lite efter spelet släpptes, så förstördes min upplevelse inte alls.
Då spelar jag på PC versionen.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Fantastiskt spel, längtar efter denna DLC!

Medlem

@Sillage:

Har haft spelet på min radar länge men har velat vänta lite tills utvecklarna filat bort de skarpaste kanterna. Har fått för mig att spelet är lite som Betshedas rpg's, men med en mycket bättre story och karaktärer som inte är totalt hjärndöda. Buggar skrämmer mig inte så länge de inte är totalt spelförstörande, men är övriga delar av spelet också oslipat är det lite tristare att spela. Lite därför jag undrade om utvecklarna jobbat bort de värsta barnsjukdomarna, då det jag hörde och det jag läste om spelet, var att det faktiskt var en slags "oslipad diamant" när det släpptes.

Medlem

@Chormag:
Ja de har jobbat på rätt bra med att städa bort buggar, det kommer nog alltid att finnas mindre buggar i stora spel som dessa men inget som förstör ens upplevelse.
Jag verkligen gillar KCD, då det inte är så handhållande som Skyrim tex, man måste som spelare tänka lite mer, lära sig lite mer och förstå att man börjar spela en person som är en noob på det mesta förutom att kröka med polarna, sova länge och ge farsan gråa hår

Tror inte du kommer bli besviken alls.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

@Sillage:

Tack för svaret. Får väl slå slå till nu medans det är 50% rea.

Medlem

@Chormag

Så om en månad eller så, kom tillbaka å säg vad du tycker


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Sillage:

Tack för svaret. Får väl slå slå till nu medans det är 50% rea.

Vart är det 50%? Steam har bara 30%


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Sillage:

@Chormag
https://media.giphy.com/media/3o85xtLX7zCyeeWGLC/giphy.gif

Så om en månad eller så, kom tillbaka å säg vad du tycker

Japp, spelet blev köpt och spelas redan. Positiv överaskelse än så länge, även om jag inte lagt mer än ett par timmar än. Tyvärr förköpte jag mig lite den här gången, 10+ nya spel att lägga till i den redan stora backloggen...

Skrivet av Dunder:

Vart är det 50%? Steam har bara 30%

Ja, det var 50% för mig under en av rea-dagarna, fick grundspelet samt ett dlc för lite under 30€ har jag för mig. Just nu är det fullpris på det ser jag på steam, även på det nya dlc't som kom igår, klart som fan det släpps EFTER rean är slut och min plånbok är tom...

Medlem

signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

På GMG också, och jag köper det hellre där så man får en Steam-nyckel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar