Faststart är här – börja spela Xbox-spel på halva tiden

Robot
Faststart är här – börja spela Xbox-spel på halva tiden

Ny teknik tänker igenom vad som behöver hämtas först.

#microsoft, #xbox-one


Medlem

Coolt, ska testa med Viva Pinata!

Avstängd

PC:n har haft den här tekniken sen länge, t ex på Origin.

Medlem

@xtrem11: åtminstone har ju Original haft något liknande, men det har ju PS4 och Xbox One.. vet inte hur det funkar på Origin. på PS4 och Xbox One funkar det sådär, iom. att utvecklarna är lata...

Dehär är ett nödvändigt drag av MS, med en bra implementering här, så sparar användarna ganska utrymme, som tas upp och laddas ner i onödan...

Ett bra exempel är Fifa, är min konsoll på Svenska så kommer jag troligtvis inte bry mig om att höra kommentatorerna prata på tyska, franska isländska m.m.

Medlem

Haft det på ps4 sedan release.
Man kan blrja spela medan det installerar från skiva eller välja mp/sp vid köp av digital version.

Aldrig tänkt på att xboxet inte haft detta..dock bra att dem också fått det, för dem som har bråttom 😀


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@xtrem11: Både Steam och UPlay har det med. Konstigt att det kommer till XBox först nu.

// edit:

Ok, en uppdaterad variant. Jag som slöläste och missade "lite" info.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

NuZ
Testpilot

@bent toe: Har funnits liknande på Xbox innan som på ps4 men detta är en uppdaterad. Läst artikeln?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox

@bent toe: Det här är något helt annat. Vanligt "ready to start" eller liknande har naturligtvis funnits på Xbox länge. Läs artikel och lite källmaterial är veckans tips!


signatur

Jump in.

Avstängd

@Mortaigne: Någonting helt annat är det inte, det är i slutändan samma sak.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

@Mortaigne: Någonting helt annat är det inte, det är i slutändan samma sak.

I praktiken för hos konsumenter är det kanske samma sak, men till konstruktion är det helt olika.

Medlem

@Mortaigne:
Ok, får göra det hädan efter.


signatur

"High life on low budget"

1
Skriv svar