Filmen som jag ser sjukt framemot

Avstängd
Filmen som jag ser sjukt framemot

Okej, jag gissar på att dom flesta av er längtar ihjäl er efter del 2 av Infinity War, sista filmen av Star Wars m.m. Men vet ni vad jag ser faktiskt inte framemot någon av dom där. Den enda filmen jag faktiskt är så sjukt taggad på är nämligen fortsättningen på berättelsen som tog sin början 27 år sedan i en liten stad.

Alla rädslor kommer tillbaks...

Just det: DET: Kapitel 2. DET eller IT var förra årets näst största succè och slog rekord världen över och är numera den mest inkomstbringande skräckfilmen genom tiderna. Tack vare barnskådespelarnas fantastiska framträdande och vår egen Bill Skarsgård som demonclownen med otäckt leende så har denna film präntat sig in i mitt huvud permanent och kommer förbli det. Jag fullkomligt älskade IT. Dess sätt att utnyttja skräckfaktorn samt att lägga till otroligt mycket humor men ändå lyckas vara läskig är helt otroligt jättebra. Dessvärre har ju uppföljaren inte premiär förrän nästa september men jag är ändå jäkligt taggad på den.

Hela skådespelarinsatsen för Losers Club är nu helt fullständig som ni kan se på bilden här nedan. Av dom så kan ni se Jessica Chastin som Beverly, James McAvoy som Bill Denbrough, Jay Ryan som Ben Hanscom, James Ransone som Eddie Kasprak, Bill Hader som Richie Tozier, Isaiah Mustafa som Mike Hanlon och Andy Bean som Stanley Uris. Barnskådespelarna kommer också att vara med men mest i tillbakablickar. Bill Skarsgård återvänder naturligtvis som clownen Pennywise för att terrorisera oss nästa höst.

Före...

...och efter.

Men vad får mig att längta till just den här filmen? Jo, för att som barn blev jag livrädd och fascinerad av miniserien från 90-talet med Tim Curry i rollen som Stephen Kings skepnadsbytande monster. Den har inte åldrats med värdighet då effekterna är utdaterade och då Curry ibland ser ut som att ha kommit bort från barnkalaset. Det var då dags för en uppdatering. Andrés Muschietti gav oss den remaken och jäklar han lyckades bra. När väl filmen slutade så såg jag texten IT: CHAPTER ONE. Och jag blev så himla glad. Bästa skräckfilmen på länge får en uppföljare. Inte helt oväntat men ändå.

Ta din båt, Georgie...

Sen då dagar senare hörde jag från Bill i en intervju att kapitel 2 blir en annorlunda berättelse. Så här lyder det hela då:

Det kommer bli en väldigt annorlunda upplevelse denna gång, med tanke på att jag har alla dessa otroliga, erfarna skådespelare att spela emot, i motsats till alla barnen ifrån förra filmen. Så det kommer säkert vara en annan upplevelse. Men jag ser fram emot det. Jag har en nära relation med Andy, inte bara som regissör och skådespelare, men även som en nära vän. Så vi har kul med det hela och försöker se vad vi båda kan ge till den här filmen.

Av att bara läsa det så tyder det hela på att dom lägger verkligen manken till för att den ska bli lika bra som sin föregångare. Jag har fullt förtroende på Bill och Andy samt skådespelarna i Losers Club. Vi får vänta ett år och så får vi se hur fortsättningen kommer lyckas. Håll tummarna!

Kolla in också denna grymt välgjorda fantrailer!

Jag är tillbaks...

DET: Kapitel 2 kryper in på biograferna den 6 september 2019. Vad är era tankar angående filmen?


signatur

Why so serious?

Medlem

Den hemmagjorda affischen är lite fel men annars så.

Hoppas den är bättre än första bara, tyckte den var lite fjantig.

Medlem

Det enda jag inte gillar med originalet är Dets sista form som jättespindel. Det är i novellen och visst, det gör sig bättre där än i serien/filmen, men.....vad jag önskar att det vore ett annat slut. Det kommer ju säkerligen vara det igen och dom kan säkert göra det bra mycket snyggare nu, men det känns så platt som slutform av Det.

Releasehästryttare

Tyckte som Fr0gg0. säger att den va fjantig och inte hade några skrämmande inslag, visst kommer förmodligen se tvåan men går in med lägre förväntningar denna gång.

Den enda skräck film jag ser fram emot är Hereditary som kommer snart, enligt folk skall det vara den mest skrämmande filmen någonsin, så hoppas den ger mig nån känsla annat än jag önskar jag kollade på något bättre.

https://www.imdb.com/title/tt7784604/

Medlem

Jag tycker Det Del 1 var helt ok och tänker givetvis se sista delen också.
Håller med waeress dock, det slutet var lite urspånat och förhoppningsvis kan dom avsluta det på ett bättre sätt i filmen.

Själv är jag sjukt sugen på att se Denis Villeneuves Dune.
Riktigt bra regissör+sjukt bra bok.
Det FÅR bara inte misslyckas

Releasehästryttare

@JRico: Åfan, gör det en dune film? Kan bli hur bra eller hur dåligt som helst, men som nån som spelade Dune på 90 talet så är det helt klart nått att hålla kolla på.

https://www.imdb.com/title/tt1160419 tyvärr har man ju inte IMDBpro konto så får vänta på info ^^

Medlem
Skrivet av Devan:

@JRico: Åfan, gör det en dune film? Kan bli hur bra eller hur dåligt som helst, men som nån som spelade Dune på 90 talet så är det helt klart nått att hålla kolla på.

https://www.imdb.com/title/tt1160419 tyvärr har man ju inte IMDBpro konto så får vänta på info ^^

Villeneuve har ju gjort filmer som The Arrival och Blade runner 2049 så visuellt kommer det nog bli enastående. Sen får man hoppas att dom har ett bra script.
Han har även gjort Sicario och Prisoners så han är inte främmande för mörka filmer heller.

Medlem

Gillade inte första remaken, är alldeles för kär i bokens story. Det är inte heller bara så enkelt att det slutar med en spindel som någon skrev ovan. Ganska mycket mer komplicerat, DET universumet hänger dessutom ihop med många av Stephen kings andra böcker. Man behöver läsa dessa för att greppa vidden av vad Det egentligen är.

1
Skriv svar