"Geralt" har talat: The Witcher 4 ska fokusera på Ciri

Robot
"Geralt" har talat: The Witcher 4 ska fokusera på Ciri

Röstskådespelaren bakom Geralt tycker till.

#cd-projekt-red, #the-witcher, #the-witcher-4


Medlem

Ciri är en bra karaktär, jag tycker det hade varit intressant att vidareutveckla den


signatur

I drank what?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag gillade verkligen att köra som Ciri i Witcher 3. Hon känns dock rätt OP i det spelet. Skulle vara väldigt intressant att få reda på mer om världarna som hon besöker.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Ciri är en intressant karaktär. Man kan både berätta vad som hände mellan Geralts död och deras återförening, men också vad som händer henne efter Witcher 3 när hon ger sig ut på "the path" på egen hand.

Skribent

Gillar Ciri som karaktär, men hon var inte särskilt rolig att spela som. Så jag hoppas på en annan fokus.

Medlem

Jag kan inte riktigt förklara varför men Ciri gör mig inte så exalterad. Jag är mer intresserad av ex. Yennefers story men är då skeptisk till gameplay eftersom det blir ett helt annat spel. Jag tror det framförallt handlar om att jag helst ser att spel med Gaunter O'Dimm som antagonist och kan se möjligheten att hon har haft med honom att göra på något vänster.

Medlem

Hade lätt hellre sett en sorts prequel med Vesemir som huvudperson. Eller en spinoff med komedielement med Lambert och Eskel duon.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ciri känns väl lite för "op" att spela som.

Medlem

De får göra vad de vill, så länge de gör ett till spel i Witcher-världen. De har nog koll på vad som blir bäst i längden.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ciri känns väl lite för "op" att spela som.

Ciri är OP i Witcher 3 (framförallt mot slutet), men gör man ett spel kring henne kommer man naturligtvis att balansera spelet annorlunda.

Medlem

Då kanske Witcher är intressant alltså. Geralt är för mig ospelbar.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag är faktiskt benägen att hålla med, jag älskade Ciri i Witcher 3 👍


signatur

Nämen!

Medlem

Jag är lite trött på "världen behöver räddas" i TV-spel så instinktivt vill jag hellre ha en Witcher-in-training-historia. Skulle vara kul om vi t.ex. fick en djupare inblick i The Trial of the Grasses. Lite mer om dem olika skolorna och hur världen såg ut innan Witchers var ett utdöende släkte. Men det är definitivt dags att få ett kvinnligt perspektiv!

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Jag är lite trött på "världen behöver räddas" i TV-spel så instinktivt vill jag hellre ha en Witcher-in-training-historia. Skulle vara kul om vi t.ex. fick en djupare inblick i The Trial of the Grasses. Lite mer om dem olika skolorna och hur världen såg ut innan Witchers var ett utdöende släkte. Men det är definitivt dags att få ett kvinnligt perspektiv!

Lite trött, lite trött var ordet... Witcher är ju som alla vet - fantastiskt - men the wild hunt var ju inte det bästa elementet i det direkt - hade lätt kunnat tas bort helt. (ja det är med i böckerna) Varför tror utvecklare att det måste vara så orimligt stort hela tiden? En av mina favorit-passager i witcher 3 är ju tex i "Paperchase" när man går till banken, men det är ju också bara en av många geniala små quests.

Witcher-in-training skulle kunna va kulit. Men dom har ju oxå redan byggt en fantastisk värld. I väntan på witcher 4 varför inte recycla världen lite å göra en story åt nån vanlig människa som bor i Novigrad? Där finns tillräckligt med intriger å skit för en massa spännande upplevelser och mer "jordnära sagor". Grafiken håller lätt några år till.

Mer rollspels-vardag å folket!

(Å gärna med kvinnligt perspektiv! - men helst inte Ciri="The Chosen One"=för lite vardag.

Avstängd

Får man till rätt slut på Witcher 3 så blir hon ju en "witcher" hon med eller vad man ska säga. Skulle lätt kunna fortsätta därifrån.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ett spel med Ciri hade vart riktigt intressant!
Sen är ju böckerna också en guldgruva för stories för ett nytt spel, tex den blodiga jakten på Vilgefortz. Eller när Geralts svärd blev stulna.
Är dessutom så sjukt imponerad av hur mycket av böckernas atmosfär som fångats i Witcher spelen (framförallt W3). Hatten av för CD PROJEKT RED


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Det tycker jag också, hon är en mycket mer intressant karaktär att bygga vidare på.

1
Skriv svar