Guild Wars 2-folk får sparken efter Twitterbråk med streamer

Robot
Guild Wars 2-folk får sparken efter Twitterbråk med streamer

Jessica Price och Peter Fries tvingas lämna Arenanet.

#arenanet, #guild-wars-2, #nyhetstips


Inaktiv

Om inte annat så är det dålig publicitet för ArenaNet när deras anställda beter sig så.

Medlem

Det var inte bara en "kraftig överreaktion" från denna Price, det var både förtal och personliga påhopp och Price verkar vara helt verklighetsfrämmande. Och när skiten tar fart var hon inte långsam med att vrida in sig i offerkoftan och försöka påstå att det är hon som är ett offer här...

För att vara någon som påstår sig vilja motarbeta det giftiga och otrevliga klimat som råder på internet så förbrukar hon allt sitt förtroende när hon själv aktivt utövar exakt samma vidriga beteende.

Tack FZ för att ni beskriver HELA händelseförloppet och inte bara utvalda delar som vissa medier nu gör i ett försök att försvara Price.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Pratar man om vad som försiggår bakom kulisserna under en utveckling så känns det inte helt självklart att ett konto är privat och helt avskilt från företaget personen arbetar på, tyckte hon överreagerade, sen tycker jag att få sparken är i överkant, särskilt när det gäller killen som kom till hennes förvar, han var inte alls lika aggressiv eller otrevlig, något nedlåtande möjligtvis.

All in all tycker jag det var bra att någon reagerade även om det var en något för stark reaktion, är allt för ofta sådant sopas under mattan, sen diskussionen hon ville tvinga fram känns totalt irrelevant i sammanhanget även om amerikansk spelmedia slukar det med hull och hår.

Medlem

Skulle också få kicken från mitt jobb om jag gjorde samma sak mot mitt jobbs kunder.

"men samtidigt var hon på sitt personliga Twitter-konto. Förtjänade hon (och Fries)"

Vilket är orelevant när den inte är inställd på privat och hon skriver tydligt i sin bio vem hon jobbar för.

Men hon fattar ju inte helt enkelt, vilket är uppenbart från hennes svar efter hon blivit kickad. hon kommer lära sig absolut ingenting från detta.

Medlem
Skrivet av Soulless:

För att vara någon som påstår sig vilja motarbeta det giftiga och otrevliga klimat som råder på internet så förbrukar hon allt sitt förtroende när hon själv aktivt utövar exakt samma vidriga beteende.

Tack FZ för att ni beskriver HELA händelseförloppet och inte bara utvalda delar som vissa medier nu gör i ett försök att försvara Price.

Håller med, så fruktansvärt kontraproduktivt att försöka skydda en sån individ. Speciellt från medias håll, ger bara massa idioter mer bränsle till elden.

Medlem

Oväntat att offerkoftan skulle åka på såväl i det initiala utspelet som i det senare försvaret. Bra gjort av Arenanet.

Medlem

Angående att FZ tycker att hon skulle förtjäna en andra chans så hade hon troligen redan fått det.

Det var nämligen samma empatiska Jessica Price som hade det här att säga när TotalBisquit dog,
"The kindest thing I can say is: 'I'm glad he's no longer around to keep doing harm."

Medlem
Skrivet av JRico:

Angående att FZ tycker att hon skulle förtjäna en andra chans så hade hon troligen redan fått det.

Det var nämligen samma empatiska Jessica Price som hade det här att säga när TotalBisquit dog,
"The kindest thing I can say is: 'I'm glad he's no longer around to keep doing harm."

Hade missat att det var hon som skrev det, känns lite som chefen letade efter en anledning för att bli av med henne, jag hade inte velat arbeta med en människa som kan säga något sådant, vem vet hur hon beter sig privat när ingen lyssnar då.

Medlem
Skrivet av JRico:

Angående att FZ tycker att hon skulle förtjäna en andra chans så hade hon troligen redan fått det.

Det var nämligen samma empatiska Jessica Price som hade det här att säga när TotalBisquit dog,
"The kindest thing I can say is: 'I'm glad he's no longer around to keep doing harm."

FZ reste iof bara frågan, tog inte ställning, men jag håller med om att det var onödigt då ingen som sett hela situationen borde anse det ens finns en fråga.

