Monster Hunter: World släpps till PC i augusti

Robot
Monster Hunter: World släpps till PC i augusti
Medlem

Vafaan, då har min semester varit slut i två veckor D:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vad fan, räknade med release senare i höst eller vinter. Får se om jag har råd, knapert med pengar för stunden. Men lär bli 4-5 dagar MH sedan gå över till nya World of Warcraft expansionen den 14:e för att sedan återkomma till MH en eller två månader senare mest troligt.

Medlem

Min semester börjar samma dag! Det är ett tecken... ( Nu skall jag bara övertyga frugan om hur jag avser spendera semestern. )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Underbara nyheter! Trodde på en oktober/november-release. Bara hoppas att jag hinner klart med Octopath Traveler till dess. Tveksamt, men jag klagar inte.

Medlem

Roligt att läsa att det kommer släppas snart
Men sen läser man på samma dag att det kommer vara paritet mellan samtliga platformar.
= Ingen PC upgrade whatsoever

Monster Hunter: World PC visuals 'will have parity' with console versions @PCGamer

Det har gått 6 månader ungefär sen release, så jag undrar verkligen vad dom har gjort med spelet om dom inte har gjort några grafiska uppdateringar?
Troligen så hade dom inte ens börjat med PC versionen samma tid som konsoll versionerna.
Det här blir troligen en hemsk portning av folk som inte har en aning vad PC spelare vill ha i sina spel.
Det enda som har tagits upp är liksom "Det kommer ha mus och tangentbord support".
Jag säger detta för att det är teamets första portning, it will end baaaaaaaaaaaad


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

Saaaweeet! Givet köp, sett fram emot detta


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Releasehästryttare

VARNING: Steam sidan säger att spelet har Denuvo så köp ej dag ett utan vänta ett par dagar och se vad folk säger om det är spelbart!

Medlem

@Devan:
Japp, mycket trevligt med DRM.
Kanske det som har tagit så himla mycket tid för dom att implementera.
Denuvo i sig är inte en prestanda hog, men senare versioner med VMProtect inbakat ovanpå denuvo sägs att vara en prestanda bov *Källa Voksi, google him*
Jag kommer avstå från PC versionen verkar det som, synd.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Godofcheese: Om du hade läst hela texten som du länkar till så ser du att det endast är vid lansering som versionerna lommer vara i paritet (men att pc-versionen kommer ha bättre bilduppdatering = det enda viktiga när spelet redan ser bra ut) samt att det kommer en gratis uppdatering i samband med release som kommer addera lite grafiska alternativ.

Varför sprida negativ dessinformation helt i onödan?

Medlem

@Vamp:
Du kan själv lära dig att läsa.
Dom ÖVERVÄGER att släppa en gratis uppdatering i framtiden
Det betyder inte att det är hundra att dom kommer göra det.

Monster Hunter: World PC graphics options revealed @PCGamer
En till nyheten om spelet.
Bilder som visar optionsmenyerna.
Visar maxade inställningar, 60fps verkar vara den maximala inställningen som man kan ha också.
Men sen ska man tänka på att de rekommenderade specsen som har visats är bara för 1080@30.
Det återstår att se vad för powerhouse det krävs att köra spelet i 60fps.
I smell bad port incoming.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Releasehästryttare

@Godofcheese: Precis, spelet Agony är ju ett exempel där det skulle komma en speciell patch dag 1 för PC spelare, men när de väl släppte spelet så visade det sig att det ej blev nån patch... spelet sög ju rätt stenhårt, 40% på opencritic.com atm ^^

Medlem

@Devan: Vilken offantligt irrelevant jämförelse.

Ni får vara negativa om ni vill, det skiter jag i om jag ska vara ärlig. I era ögon är 1080p 60 fps en dålig port. I mina ögon är det bästa versionen av spelet (som inte kritiserats för sitt utseende direkt).

Medlem
Skrivet av Vamp:

@Devan: Vilken offantligt irrelevant jämförelse.

Ni får vara negativa om ni vill, det skiter jag i om jag ska vara ärlig. I era ögon är 1080p 60 fps en dålig port. I mina ögon är det bästa versionen av spelet (som inte kritiserats för sitt utseende direkt).

Inte för att vara taskig men vi har fortfarande inte sett än vad för specs som behövs för 60fps.
Det kan vara en biffig rigg med ett 1080Ti som krävs för att få det rinna i 60faps per seconds, vem vet.
PC versionen kanske flyter på lika dåligt som XboneX och PSPro, skulle inte förvåna mig för att det är deras första portning.

Sätter en dev "30fps" på recommended, då vet man att det kommer bli en shitshow.
Det återstår att se helt enkelt.
Ha bara inga höga förhoppningar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

"Perfekt till semestern" - släpps när de flesta redan haft semester.

Medlem

@Godofcheese: Taskig? Det var det mest sansade och relevanta inlägg du riktat till mig. Du har helt rätt, vi vet inte specen än (kanske egoistiskt av mig, men den punkten oroar mig inte). Jag friar hellre än fäller. Bara att de sköt pc-versionen ett halvår tycker jag tyder på att de åtminstone vill leverera en så bra port som möjligt.

Dessutom har min pc fler fördelar än bara muskler. Att den är knäpptyst t.ex. samt att jag får spela med min Xbox Elite-kontroll. Så länge spelet inte är helt trasigt så är jag säker på att jag kommer spendera rätt många timmar med detta framöver. Vi får se helt enkelt.

Gen
Medlem

4K? Man kan ju bara hoppas.

1
Skriv svar