Stilla Geralt-suget, med The Witcher-bordsrollspelet

Robot
Stilla Geralt-suget, med The Witcher-bordsrollspelet

Papper, pennor och annat analogt mys kommer i augusti.

#cyberpunk-2077, #mike-pondsmith, #rpg, #tabletop, #the-witcher


Medlem

Kan vara intressant. Spelare söker spelgrupp!

Sen ang. lajvet... den videon blir aldrig gammal. Så. Horribelt. Dåliga.


signatur

I drank what?

Medlem

Coolt. Eftersom Witcher serien är så populär så kanske detta spel kan locka flera till den underbara rollspelhobbyn.

Skall själv sitta spelledare för det svenska fantasyrollspelet EON på Lördag. Taggad!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

ELF
Medlem

Det trodde jag faktiskt inte att de fick licensiera ut IPt till andra studior. Hoppas det blir bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Coolt. Eftersom Witcher serien är så populär så kanske detta spel kan locka flera till den underbara rollspelhobbyn.

Skall själv sitta spelledare för det svenska fantasyrollspelet EON på Lördag. Taggad!

Jag köpte upp samtliga Conan rpg böcker för en tid sedan, ska se om jag får ihopa ett gäng. Det var många år sedan sist man lirade, men jag har kvar allt jag någonsin köpt inom p&p rpg (det är en rejäl samling av båda engelska och svenska rollspel).


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hmm, intressant. Hoppas det är massor av lore i boken och inte bara regler.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag köpte upp samtliga Conan rpg böcker för en tid sedan, ska se om jag får ihopa ett gäng. Det var många år sedan sist man lirade, men jag har kvar allt jag någonsin köpt inom p&p rpg (det är en rejäl samling av båda engelska och svenska rollspel).

Mongoose publishings variant eller nya från Modiphius? Har den förra och har spelat det en del, men gillade aldrig regelsystemet.

Min samling påbörjades när jag och några kompisar bröt oss ur vår dåvarande spelgrupp och startade våran egen 1992.

Jag minns det tydligt för jag var nere på den lokala leksaksaffären för att köpa Sonic 2 till Sega Master System och såg en bundle med Wastelands plus äventyr och sl-skärm så med det startade min spelledarkarriär. Samlingen har ständigt växt sedan dess, trots att jag egentligen inte har plats för alla boxar och böcker.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Mongoose publishings variant eller nya från Modiphius? Har den förra och har spelat det en del, men gillade aldrig regelsystemet.

Min samling påbörjades när jag och några kompisar bröt oss ur vår dåvarande spelgrupp och startade våran egen 1992.

Jag minns det tydligt för jag var nere på den lokala leksaksaffären för att köpa Sonic 2 till Sega Master System och såg en bundle med Wastelands plus äventyr och sl-skärm så med det startade min spelledarkarriär. Samlingen har ständigt växt sedan dess, trots att jag egentligen inte har plats för alla boxar och böcker.

Den nya Själv började jag 1986


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir att köpa detta för helgkvällar med öl! Vi brukar vara ett gäng på 7-8 pers som sitter hos en polare och bara snackar skit och dricker öl ganska ofta, så föreslog detta då alla är gamers, så ser fram emot detta! Blir dom flestas (om inte allas) riktiga brädspel, räknar inte med sällskapsspel!

1
Skriv svar