Men det är ofantligt roligt att en av de första kommentarerna hon fick på sin twitter efter sitt avsked var en kvinna som citerade just detta men bytte ut "he" mot "she"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Patetiskt av henne att dra könskortet. Dels så tycker jag att killen med synpunkterna framförde dem respektfullt och dessutom verkar hon vara dåligt insatt hur illa likartad kritik kan framföras oavsett könet på utvecklaren. Någon som minns Jay Wilson?

Förresten, har utvecklaren avskedat fler kvinnor på samma sätt?

Fan vad illa. Om hon inte vill att folk ska kommentera hur hon jobbar, starta då inte vad som då är i princip en debattartikel om just hur hon jobbar. Sen att hon inte förväntade sig att folk skulle debattera emot henne, på ett öppet forum(eller vad man ska kalla twitter).

Newsflash, folk har alltid kommentarer, så fort man gör något som folk kan se/ ta del av så kommer många ha synpunkter. Och vill man inte höra synpunkterna så ska man inte lägga upp det på ett ställe folk kan kommentera.

Inaktiv

FZ raderade mitt inlägg precis som en regim byggd på hat som vill tysta meningsmotståndare?

Edit: Sätter ett frågetecken här tills jag får det bekräftat. Hann se posten, stängde ned webbläsaren. När jag kom tillbaka var den borta.
Såvida det inte beror på några udda tekniska problem så var det väldigt lågt.

Skrivet av anon_319742:

FZ raderade mitt inlägg precis som en regim byggd på hat som vill tysta meningsmotståndare

Menar du det här?

"Om inte annat så är det dålig publicitet för ArenaNet när deras anställda beter sig så."

Medlem
Skrivet av anon_319742:

FZ raderade mitt inlägg precis som en regim byggd på hat som vill tysta meningsmotståndare

Ditt inlägg är högst upp?

Inaktiv
Skrivet av eddie the eagle:

Du menar det här?

"Om inte annat så är det dålig publicitet för ArenaNet när deras anställda beter sig så."

Nej skrev precis ett om hur sexistiska feminister förstör i dagens samhälle med anledning av Price uttalanden, samt ifrågasatte varför dessa hat-ideologier accepteras idag.

FM-guru
F.d. Sisyr

Verkar vara en genomgående osympatisk människa. Good riddance.

Medlem

Ni kanske skall nämna att denna person som hon trakasserade är Partners och en väldigt respekterad person inom communityn och företaget.

Nu vet jag inte hur det funkar på er arbetsplats, men jag tvivlar på att många arbetsplatser skulle acceptera att anställda bete sig på detta sätt, speciellt mot respekterade personer inom produkten som dem arbetar för och mot deras kunder, det är totalt oacceptabelt.

"Lade sig Arenanet platt för ett högljutt Reddit?"

Då vill jag fråga er på FZ, är detta beteenden ni tycker är ok? Skulle ni själva va ok med medarbetare skulle bete sig på detta sätt. Detta är inte bara en överreaktion eller en engångshändelse , tittar man på hennes historia visar det sig att hon är en väldigt aggressiv människa som många nog skulle beskriva som hatfull och hemsk.
Tro det eller ej, men många företag accepterar inte sådant beteende, speciellt när anställda går hatfullt mot attack mot partners och kunder, är detta vad ni på FZ anser som en överreaktion?

Medlem

Själv går jag vidare som inget hänt, visste inte ens spelet fanns kvar.

Redaktör
Ponny

@mobmoben: Vi nämner att Deroir är en del av Arenanets partner-program i texten.

Vi (eller jag, som skrev nyhetsartikeln) har aldrig sagt att dessa beteenden är okej eller ej, men ställde några öppna frågor utan att ta ställning i dem. Mest som reflektioner. Om de misstogs för något annat var det inte min mening. Jag vill lyfta fram denna historia ur olika vinklar och låta alla olika personer i den komma till tals, och inte agera enväldig domare. Vi citerar med andra ord Deroir, Arenanet och Price i texten utan att säga vem som är "good" eller "bad" guy i historien.

Det var i alla fall så jag tänkte.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent

Riktigt bra att ArenaNet markerar kraftigt mot denna sexistiska och respektlösa kvinna. Hon fick tips och åsikter i all välmening, levererade på ett mycket trevligt sätt, och svarar som om någon försökt attackera henne. Oförsvarligt.

