Vad packar du till semestern?

Skägg.
10 Chambers
Vad packar du till semestern?

Många börjar gå på semester nu och kanske lämnar hemmet för en tids miljöombyte men det ite ju otänkbart att göra det med åtminstone en pryl att sysselsätta sig med. Så vad packar du i väskan om du ska vara borta i minst ett par dagar?

Till landet brukar följande finnas med:

  • Iphone 8+ (mobilen, vem lämnar hemmet utan?

  • 2 st lightningkablar (en för bilen, en för väggen)

  • Nintendo Switch (jag har alltid en tanke om att lira men det blir mest barnen)

  • 1 st USB-C-laddare (till switchen, men visst vore det fint om alla enheter hade denna framtidskabel)

  • 2 st in ear-lurar (3.5-hane samt lightning, för smidigt men privat lyssande på olika enheter))

  • Sony WH-1000XM2 (trådlösa och brusreducerande bygellurar, senaste inköpet, fantastiska!)

  • 10 år gammal Asus-laptop (enda bärbara datorn med optisk läsare, för filmtittande på det spartanska landet. Samt Mulle Meck Flygplats-spelande!)


signatur
Medlem

Jag kom hem i förmiddags. Jag har spenderat veckan ute i ett hus i skogen med ett kompisgäng. Sol, avkoppling och grillning.

Jag hade med mig:

  • Mobiltelefon, självklart.

  • Mobilladdare. Jag laddar vanligtvis telefonen från USBn på datorn när jag är hemma. Jag fick gräva länge i skåp och lådor för att hitta fram laddaren när jag skulle åka.

  • Laptop. Den är inte 10 år gammal, men den är heller inget spelmonster.

  • Hörlurar. Lite musik skadar aldrig.

  • Blodsockermätare. Kanske inte en traditionell teknikpryl, men den är bra att ha.

Medlem

Semester? Vad är det? Har haft en semester på 8 år, då jag är dum nog att arbeta i den sämsta branschen man kan tänka sig, kundservice... Där byter de ut personal oftare än vissa personer byter underkläder


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marsson90:

Semester? Vad är det? Har haft en semester på 8 år, då jag är dum nog att arbeta i den sämsta branschen man kan tänka sig, kundservice... Där byter de ut personal oftare än vissa personer byter underkläder

Har inte arbetsgivaren lite krav på sig att ge semester?


signatur
Medlem

Majoriteten av packningen brukar vara kamerautrustning, brukar bli kameran med 5-6 objektiv, två kameraväskor, laddare och ett par minneskort. Ju kortare semester desto färre objektiv. Vid längre semester åker även laptopen med, 900g MacBook tar inte så mycket plats men är onödig att ta med om jag bara är borta ett par dagar eller om det saknas möjlighet till internet.

Utöver detta gäller standardprylarna: Mobil, blåtandslurar, alla nödvändiga laddare samt en mindre blåtandshögtalare.

Medlem

Ett par kalsonger vid olycka och Gameboy Advance.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har inte arbetsgivaren lite krav på sig att ge semester?

Jo absolut, men när de byter ut hela sin styrka efter 1-2 år hinner man inte ta ut semestern, utan får det utbetalt och får sedan gå vidare till ett nytt företag Har dock sökt till högskolan till hösten för att komma ur den här härvan. Är rätt så utmattad efter alla år.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Bor på landet så har redan allt jag behöver här, annars brukar jag inte ta med mig något mer än mobilen i teknisk väg.

Medlem

Plånbok, mobil, laddare, nycklar, kläder, medicin, necessär med hygiensstuff, lite pengar i cash och solglasögon kommer man långt med.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Telefon
Laddare
Hörlurar
Solglasögon
Toalettrulle - man vet aldrig när det behövs
Tre stycken klockor


signatur

Burn in the light.

1
Skriv svar