Conan Exiles firar 1,4 miljoner sålda exemplar med nytt DLC i augusti

Robot
Conan Exiles firar 1,4 miljoner sålda exemplar med nytt DLC i augusti

Blästrade jättekön och jättelika monster en succé för Funcom.

#barbarer, #conan-exiles, #funcom, #naket


Moderator | Testpilot

Ska sägas att dessa två DLC:s bara är "skins". Du får ju annan gear och andra typer av byggnadsdelar du kan leka med men det är ju mest bara kosmetiskt. Allting är i samma tier som det bästa som redan finns i spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Trist att dom inte lagar spelet först istället för att lägga krut på dlc-trams.

Medlem

Hört att det är buggigt så har inte orkat testa, men kul att det går bra för Funcom!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska sägas att dessa två DLC:s bara är "skins". Du får ju annan gear och andra typer av byggnadsdelar du kan leka med men det är ju mest bara kosmetiskt. Allting är i samma tier som det bästa som redan finns i spelet.

Det behövs mer kosmetisk variation i spelet, tanken är att alla de olika kulturerna ska finnas representerade så småningom. Funcom kommer nog att fokusera på kosmetiska och rena världsexpansioner, för man ska inte glömma att de gav spelet modstöd av en anledning; Det är mods och rollspelande som kommer att hålla det här spelet vid liv när det inte är färskt längre och om det ska funka behövs en stor variation av resurser.

Medlem

känns som att spelet är ganska litet?
det är nån grön vägg som dödar en, kanske är meningen?

Inaktiv

Bästa survival spelet jag kört iaf.
Även om det buggar ur ibland.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ahris:

Det behövs mer kosmetisk variation i spelet, tanken är att alla de olika kulturerna ska finnas representerade så småningom. Funcom kommer nog att fokusera på kosmetiska och rena världsexpansioner, för man ska inte glömma att de gav spelet modstöd av en anledning; Det är mods och rollspelande som kommer att hålla det här spelet vid liv när det inte är färskt längre och om det ska funka behövs en stor variation av resurser.

Visst men hade gärna sett något annat än bara kosmetiska saker personligen. Moddar kommer lösa utseendet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Lite sugen på att testa faktiskt.

Medlem

@Lauchen: Gör inte det. Buggigt skräp är vad det är. Finns intressanta idéer bakom spelet men ingenting är utfört på ett bra sätt.

Medlem

Trodde det var dött.

Gjorde misstaget att köpa det för 500kr och inse att mobs inte ens hade pathfinding vid det laget, man kunde ställa sig bakom dem och farma dem så ._.

Loggade in ett år senare och då fanns det typ 1500 pers online eller nåt så raderade spelet omedelbart igen.

Medlem

Spelade runt launch, så laggigt att det i stort sett var ospelbart. Har det förbättrats?


signatur

I drank what?

Medlem

Jag spelade Conan Exiles när det kom och visst var det buggigt och lite innehåll då. Men jag provade igen för någon månad sedan och det visade sig att Funcom fixat väldigt mycket. Nu är spelet (i stort sett) buggfritt, flyter på bra, finns åter i PvE-conflict läget som jag gillar och har en jättestor värld jämfört med många andra survivalspel, skulle gissa att arealen är lika stor som Dayz ungefär. Kommit flera patchar, den senaste igår, som fixar många buggar och lägger till innehåll. Saker jag stör mig lite på är att byggandet av baser är ganska komplicerat (för mig i alla fall) och att det åtminstone förut var ett jäkla springande, men nu har de lagt till fasttravel i en form som är okej, med teleports till vissa platser på kartan. Jag rekommenderar spelet till den som gillar farming, enkel survival, basbygge och coola miljöer. Spelet har även viss MMO-karaktär även om det inte är huvudfokus, med quests, dungeons och npcs.

Medlem

Dom släppte en stor patch igår. "Mother of all patches"

https://forums.funcom.com/t/mother-of-all-patches-pc-build-10...

1
Skriv svar