Nu får vi bara hoppas att alla andra i branschen också tar avstånd från denna vidriga människa och inte ger henne något arbete.

Medlem

Price verkar vara ett bra exempel på hur man inte ska bete sig. Könskortet är bara patetiskt, men om man sedan tittar på hennes kommentar om Totalbisquit så låter hon som en feminazi.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@mobmoben: Vi nämner att Deroir är en del av Arenanets partner-program i texten.

Vi (eller jag, som skrev nyhetsartikeln) har aldrig sagt att dessa beteenden är okej eller ej, men ställde några öppna frågor utan att ta ställning i dem. Mest som reflektioner. Om de misstogs för något annat var det inte min mening. Jag vill lyfta fram denna historia ur olika vinklar och låta alla olika personer i den komma till tals, och inte agera enväldig domare. Vi citerar med andra ord Deroir, Arenanet och Price i texten utan att säga vem som är "good" eller "bad" guy i historien.

Det var i alla fall så jag tänkte.

Det var absolut inte otydligt skrivet. Vissa är bara ute efter att feltolka och hetsa upp sig.

Medlem

@Fredrik Eriksson:

"Vi nämner att Deroir är en del av Arenanets partner-program i texten."
Mitt fel, läste nog artikeln lite snabbt så måste ha skimmat igenom det och missat.

"På internet går saker och ting snabbt överstyr, det är sedan gammalt. Price kan kritiseras för en kraftig överreaktion på feedback – men samtidigt var hon på sitt personliga Twitter-konto. Förtjänade hon (och Fries) en andra chans? Lade sig Arenanet platt för ett högljutt Reddit?"
Men jag måste säga när ni skriver en slutfråga som denna så kan jag inget annat än att uppfatta det som om ni antyder på att hon bara utsatts för någon slags utav häxjakt eller något, kan bara vara jag men kan verkligen inte se det på något annat sätt.

Medlem

Vilken idiot. Helt rätt att hon fick kicken.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Redaktör
Ponny

@mobmoben: Okej! Just den här delen (särskilt ur sitt sammanhang) blir kanske lite sned. Ska kika på det. Tack för feedback!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hon var på sitt offentliga Twitter konto, gör ingen skillnad om det är personligt eller inte. Vill man inte ha kontakt med omvärlden på Twitter så kan man sätta sitt konto till privat läge. Endast då kan man styra vem som ser vad man skriver.

Om och om säger hon att det är "hennes feed" som folk inkräktar på, vilket är det löjligaste jag har hört. Så fungerar inte Twitter.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

@mobmoben: Vi nämner att Deroir är en del av Arenanets partner-program i texten.

Vi (eller jag, som skrev nyhetsartikeln) har aldrig sagt att dessa beteenden är okej eller ej, men ställde några öppna frågor utan att ta ställning i dem. Mest som reflektioner. Om de misstogs för något annat var det inte min mening. Jag vill lyfta fram denna historia ur olika vinklar och låta alla olika personer i den komma till tals, och inte agera enväldig domare. Vi citerar med andra ord Deroir, Arenanet och Price i texten utan att säga vem som är "good" eller "bad" guy i historien.

Det var i alla fall så jag tänkte.

Samtidigt tycker jag att underrubriken "Om Reddit vill att du ska få sparken, så får du sparken." låter påskina att anledningen att hon fick sparken berodde på arga människor på Reddit och inte hennes eget beteende.

Annars håller jag med andra att det var trevligt att se en artikel som var mer välinformerad än många andra.

Medlem

Helt intelligensbefriad människa. Riktigt blåst.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Redaktör
Ponny

Personligen tycker jag det hon gjorde var var oacceptabelt och sjukt underligt. Det går ju inte att hitta minsta spår av översitteri hos Deroir. Snarare är han väldigt ödmjuk.

Å andra sidan: att internet ska tävla i att håna Price (se Reddit, se Twitter) är ju också åt skogen. Att sänka sig till en lika låg nivå hjälper knappast utan gör bara att sånt här fortsätter. Saklig kritik: bra. Det andra? Nä, det kan jag vara utan.


signatur

En Bamseponny av folket

123
Skriv svar