Overwatch drog in 111 miljoner kronor mot bröstcancer

Robot
Overwatch drog in 111 miljoner kronor mot bröstcancer
Medlem

Bra jobbat!

Eller? Rubriken för tankarna osökt till den här pärlan: https://www.youtube.com/watch?v=gQQTdVPxvMc

Medlem

Hoppas på att de drar in pengar för prostatacancer nästa gång då.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NympH:

Hoppas på att de drar in pengar för prostatacancer nästa gång då.

Som ensambarn har jag aldrig förstått det där med kosmisk rättvisa. Nu när man har två barn och ser dem gnabba över varenda millimeter blir jag så trött.


signatur
Skribent

@mbjn: haha! MOT då!


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Medlem

Sjukt bra och bra jobbat men har lite svårt att man kallar det för "företagsdonation". Det är Blizzard som har skapat materialet men pengarna kommer faktiskt från användarna. Det är dom som gemensamt har skapat den här stora donationen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som ensambarn har jag aldrig förstått det där med kosmisk rättvisa. Nu när man har två barn och ser dem gnabba över varenda millimeter blir jag så trött.

Men men, jämställdhet då? Alla människors lika värde? Ingen ska väl prioriteras över en annan?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Seveni:

Men men, jämställdhet då? Alla människors lika värde? Ingen ska väl prioriteras över en annan?

Var är Thanos när vi behöver honom.


signatur
Medlem
Skrivet av jehuty:

Sjukt bra och bra jobbat men har lite svårt att man kallar det för "företagsdonation". Det är Blizzard som har skapat materialet men pengarna kommer faktiskt från användarna. Det är dom som gemensamt har skapat den här stora donationen.

Så är det ju inte riktigt, spelarna har köpt ett skin som Blizzard sedan donerade alla inkomster för. Självklart kommer pengarna från spelarna men ingen hade ju bidragit om Blizzard inte hade tagit initiativet och skapat möjligheten. Dessutom är det en hel del av dessa spelare som bara ville ha ett skin och inte bryr sig om cancer.

Jag förstår vart du vill komma men att nedvärdera Blizzards roll i det hela är ganska respektlöst, särskilt som de själva aldrig har satt sig själva på någon pedestal. I ett sånt här fall handlar det om hur många liv som räddas av insatsen, inte om vem som ska ha äran.
Med ditt resonemang vore Cancerfondens (Som finansierar majoriteten av cancerforskningen i sverige) och andra organisationers insatser obetydliga när de egentligen är enda orsaken till att folk donerar pengar överhuvudtaget.

Skribent

Riktigt grymt! Hoppas att prostatacancer kan få lite uppmärksamhet också.

Medlem

Tumme upp, sådant här vill jag gärna se mer av.

Medlem

@jehuty: varför ens försöka hitta något negativt i det här?


signatur

IDKFA

Medlem

Blizzard gillar ju att översexualisera sina kvinnliga karaktärer så det är ju klart de vill motverka cancer som innebär att kvinnor kan förlora en del av sin kvinnlighet.

1
Skriv svar