Här är de 20 mest populära spelen på Steam... någonsin!

Robot
Här är de 20 mest populära spelen på Steam... någonsin!

Intressant spelarstatistik har läckt från Valves plattform

#cs-go, #steam, #team-fortress-2, #valve


Medlem

En vanlig Steam-rea topplista med andra ord.

Medlem

Av vad jag förstått så är det alltså antalet spelare som låst upp någon achievement i ett spel. Vilket alltså skulle ge ett grovt estimat över antalet som köpt ett spel. (grovt med tanke på alla som köper spel som inte sen blir spelade)

Medlem
Skrivet av waeress:

Av vad jag förstått så är det alltså antalet spelare som låst upp någon achievement i ett spel. Vilket alltså skulle ge ett grovt estimat över antalet som köpt ett spel. (grovt med tanke på alla som köper spel som inte sen blir spelade)

Så funkar inte steams archivements, den % sats av de som fått en archivements är räknat på antal som äger spelet på steam, inte baserat på hur många som har startat ett spel, t.ex. finns det många spel som ger archivements så fort du startar spelet, även de spelen har inte 100% på dom.

Medlem

Att Terraria låg så satans bra till visste jag inte. Det är mitt näst bästa spel någonsin. Blev ju lite glad i hjärtat
Samtidigt gör det mig frustrerad att en uppföljare bara hamnat på ritbordet hittills, trots framgångarna av den första... -.-


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

CS är tyvärr dött numera

Releasehästryttare
Skrivet av Rackaren:

CS är tyvärr dött numera

348,214 spelare inne och lirar atm, borde inte vara problem att hitta nån server.

Medlem
Skrivet av Devan:

348,214 spelare inne och lirar atm, borde inte vara problem att hitta nån server.

Tar flera minuter längre att hitta match än vad det brukade ta.
Både vanlig MM eller ESEA etc. Samt att det sitter fuskare
som nyttjat rean varannan match i princip. Även ifall det är prime osv.

Så det kanske inte är dött, men håller på att dö.

Medlem

Var är CS 1.6?

Medlem

@fzusr: 1.6 hade inga achievements, så det finns inte med i statistiken.

Medlem

Unturned?...


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Kan inte vara helt vattentätt, tycker det är lite märkligt att inte Dota 2 ligger med där, skulle våga sätta pengar på att det ligger i top 20..

Men vad vet jag, spelar det inte själv

eld
Medlem
Skrivet av Lepr:

Kan inte vara helt vattentätt, tycker det är lite märkligt att inte Dota 2 ligger med där, skulle våga sätta pengar på att det ligger i top 20..

Men vad vet jag, spelar det inte själv

Inga achievements, inga stats

Medlem

Missvisande rubrik

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Unturned?...

https://store.steampowered.com/app/304930/Unturned/

Free-to-play-zombie-survival-shooter med grafik som lånar en hel del från Minecraft (vilket säkert lockar många att prova det).

Har senaste veckan peakat på ca 17 000 samtidiga spelare per dag så det med tanke på att det ska ha 27 000 000 installationer så är det ju inte superimponerade. Det är fler än vad som spelar Left 4 Dead 2 just nu iaf men knappt hälften av dom som spelar Team Fortress 2 eller Payday 2.

https://steamdb.info/app/304930/graphs/

Tack vare att det är F2P så är det nog väldigt många som har installerat det, provat en sväng och sen inte rört det igen vilket så klart ser bra ut när man mäter popularitet så här.

/ LordDaimos

Medlem

Hade timmar spelade räknats istället för achievements tror jag DotA 2 hade norpat en plats i topp 5.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

1
Skriv svar