Blizzard anställer för Warcraft 3

Robot
Blizzard anställer för Warcraft 3

Mer och mer tyder på en remaster av det odödliga strategispelet.

#blizzard, #remaster, #wc3


Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Detta ser jag fram emot! Ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna! När går över till "4K-gaming" så får det bli att fira genom att trycka upp denna pärla på 8 miljoner pixlar! Om nu dessa två saker händer ungefär samtidigt det vill säga


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Redaktör
Ponny

Fint som snus, men jag ser förstås ännu mer fram emot rubriken: "Blizzard anställer för Warcraft 4".


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kul för dom som gillar WC, såvida man inte vill att det skall komma ett nytt spel i serien då. Hade hellre sett ett helt nytt IP, eller ett "World of StarCraft".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Håller verkligen tummarna, Wacraft 3 och TFT <3

Skulle ju helst velat se en uppföljare, men men.

Två till godingar:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Warcraft 3 är ju ganska överskattat. Riktigt segt och tråkigt RTS. Dessutom är hjälte systemet också dåligt och passar ej in i ett RTS.
Blizzard kan skriva bra story men RTS kan dom icke. Både Warcraft och Starcraft är riktigt dåliga jämfört med andra RTS spel, exempelvis Age of Empire, CoH och Empire Earth.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: Har du vaknat på rätt sida en enda dag i ditt liv?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

@Kleptoman:

Tycker WC3 & TFT är utmärkta och hjältesystemet var det inget fel på heller enligt mig.

Att kalla Starcraft & Warcraft 3 dåliga är väl en överdrift kan jag tycka, men alla har vi olika smak. Är det dom absolut bästa RTS'en? kanske inte, men tillsammans med storyn blev dom väldigt bra, framförallt Warcraft 3 / TFT.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Warcraft 3 är ju ganska överskattat. Riktigt segt och tråkigt RTS. Dessutom är hjälte systemet också dåligt och passar ej in i ett RTS.
Blizzard kan skriva bra story men RTS kan dom icke. Både Warcraft och Starcraft är riktigt dåliga jämfört med andra RTS spel, exempelvis Age of Empire, CoH och Empire Earth.

Jag håller med dig angående WC3, men StarCraft (iaf ettan) var väl inte dåligt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ser fram mot hur det blir


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Back when de fortfarande var bäst på trailers. Utan tvekan ett av de roligaste RTS:en fortfarande.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Kleptoman:
Att du inte gillar spelen är ju en sak men att säga att Blizzard är dåliga på strategispel är ett rätt märkligt uttalande då de och Westwood mer eller mindre lagt grunden till genren.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

@Kleptoman:
Att du inte gillar spelen är ju en sak men att säga att Blizzard är dåliga på strategispel är ett rätt märkligt uttalande då de och Westwood mer eller mindre lagt grunden till genren.

Mata inte trollen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hypeeee!!! Och snälla ett nytt Warcraft 4. Och gärna ett nytt Heroes of Might and Magic i treans anda

Avstängd
Skrivet av Rackaren:

Hypeeee!!! Och snälla ett nytt Warcraft 4. Och gärna ett nytt Heroes of Might and Magic i treans anda

Dom lägger ju fortfarande all krut på world of warcraft. Blir det inte lite dumt att helt plötsligt göra ett warcraft 4 då med samma lore?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

@Dunder: Polisen är nog väldigt på att komma hem till dig.

Medlem

Usch. Om en remaster/remake kräver så mycket folk kan de vill lika bra göra något nytt?

Fyfan vad najs!!

Medlem
Skrivet av blackhood:

@Newklear: Polisen är nog väldigt på att komma hem till dig.

Vet inte vad du pratar om, sorry.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gnällkuk

Lutar åt remake för D1/D2 också eftersom de haft jobbplats för personer som ska jobba med diablo-universumet och behöver vara flytande i c och c++ (d1 och d2 kodades i c, d3 i c++).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Remakes, remasters, reboots.
Enda som gäller istället för att komma med något nytt (kräver mer).
Samma inom filmvärlden, visst visa är bättre än de gamla men då är innehållet helt annorlunda som tex senaste upplagan av Batman.
Vissa filmer/spel måste få lov att dö också och ge plats åt nytt.

Medlem

Är det bara jag som är nästan helt emot remasters? Gillar det inte alls. Remake av FFVII verkar bli bra då de verkar göra ett modernt stridssystem till en klassiker. Men att bara piffa upp ett spel och släppa det på nytt är så jäkla tråkigt.
De ända jag uppskattat är Monkey Island 1 och 2 då de la till röster.


signatur

- PiDuT

Medlem

Tror inte det handlar om en remaster utan mer folk till underhåll. Tex ligger det en enormt matig patch på PTR servern just nu som balanserar om ordentligt. Kul att se att det investeras tid på ett äldre spel. Är fortfarande en hel del folk som spelar det.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Warcraft 3 är ju ganska överskattat. Riktigt segt och tråkigt RTS. Dessutom är hjälte systemet också dåligt och passar ej in i ett RTS.
Blizzard kan skriva bra story men RTS kan dom icke. Både Warcraft och Starcraft är riktigt dåliga jämfört med andra RTS spel, exempelvis Age of Empire, CoH och Empire Earth.

Jag håller med om att hjältesystemet är riktigt dåligt, ytterligare en sak som gör WC2 mycket bättre än WC3. Men annars måste jag nog säga att Starcraft1 är ett mycket bra rts, men jag tycker även att AOE2 och Coh är sjukt bra spel, spelade aoe2 på lunch idag till och med. Empire Earth är coolt, men inte så bra. Det blir skevt att kunna gå fram så många tidsåldrar i ett sådant spel tycker jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skulle säga att mod-stödet till wc3 gjorde spelet så stort som det blev. Trodde sc2 skulle ta över efter wc3 med deras mod-stöd men efter krånglig launch av deras mod-stöd till sc2 där man inte kunde ta bort föregående version av samma karta osv tror jag folk tröttnade lite på det.

Vi spelar fortfarande wc3 moddar typ varje lan pga detta, där banorna är mycket bättre gjorda och mer lättöverskådade än sc2.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar