Todd Howard lugnar spelarna – Bethesda kommer fortsätta göra singleplayerspel

Robot
Todd Howard lugnar spelarna – Bethesda kommer fortsätta göra singleplayerspel

Fallout 76 och "games as a service" är inte framtiden för studion.


Medlem

Right.
Ska vi bara tro på honom för att Bethesda har gett oss så himla mycket good faith genom åren?
Nope.
Zenimax som styr gillar pengar, det här är framtiden för alla spel.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: skulle inte tro det. Skyrim är single player och de mjölkar fortfarande den kon, även om det börjar bli dags för slakt. Bara för att några få spel hittat riktiga Vinstlottet betyder det inte att single player är dött. Det enda som händer är att alla försöker samma sak, sedan går det tillbaka till de gamla vanliga.

Medlem

@aholman:
Det är liksom 7 år sen det senaste singleplayer Tes kom ut
Nästa spel existerar bara på papper och kommer troligen dröja 4-5 är innan vi kommer se det spelet.
Det är ju pga ESO.

kommer det bli lika med fallout?
Kanske, troligen, återstår att se antar jag
Men senaste trenden säger ja


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Låt dom testa något nytt, det kan bli hur bra som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Godofcheese:

Nu tycker jag du drar slutsatser på saker du inte vet.

NuZ
Testpilot

@Zensu: Han får väl tro vad han vill och spåkulan pekar åt det hållet faktiskt. Sen vet nog ingen hur det blir men svårt att tro att tränden håller i sig. Redan trött på fallout och då har jag bara sett trailern


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

@Godofcheese: hoppas det! Jag har dubbelt så kul när jag får spela med andra!

Medlem

@Godofcheese: Bethesda spottar inte direkt ur sig titlar dock🙂 vi kommer dock nog fortfarande se TES och Fallout med samma mellanrum som tidigare alltså var 7-15e år😁

Medlem

Skrivbordskrigarna har talat! Bethesda har slutat utveckla SP spel. Punkt!

Att dom ens har mage att ge ut ett Fallout med MP är ju ett hån. Att sedan en stor majoritet skrikit sig nästan hesa för just MP verkar sagda skara helt glömt bort nu när dom skriker bort sista av strupen "bring back SP!"

Hela debatten är så sjukt larvig, sandlådenivå.

Jag är djävligt nöjd över att dom släpper ett Fallout med MP.
Jag är precis lika nöjd över att dom inte bara "snart" släpper ett nytt SP TES samt en helt ny IP med SP.

Win win

Medlem
Skrivet av D01tY:

@Zensu: Han får väl tro vad han vill och spåkulan pekar åt det hållet faktiskt. Sen vet nog ingen hur det blir men svårt att tro att tränden håller i sig. Redan trött på fallout och då har jag bara sett trailern

Klart han får tro vad han vill Det jag menar är att han pratar som om det han yttrar är faktum, när han inte vet Bethesda tar alltid sin tid mellan titlar, det var ju 5 år mellan Oblivion och Skyrim tex och nu satsar dom på sitt nya IP Starfield och vill göra en satsning på Fallout 76. Ge dom tid, vi kommer säkert få ett fint och flådigt nytt Elder scrolls tids nog! Man kan ju inte förneka att Skyrim har håvat in massor med deg till dom och fortsätter göra det vilket gör att jag starkt tror att dom inte är blinda för det och vill utan tvekan casha in på en till del

Ska bli kul att spana in Blades när det väl släpps! Hade väldigt lattjo med Fallout: Shelter så ska bli väldigt intressant med ett mer flådigare koncept!

Skrivet av Ruskendrul:

Jag är djävligt nöjd över att dom släpper ett Fallout med MP.

Är personligen inte någon större multiplayer människa men jag ser väldigt mycket fram emot Fallout 76! Hade det väldigt skoj i Fallout 4!

Medlem
Skrivet av aholman:

@Godofcheese: Bethesda spottar inte direkt ur sig titlar dock🙂 vi kommer dock nog fortfarande se TES och Fallout med samma mellanrum som tidigare alltså var 7-15e år😁

Well....
Arena - 94
2 år senare
Daggerfall - 96
6 år senare
Morrowind - 2002
4 år senare
Oblivion - 2006
5 år senare
Skyrim - 2011
??? år senare, inne på 7 nu, och dom har inte börjat jobba precis på spelet.
2025 kanske som tidigast, då är liksom de gamla fansen redan borta och då har dom större frihet med spelet, och kommer troligen inte vara riktat för dem, men mer för en yngre publik.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Elder Scrolls online och legends är för mig två rena skräpspel som inte behövdes.
Sen att dom får prova nya grejer är väl klart, men att göra något drastiskt med en så stor IP kanske inte var det smartaste.
Jag har gillat Fallout länge och känner mig inte alls intresserad av Fallout 76, det verkar inte vara ett spel i rätt "anda" alls.

Gör ett nytt New Vegas istället för fan.

Medlem

@Godofcheese: du för fram en massa spekulationer som fakta..

Medlem

@Dizzz: För jag har alltid rätt
På med foliehatten nu och sätt dig vid elden med mig, så jag har någon att mysa med när Bethesda kastar sin fanbase ner i avgrunden.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

1
Skriv svar